2016-11-16, 20:48
Medlem
Karmans avatar
Posten, eller Postnord, är körda i botten. Det är helt uppenbart. Postade två viktiga brev i onsdags förra veckan, de kom fram igår. Sex dagars leveranstid för tio mil. Jag kunde ju ha gått med posten själv och varit framme snabbare...
2016-11-16, 20:52
Medlem
..FAN..s avatar
Posten är död. Bara att lägga ner allt.
2016-11-16, 21:01
Medlem
morbrostewarts avatar
väntar också på kinesgrejer, skulle anlända den 9/11, ändrades till den 15/11 men inte faaan!!
Har best. bildelar fr. tyskland, de hade jag på fyra dagar.
Har best. motordelar från andra änden av sve, de levererades igår enl. ök, med dhl.
nog var det själve fan.
2016-11-16, 21:17
Moderator
Siegfrids avatar
För hopfogning med (FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
2016-11-16, 21:20
Vafan Händer Med Postnord?!?

Hej, har nu väntat minst 5 arbetsdagar på ett brev ifrån min släkting. Inrikes då, det var snö förra veckan, nu har vi haft 3 dagar utan snö vad i helsike är det som pågår!!!!! Och även om det är snö, det är norden vi bor på vi borde kunda skicka post utan problem.

någon mer som har problem med post/paket leveranser?!!!!

Mod får gärna flytta, tänkte att post har med infrastruktur att göra...
2016-11-16, 21:28
Medlem
JoeBidens avatar
Lol och jag som organiserade ett utskick nyss. Körde på Postnord istället för Bring för att de kändes pålitligare.

2016-11-16, 21:45
Medlem
Vad är det som har gjort att Postnord går så dåligt?
2016-11-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag får bara post på tisdagar har jag märkt - centrala Göteborg.

I Danmark har de postutdelning på lördagar - (eller hade innan de blev Postnord)

Dom har det fortfarande, tror dom slutar med det runt årsskiftet.

Problemet är ju att portot i Sverige är alldeles för billiga, dom får ju inte öka i pris hur som helst enligt lagen. Om portot inte haft denna begränsning, skulle vi troligtvis legat minst det dubbla per frimärke. Då det skickas så lite brev, att varje brev har större kostnad än någonsin förut. Vilket då gör att PostNord måste spara in, för att få ut någon vinst överhuvudtaget, vilken sen gör att allt skiter sig.

Jag tycker till en början att myndigheter ska följa danska exempel, att skicka allt mer elektroniskt.
Sedan bör brev till privatpersoner endast delas ut 3 dagar i veckan.
2016-11-16, 21:48
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Lol och jag som organiserade ett utskick nyss. Körde på Postnord istället för Bring för att de kändes pålitligare.

Har du missat alla skriverier om Postnord de senaste halvåret? Mikael Damberg har t.om. gått ut och varnat för konsekvenser om Postnord inte höjer kvaliteten, de har fått 6 månader på sig. http://www.hd.se/2016-10-11/damberg-...i-mot-postnord

Det fungerade så bra när Postnord var Posten och de endast brydde sig om kvalité och kundservice, vinst fanns inte på kartan. Nu jagar man vinster och då är det ok att tumma på servicen och kvaliteten. Brevbärarna är färre och de har fått dubbelt så stora utdelningsdistrikt. Färre ska göra mer helt enkelt.

Om ni kan, undvik Postnord tills de fått ordning på sin skit.
2016-11-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg

Tror ändå dom har bättre statistik jämfört med konkurrenterna.
Men det är ju konstant prispress inom logistikbranschen, sen hjälper det ju inte att man med lagen har olika krav på sig för postutdelning, vilka kanske inte fungerar så jäkla bra nu när folk knappt skickar brev.
Att man ska dela ut post 5 dagar i veckan till VARENDA hushåll, när det kanske bara handlar om ett brev eller lite reklam, sen då inte får höja priset på portot, fast det skickas så mycket mindre brev och lönerna etc ökar.
2016-11-16, 22:01
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg

Ökad traffik från china.
2016-11-16, 22:02
Medlem
Jag skickade ett paket för 8 dagar sedan, skulle tre mil, via terminalen i Härryda/Landvetter som det på deras hemsida står har förseningar.
Mycket riktigt, trackat paketet varje dag och det har cirkulerat där i en vecka. Varje dag har det registrerats "ut/in" ur terminalen, men så idag kom det fram den sista milen och mottagaren fick det.

Skickat många paket i mina dar men aldrig varit med om något liknande. Vågar inte tänka på hur det kan se ut snart närmre jul.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in