Citat:
Ursprungligen postat av
ErichvonEinstein
Jag tror att för många tror sig veta för mycket och vill "sälja" in sina olika unika metoder men hungern och vardagen vinner nästan alltid i slutänden. Jag tror att bantning ska ske på sätt som är enkla och hållbara i längden.
Min metod är enkel. Skit i sallad, nyttigheter, kaloriräkning och motion - it doesnt matter in the long haul.
Två gånger om dagen före varje stor måltid: Tillsätt 1 gram berberisvulgaris och klunka snabbt i dig en halv liter vatten utblandat med drygt ½ dl. psylliumhusk (innan det blir till gegga). Ät dig mätt.
Tror ni bantningsmetoden fungerar?
Vill man banta äter man mindre än man gör av med.
Men olika svårt för vissa.
Jag har motsatt problem, svårt att få i mig tillräckligt, har problem med att äta, håller inte på som andra och trycker chips på helgen heller.
Men vill jag lägga på mig så ser jag till att äta mycket och röra mig lite.
Däremot går det mot min natur, så jag håller en konstant normal vikt om än kanske åt det andra hållet. Att jag får tänka på att få i mig bra, näringsrik mat regelbundet.
Däremot har jag rätt högt tak mot hunger. Kan gå några dagar utan att äta om jag inte rör mig överdrivet mycket.
Kan vara så hungrig att hela kroppen skriker, men det är ju bara en naturlig reaktion och inget man dör av.
Knappast så man faller ner och dör för att man går hungrig en dag liksom.. då lever man ju inte hälsosamt i övrigt.