2016-06-08, 17:46
Medlem
Vad innebär egentligen underskriften som ibland krävs när man hämtar ut paket brev osv? Anledningen till att jag frågar är att jag ser underskriften som en bekräftelse på att jag hämtat ut paketet/brevet.

Normalt brukar personalen ta emot avin, scanna den och be mig skriva under medans de hämtar försändelsen. Jag skriver i regel på när jag ser att personalen hittat försändelsen, då jag (även om jag inte tror på stora problem) tycker det känns fel att skriva under att man mottagit något i förväg.

Idag vägrade dock personalen hämta brevet innan jag skrivit på med hänvisningen att underskriften är för att de ska kunna identifiera mig, något jag trodde det gjorde när de kollar id-kort.

Förklarade att jag trodde underskriften var en kvittens, men skrev under då jag inte har någon större misstanke att jag just idag skulle ha otur. Gillar dock inte att bli tvingad att skriva på att jag emottagit något då jag de facto inte gjort det.
2016-06-08, 17:58
Medlem
Real1Samas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Beställde två saker i torsdags, ett ifrån Sverige och det andra från Spanien. Idag fick jag en avi tillhörande försändelsen från Spanien men fortfarande inget spår av det inhemska brevet som för övrigt ej skall vara skrymmande. Är det incidenten i sthlm som ger ringar på vattnet? Någon mer som haft problem just denna veckan?

Jag! Väntar på ett paket med halvsuspekt innehåll, men inget spår av det fast det borde kommit fram idag...

Citat:
Ursprungligen postat av Postnord.se
Vi har förseningar i våra logistikleveranser på grund av tekniska problem samt en trafikolycka.

Terminalen i Malmö, Toftanäs, har drygt 3 000 försenade paket, från avsändare i postnummerområde 25-26 till mottagare i hela landet.

Dessutom cirka 8 500 försenade paket till mottagare i postnummerområde 20-292, 295-298.

Terminalen i Jönköping, Torsvik har 450 försenade paket från avsändare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59 till mottagare i hela landet, samt cirka 1000 paket från avsändare i hela landet till mottagare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59.

Veddestaterminalen i Stockholm har drygt 1 000 försenade paket från avsändare i postnummerområde 160-180, 182-197, 74-76, 80-81 till terminalerna Toftanäs, Härryda och Torsvik.

Cirka 200 försenade pallar till mottagare i hela landet står kvar på uppsamlande styckegodsterminaler (Toftanäs, Göteborg, Jönköping, Veddesta och Örebro).

I Jönköping finns också drygt 100-120 pall till mottagare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59.

Låter ju som paket är försenade i hela landet. Jobba på nu Posten...
2016-06-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Är det några fler som väntar på , brev, paket, osv från Postnord Stockholm -> Årsta sorteringcentral denna vecka? Detta gäller försändelser som postats förra veckan.

Själv väntat i två veckor. Det här kan ju inte vara normalt.
2016-06-09, 12:48
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Själv väntat i två veckor. Det här kan ju inte vara normalt.
VA!!! Det är ju förjävligt, de verkar ju vara totalt inkompetenta, tänk om man väntar på räkningar som ska betalas inom ett visst datum?!! Den enda post jag fick förra veckan och hitills denna vecka är lokaltidningen. Förra månaden fick jag ett besked om ett läkarbesök, som skulle ske samma dag som jag fick brevet.
2016-06-09, 14:49
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
VA!!! Det är ju förjävligt, de verkar ju vara totalt inkompetenta, tänk om man väntar på räkningar som ska betalas inom ett visst datum?!! Den enda post jag fick förra veckan och hitills denna vecka är lokaltidningen. Förra månaden fick jag ett besked om ett läkarbesök, som skulle ske samma dag som jag fick brevet.
Det här är ju så jävla skandalöst så man vet inte vad man skall ta sig till! Hur i helvete kan de vara så dåliga? Jävla privatiseringar...

