2022-08-30, 23:10
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Vissa kvinnor tänder på män med stora magar. Gäller hitta dem helt enkelt. 😀
Var letar man?
Citera
2022-08-30, 23:11
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
TS: Här har du den enkla sanningen. Du kan gå ned i vikt utan att träna. Dock gäller det som Kenneth här säger, är mindre än du förbrukar bara.
Enklare sagt än gjort dock. Det krävs lite jobb att väga sin mat för att räkna kcal. Men har du vägt i någon månad så kommer du kunna uppskatta kcal för din mat i framtiden.
Man behöver inte ”väga” maten. Det räcker att läsa innehållsförteckningen.

”Jag har ett paket blodpudding, blodpudding innehåller 178 kcal per hundra gram. Mitt paket väger 500 gram, om jag äter hälften så har jag fått i mig 445 kcal.”

Väga = trams.

Men ja, man bör plugga innehållsförteckningar. Kcal per hundra gram, protein, fett (varav mättat), kolhydrater (varav snabba (”sockerarter”)) per hundra gram.

Till slut lär man sig att att man bör äta kyckling, kalkon, fisk, ägg, broccoli, avokado, nötter, o.s.v. för att dylikt har minst kalorier, mest protein, färst snabba kolhydrater och färst mättade fetter.

Protein - bra
Fett - ok
Mättat fett- bajs
Kolhydrat - nja
Snabb kolhydrat (sockerart) - bajs
Fibrer - bra, hårdare korvar

Jätteenkelt. När man pluggat innehållsförteckningar ett tag och lärt sig uppskatta vikter behöver man inte ens tänka, heller inte bry sig, om man håller sig till

Protein - bra
Fett - ok
Mättat fett- bajs
Kolhydrat - nja
Senast redigerad av Moondoom 2022-08-30 kl. 23:33.
Citera
2022-08-31, 00:16
Medlem
-Andreas-s avatar
Dags att röra på fläsket utan omsvep;
Ut o springa.
Hänga upp o ner i dörrtrapets i fötterna o göra crunches.
Hänga med nävarna kring en stång o lyfta upp knäna så många gånger o så högt tills du spyr.
Kila fast fötterna under soffan o göra situps med en 20kg vikt i famnen tills du känner kopparsmak i munnen.
Gå i trappor, två trappsteg i taget, ner o börja om.

Finns inga genvägar, you do the work.
Citera
2022-08-31, 00:25
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Alltså jag känner att den börjar bli lite för mycket så vilka lösningar som fungerar finns det egentligen helst alternativa metoder som visat sig fungera istället för en massa jobbiga övningar på gymmet

Om du inte är ute efter mer än att få ner midjemåttet rejält, rekommenderar jag tre saker (som kommer fungera utmärkt tillsammans).

1. Promenera raskt så ofta du bara kan. Välj alltid trappor framför hiss, parkera längre bort eller gå av en hållplats tidigare och gå fram till din destination. Bli glad ifall du glömt något, då behöver du promenera ett antal steg extra!

2. Skippa söta drycker som du egentligen inte uppskattar. Framför allt läsk, men även mjölk och juice innehåller mycket socker.

3. Gör 10 armhävningar varje dag. När 10 börjar kännas mer än överkomligt, öka till 15. När 15 känns hanterbart öka till 20 etc. etc. etc.

Ovanstående är ingen snabb mirakelkur, men jag skulle bli mycket förvånad om du inte tappar 5 kg och blir tightare på bara två månader (eller kanske kortare tid, om du har bra förbränning).
Citera
2022-08-31, 00:38
Medlem
Bira och ladd i några veckor gör susen. Bärs blir du snabbt full i magen av och laddet tar bort aptiten lite extra samtidigt som du orkar va igång längre och på så sätt bränner mer kalorier. Funkar väl egentligen med vilken centralstimulant som helst men tjack blir du så trasig av och de lär märkas bland dina vänner. Massa koffein går väl de med men tror faktiskt det är värre för kroppen i dom doserna som behövs för att få rätt effekt.
Citera
2022-08-31, 02:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Lol, hur fan kan man tro att 20min rodd förbränner 1000kcal?

