2023-04-30, 21:14
Medlem
scoremaxs avatar
..
Citera
2023-05-01, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Cykla funkar alldeles utmärkt. Låg några månader på 3h om dagen i långdistanstempo. Effektmätare för att beräkna energiåtgång korrekt. Låg på 1800-2000 kcal om dagen.
Verkar märkligt att ha med så många värdesiffror i vissa värden men strunta i de i andra värden?
Citera
2023-05-01, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Utan droger kan vi nog enas om att risken för hjärtstillestånd är försvinnande liten för vår feta trådstartartjockis.
hallå där, jag inte fet, lite ölkagge som ska bort! är man fet om man är drygt 180 cm och väger 90 kg?
Citera
2023-05-01, 06:50
Medlem
scoremaxs avatar
Detta verkar landa i att det ändå handlar om ett väl avvägt troll.

(FB) Finns det mer omanligt än män som äter glass?

” Jag behöver inte ditt godkännande, vill du vara en liten beta så får du vara det. Man jag är alfa och tränar på gymmet varje dag medan du äter din glass och känner dig manlig.”
Senast redigerad av scoremax 2023-05-01 kl. 06:53.
Citera
2023-05-01, 07:20
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
hallå där, jag inte fet, lite ölkagge som ska bort! är man fet om man är drygt 180 cm och väger 90 kg?

Ja det tycker jag. Du säger ju själv att du har en ölkagge. Bort med den så är du ingen tjockis längre.
Citera
2023-05-01, 09:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
vill gärna inte knarka och göra olagliga grejer tror jag kan fixa det utan bli en pundare

Lyckas du så blir jag imponerad. Grejen är att de flesta har inte självdisciplinen att halvera sitt kaloriintag. Jag har det definitivt inte.
Citera
2023-05-01, 15:18
Medlem
Citat:

Du borde ligga runt 65-68kg. Man blir vad man äter, så det handlar om att ändra livsstil. Du vill ju kunna väga 65kg och kunna tänka lika mycket på mat som du gör idag. Det går fint med en annan livsstil.
Citera
2023-05-02, 08:08
Medlem
vill gå ner ca 10 kg på en månad, är 175 o väger 85 just nu, tränar 3 dagar i veckan, vilket kaloriunderskott ska man ligga på då? är 1800 kcal lagom? eller föör mycket
Citera
2023-05-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
vill gå ner ca 10 kg på en månad, är 175 o väger 85 just nu, tränar 3 dagar i veckan, vilket kaloriunderskott ska man ligga på då? är 1800 kcal lagom? eller föör mycket

Bra fråga. Det är livsstilen som avgör vilken vikt du håller så du behöver hitta en ny livsstil av dig själv som motsvarade en vikt av 76kg. Som nybörjare så kommer du förstå mest tror jag om du börjar här och utbildar dig genom böcker och tex en PT/kostrådgivare så du lär dig rätt saker. Har själv gjort resan en gång i tiden och kommer ha nytta av det hela livet av att ha knäckt koden. Det kommer bli stora förändringar för dig så räkna med att detta tar tid. Man gör förändringar i baby steps. Allt sitter i huvudet så man måste jobba med sitt inre. Samtidigt måste man göra rätt förändringar som gör skillnad. Det är ju mycket felaktig information då det är en stor industri som vill locka in dig i deras ekorrhjul.
Citera
2023-05-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Bra fråga. Det är livsstilen som avgör vilken vikt du håller så du behöver hitta en ny livsstil av dig själv som motsvarade en vikt av 76kg. Som nybörjare så kommer du förstå mest tror jag om du börjar här och utbildar dig genom böcker och tex en PT/kostrådgivare så du lär dig rätt saker. Har själv gjort resan en gång i tiden och kommer ha nytta av det hela livet av att ha knäckt koden. Det kommer bli stora förändringar för dig så räkna med att detta tar tid. Man gör förändringar i baby steps. Allt sitter i huvudet så man måste jobba med sitt inre. Samtidigt måste man göra rätt förändringar som gör skillnad. Det är ju mycket felaktig information då det är en stor industri som vill locka in dig i deras ekorrhjul.

ja det var ju inte svar på min fråga om du läser igen, men absolut håller med
Citera
2023-05-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
ja det var ju inte svar på min fråga om du läser igen, men absolut håller med

På sätt och vis. Som jag svarade tidigare så får du försöka att ligga mellan 1500-2000 kcal från dag till dag och så får det ta den tiden det tar. Hur du ska behålla vikten på 76kg blir en svårare uppgift än att gå ner då en viktnedgång är ett projekt medan att behålla vikten är en livsstil du inte kan släppa på.
På något sätt så kommer du få göra stora förändringar om du vill fortsätta leva som du gjort senaste tiden. Någon professionell man förklara för dig hur du ska ställa om så det inte blir så jobbigt. För människor med din längd som väger 76kg år in och år ut tycker ju inte det är jobbigt att ligga på den vikten. Men har du skaffat dig vanor som hindrar en vikt av 76kg så behöver du jobba bort de vanorna.
Senast redigerad av JohnWicks 2023-05-02 kl. 12:38.
Citera
2023-05-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
På sätt och vis. Som jag svarade tidigare så får du försöka att ligga mellan 1500-2000 kcal från dag till dag och så får det ta den tiden det tar. Du behöver du ju lära dig att ligga kvar på 76kg innan du när 76kg då du idag äter för någon som ligger på 86kg+. Hur du ska klara detta kan du fundera på. På något sätt så kommer du få göra stora uppoffringar om du vill fortsätta leva som du gjort senaste tiden. Men någon professionell man förklara för dig hur du ska ställa om menyalternativ så det inte blir så jobbigt. För människor med din längd som väger 76kg år in och år ut tycker ju inte det är jobbigt att ligga på den vikten.

Ja alltså i grund o botten handlar de ju om disciplin, liksom att bara ta sig till gymmet. liksom med maten, i början är ju man alltid hungrig men sen blir det ju en vanesak.
Tack för hjälpen snälla!

dricka mer vatten hjälper kanske också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in