Hade själv en viss förhoppning om att få lite medicin till helgen men nu kan man ju totalt glömma den saken. Får vara glad om det kommer öht....vilka otroliga klantskallar.

Jag menar, läs volymerna däruppe. Över 10.000 paket/brev plus ytterliggare hundratals PALLAR med post. Hur lång tid kommer de behöva för att jobba ikapp?

...och snart börjar alla inkompetenta och klåfingriga sommarjobbare. Då lär det inte bli bättre. Fy FAAN!!!

Posten är en mycket viktig samhällsfunktion. Detta är skandal.
Senast redigerad av Vicious Edd 2016-06-09 kl. 14:57.
2016-06-09, 15:06
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd

hundratals PALLAR med post.

Inte post. Styckegods. Markant skillnad.

Styckegods innebär att en försändelse står på en (eller flera) pallar.
2016-06-09, 15:16
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Inte post. Styckegods. Markant skillnad.

Styckegods innebär att en försändelse står på en (eller flera) pallar.
Ok tack för rättelsen. Tyckte det lät alltför vansinnigt mkt

När de pratar om t.ex. postnummerområde 33, menar de 33X XX då?
2016-06-09, 15:16
Medlem
Doleos avatar
Eureka!!! Jag har fått post som skickades igår.

@ Vicious Edd: Jo jag fasar lite över posthanteringen under semestertiden, jag kommer också att behöva lite mediciner då.
Senast redigerad av Doleo 2016-06-09 kl. 15:20.
2016-06-09, 15:31
Medlem
Citat:
När de pratar om t.ex. postnummerområde 33, menar de 33X XX då?

Exakt.

Citat:
Postnummerområdets nummer utgörs av de två första siffrorna i postnumret som då återfinns i postnumren till alla postorter inom postnummerområdet.

http://www.postnord.se/sv/Documents/..._i_sverige.pdf
2016-06-09, 15:33
Medlem
Real1Samas avatar
Citat:
Det här är ju så jävla skandalöst så man vet inte vad man skall ta sig till! Hur i helvete kan de vara så dåliga? Jävla privatiseringar...

Hade själv en viss förhoppning om att få lite medicin till helgen men nu kan man ju totalt glömma den saken. Får vara glad om det kommer öht....vilka otroliga klantskallar.

Jag menar, läs volymerna däruppe. Över 10.000 paket/brev plus ytterliggare hundratals PALLAR med post. Hur lång tid kommer de behöva för att jobba ikapp?

...och snart börjar alla inkompetenta och klåfingriga sommarjobbare. Då lär det inte bli bättre. Fy FAAN!!!

Posten är en mycket viktig samhällsfunktion. Detta är skandal.

Tappa inte hoppet! Jag fick min leverans idag, en dag försenad. Håll tummarna bara. Jag snackade tillochmed med posten för klargöring vad som är sent. Det är bara pakettjänster, INTE brev/vadderade brev som är sena. Vettefan om det stämmer, men men, nu vet ni det iaf.
2016-06-09, 15:37
Medlem
Newas avatar
Är det bara jag som har haft problem med POSTNORD,s hemsida under dagen. har försökt komma in men de är långa väntetider och har inte kunnat spåra våra pakete. (inget problem med våren uppkoppling har 100/100)O

Orkar inte med deras kundservices längre.. trögare folk får man leta efteråt.
Senast redigerad av Newa 2016-06-09 kl. 16:12. Anledning: EDIt glömde redigera
2016-06-09, 16:05
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Tappa inte hoppet! Jag fick min leverans idag, en dag försenad. Håll tummarna bara. Jag snackade tillochmed med posten för klargöring vad som är sent. Det är bara pakettjänster, INTE brev/vadderade brev som är sena. Vettefan om det stämmer, men men, nu vet ni det iaf.
Tack till alla hjälpsamma själar i tråden. Ni har fått ner min nuvarande vilopuls med ca 10 slag/min med era svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in