Du bränner runt 250kcal/20min vid intensiv rodd.

Nja, jag bränner 800kcal när jag cyklar en timme utan att ta i (strax in på tröskel/tempoträning).
Det är fullt möjligt att bränna 1000kcal per timme, utan att vara nära döden.Har två olika pulsmätare på mig (bröst och klocka) samt två olika datorer som äter min kroppsaktivitet, så jag är hyfsat säker på förbränningen.

Med det sagt, tror dock det är svårt (milt sagt) att bränna 3000kcal på en timme, annat än att man nära nog lyckats upprätthålla anaerob träning under en hel timme, vilket skulle vara ett medicinskt under.
Citera
2022-08-31, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Man behöver inte ”väga” maten. Det räcker att läsa innehållsförteckningen.

”Jag har ett paket blodpudding, blodpudding innehåller 178 kcal per hundra gram. Mitt paket väger 500 gram, om jag äter hälften så har jag fått i mig 445 kcal.”

Väga = trams.

Men ja, man bör plugga innehållsförteckningar. Kcal per hundra gram, protein, fett (varav mättat), kolhydrater (varav snabba (”sockerarter”)) per hundra gram.

Till slut lär man sig att att man bör äta kyckling, kalkon, fisk, ägg, broccoli, avokado, nötter, o.s.v. för att dylikt har minst kalorier, mest protein, färst snabba kolhydrater och färst mättade fetter.

Protein - bra
Fett - ok
Mättat fett- bajs
Kolhydrat - nja

Jätteenkelt. När man pluggat innehållsförteckningar ett tag och lärt sig uppskatta vikter behöver man inte ens tänka, heller inte bry sig, om man håller sig till

Protein - bra
Fett - ok
Mättat fett- bajs
Kolhydrat - nja

Ja, enkelt om man har ett paket blodpudding och kan med ögat se vad hälften är. Men om du tex ska äta nötfärs så behöver du väga för att veta i exakt hur mkt gram du tar, smör/olja som du steker med är samma grej.
Om du inte tränar så är det extra viktigt att begränsa kcal och därför värt att väga då 200 kcal för mycket gör skillnad. Lätt att missa det om man ska höfta med vikten på maten. Så skippa ditt skitsnack om att väga är trams.

Sen är det skitsnack att kolhydrater är dåligt. Det är 2022, antar att du är en sån som älskar mainstream dieter.

Btw, nätter är otroligt kcal rika. Extra viktigt att väga dem.
Senast redigerad av TungPhung 2022-08-31 kl. 06:46.
Citera
2022-08-31, 07:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
A tiger beats a mouse, apparently.

Var tvungen att googla va fasen du menade. Tydligen var detta något du hitta på själv..

Va fasen menar du?
Citera
2022-08-31, 13:57
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Träning, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2022-08-31, 15:21
Medlem
Rent hypotetiskt så vore det väl lätt att kopiera och leva som valfri person som har en sådan mage du vill ha?
Citera
2022-09-01, 11:57
Medlem
Är 189 cm.
Har nu gått ned från 101 kg till 88 kg på några månader på egen hand.
Dagar spenderade på gym: 0

Jag känner inte ens att jag egentligen ansträngt mig alls. Äter fortfarande glass och godis men inte varje dag som förr. Jag har hittat ett sätt som fungerar sjukt bra för mig. Målet är ca 82-83 kg och ett BMI som är i normalintervallet. Tror jag kommer vara där inom några månader vilket känns helt fantastiskt då det kändes typ omöjligt när vågen visade 101 kg.
Citera
2022-09-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Rent hypotetiskt så vore det väl lätt att kopiera och leva som valfri person som har en sådan mage du vill ha?

Ja rent hypotetiskt ja men rent praktiskt så är det kanske lättare sagt än gjort tänk på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in