2016-11-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Posten, eller Postnord, är körda i botten. Det är helt uppenbart. Postade två viktiga brev i onsdags förra veckan, de kom fram igår. Sex dagars leveranstid för tio mil. Jag kunde ju ha gått med posten själv och varit framme snabbare...

Men det hade blivit jobbigare.
2016-11-16, 22:14
Medlem
TS har alltså blivit blåst av sin "släkting", och gör en gnälltråd på flashback för att släktingen hans minsann inte luras.
Allvarligt?
Postnord är helt jävla kass för landet, eu-styrd skit.
Posten AB kommer vi förhoppningsvis nå tillbaks till, men det dröjer några år, tills vi har bättre styre.
Men i det här fallet så är du antingen blåst av släktingen eller så var det någon på postnord som luktade sig till innehållet och snodde brevet
2016-11-16, 22:17
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ökad traffik från china.

Jag har märkt att de inte kör ut några paket. De bara skickar en lapp att man inte kunde nås.

Trots att man har porttelefon till mobilen - inga missade samtal.

Hur hårt har de ansträngt sig då?
2016-11-16, 22:24
Medlem
I nästan alla länder förutom Sverige är det krav på postfack. I vintertider får posten otroliga problem med tanke på underlaget.. Både leveransen till sorteringen är försenad och sen till utdelningskontoren. Samtidigt som alla företag, privatpersoner beställer julklappar och företagen vill få ut kataloger före jul.

Ni får det som en mänsklig rättighet att få posten i tid medan arbetarna sliter minst lika mycket som bönder. Ha lite förstående för guds skull.
2016-11-16, 22:27
Medlem
Vi får post ca varannan dag, och då är hälften grannarnas post... Riktigt dåligt!
2016-11-16, 22:35
Medlem
Logique88s avatar
2 dagar UK->Sverige, FedEx.
2016-11-16, 22:42
Medlem
DirtyNorths avatar
Jag får någon annans post som har samma namn som mig men helt annan adress. Nu dom senaste 2 veckorna har jag fått alla hans räkningar och tidningar han har betalat för.
Ringde till postnord och påpekade det och dom skulle ringa till den ansvarige i min kommun och lösa det sa hon i kundtjänsten. Gått till en gul brevlåda och lagt all hans post där då det även är räkningar och vill inte att den andra ska få nå skit för att postnord inte kan sköta sitt jobb.
Säkert så dom skickat det till någon helt annan eller att dom slarvat bort det, dom verkar vara duktiga på det där...Och förstöra paket är dom ju världsmästare på.
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hur kan vi ha råd med snöröjning, pålitlig postgång, bra skolmat till våra SVENSKA barn eller andra elementära saker när vi måste spendera hundratals MILJARDER varje år på vidriga och äckliga muslimska lyxmigranter. Jag är positivt överraskad varje dag jag får post.
Äh nu ska vi inte gnälla, det är ju inte så att vi betalar skatt för att vi Svenskar ska få det bra. Det måste du ju ha förstått vid det här laget.
Senast redigerad av DirtyNorth 2016-11-16 kl. 22:44.
2016-11-16, 22:46
Medlem
Cybersluts avatar
Snuten har tagit ditt brev med droger i. Du har väl läst senaste veckorna att de ligger i just nu? Dags att städa hemma.
2016-11-16, 22:52
Medlem
sanchoos avatar
Terminalerna är på de flesta ställen föråldrade med tanke på dagens behov (internet). Dessutom måste det sparas hela tiden.
2016-11-16, 23:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Har du fått dom än? Har en drös med utlandspaket som är försenade med veckor...

Ett av dom damp ner här om dagen, 3 veckor efter "sista leveransdag".

Fast, klagar inte helt och hållet, hade redan medellat att varan inte kommit 1v efter att den skulle varit fram, fick pengarna tillbaka direkt, och då detta paketet saknar spårning innom sverige så är det ingen som vet att det kommit fram

Resten är fortfarande borta.
2016-11-16, 23:25
Medlem
Erikons avatar
Säkert någon invandrare som slängt skiten i en soptunna
2016-11-17, 00:06
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Sverige är ett land där man håller på med feministisk snöröjning, låtsas att vuxna män är barn och ger lägenheter till IS-krigare. Förväntar ni er seriöst att postutdelningen ska fungera i den här jävla bananrepubliken? Det är bara ännu ett område där förfallet är totalt.

Inom kort får väl regeringen för sig att anställa nyanlända som postutdelare. Oj, där "försvann" visst 96% av all post, vem kunde ana?
Jobbar redan 90% icke svenskar på terminalerna kan jag tala om för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in