2017-06-14, 16:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ofta när jag har beställt något med China Post, så händer det ingenting från att planet lyft tills försändelsen dimper ner i brevlådan. När jag spårar ett paket, så ser det ut som att det tar tre dagar innan försändelsen åker iväg med flyg. Sedan kan det ta en månad innan paketet anländer till sorteringscentralen i Årsta. Är det Postnord som medvetet fördröjer leveransen?

Kina har ett väldigt förmånligt postavtal (därför dom kan erbjuda gratis frakt på 5kr prylar) och psoten här tjänar typ 0 på det, så det är väldigt lågprioriterat.
2017-06-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kina har ett väldigt förmånligt postavtal (därför dom kan erbjuda gratis frakt på 5kr prylar) och psoten här tjänar typ 0 på det, så det är väldigt lågprioriterat.

Ibland så tar det bara 7-8 dagar, men oftast runt två veckor. Det som förbryllar är att det vid några tillfällen kan ta en till två månader. Kan det vara så enkelt att vissa paket fastnar i tullen av någon anledning?
2017-06-14, 17:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ibland så tar det bara 7-8 dagar, men oftast runt två veckor. Det som förbryllar är att det vid några tillfällen kan ta en till två månader. Kan det vara så enkelt att vissa paket fastnar i tullen av någon anledning?

Dom verkar behandlas "i mån av tid" ie när det inte finns nåt lönsammare att göra och nån ids ta tag i det...
2017-06-14, 17:41
Medlem
Citat:
Dom verkar behandlas "i mån av tid" ie när det inte finns nåt lönsammare att göra och nån ids ta tag i det...

Jag har för mig att jag läste en artikel om Postnords sorteringsterminal. Det stod någonting om att vissa försändelser inte går att sortera. Med Postnords egna paket så skulle det inte vara några problem. Jag uppfattade det hela som att paket som sorteras måste vara helt perfekta, annars så måste arbetet göras manuellt. Då är det nog risk att det tar några veckor extra innan någon har sorterat försändelsen.

Så här snabbt borde det gå att skicka ett paket från Kina. Även fast det tog en omväg via England, så tog det bara fem dagar.

http://www.17track.net/en/track?nums=LX305144614CN

Citat:
2017-04-11 17:13 The shipment item has been delivered to the recipient, The shipment item was delivered on 4/11/2017 at 5:13 PM
2017-04-11 17:13 1100000, The shipmen item has been delivered to the recipients mailbox
2017-04-11 00:33 149, The item has been through the post terminal
2017-04-10 13:40 Stockholm utr, United Kingdom, The item has arrived from abroad to the post's international terminal for sorting
2017-04-11 19:13 Sweden, due to vote
2017-04-10 13:40 Sweden reached the processing center, from Shanghai, China
2017-04-07 04:58 In Shanghai, left Shanghai Pudong airport
2017-04-07 04:58 Shanghai City and leave Shanghai to Stockholm
2017-04-06 22:27 Shanghai, express delivery of bulk acceptance has been received (the embrace cast member name: 01, phone
2017-06-14, 18:23
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackyourFlash
Med företagspaket menar du då "PostNord Parcel"?

Ah, de hade tydligen bytt namn. Japp det heter Postnord Parcel idag.

http://www.postnord.se/skicka-brev-o...tjanstevillkor
2017-06-15, 21:50
Medlem
Jaggermeisters avatar
Har väntat på Inrikes post nu i 7 arbetsdagar... Kan det vara pga sommarjobbare osv, eller har mitt paket försvunnit?
2017-06-15, 22:19
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Har väntat på Inrikes post nu i 7 arbetsdagar... Kan det vara pga sommarjobbare osv, eller har mitt paket försvunnit?

Låter lite länge. Är det brev eller paket? Finns det något spårningsnummer? Vet du vilken postoperatör/kurirbolag som avsändaren använder?
2017-06-16, 10:17
Medlem
poxers avatar
Citat:
Urk, nu har postfan tullat en lågvärdeförsändelse (gåva) igen.

150 spänn för ett paket värt 100kr....
Osis, har inte åkt dit än trots otaliga beställningar av surfplattor, mobiler och smartklockor som ibland når upp till 2000 kr. Beställer man skitsaker som inte ens är värt att tulla kan man ju kanske dra en fuling och ignorera paketet som fastnade i tullen och maila kinesen att paketet "försvann" så dom skickar nytt.
2017-06-16, 11:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Osis, har inte åkt dit än trots otaliga beställningar av surfplattor, mobiler och smartklockor som ibland når upp till 2000 kr. Beställer man skitsaker som inte ens är värt att tulla kan man ju kanske dra en fuling och ignorera paketet som fastnade i tullen och maila kinesen att paketet "försvann" så dom skickar nytt.

Har en känsla av att posten fortfarance kommer vilja ha betalt även om paketet går i retur...
2017-06-16, 11:55
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Har en känsla av att posten fortfarance kommer vilja ha betalt även om paketet går i retur...

Tror inte det fungerar så. Man kan ju säga att man inte har beställt något. Kan ju knappast bli betalningsskyldig om man inte vill ta emot något.
2017-06-16, 12:02
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister

Ja eller att den som skulle skickat brevet inte gjort det.

själv har jag aldrig varit med om att inrikes rev försvunnit. Enda gången jag trodde det skett visade det sig att den som skulle skickat brevet var en bedragare.
2017-06-16, 16:45
Medlem
Sereenas avatar
Då har man hämtat sitt paket.

Hälften av innehållet var totalt mosat, och avgiften var felaktig (dom har godtyckligt struntat i att det var deklarerat som gåva).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in