2015-12-10, 16:35
Bannlyst
Jag beställde en stor boxningssäck förra Onsdagen tyvärr så segade företaget som skickade den och nu ska jag iväg på en två veckors resa på Söndag den 13/12 och kommer hem den 27/12 så undrar hur länge DHL kan hålla mitt paket innan det skickas tillbaka?

Vill slippa massa extra kostnader och strul.

Tack!

https://www.youtube.com/watch?v=KWKA6cU9dF0

I Polen finns dessa multiboxar överallt på stan, man får ett SMS och kan hämta sitt paket när som helst på dygnet, behöver man betala för paketet då gör man det med sitt kort, väldigt smidigt
Senast redigerad av hazzo 2016-12-31 kl. 15:01.
2015-12-10, 16:36
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag beställde en stor boxningssäck förra Onsdagen tyvärr så segade företaget som skickade den och nu ska jag iväg på en två veckors resa på Söndag den 13/12 och kommer hem den 27/12 så undrar hur länge DHL kan hålla mitt paket innan det skickas tillbaka?

Vill slippa massa extra kostnader och strul.

Tack!

Kontakta DHL och kolla med dem.
Senast redigerad av SkateBlind 2015-12-10 kl. 16:39.
2015-12-10, 20:34
Medlem
HarryHotters avatar
Det ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar
2015-12-12, 00:23
Medlem
Är det DHL Freight, DHL Global Forwarding, DHL Supply Chain eller DHL Express som det gått med?
2016-06-05, 17:49
Medlem
CH4OSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Är det några fler som väntar på , brev, paket, osv från Postnord Stockholm -> Årsta sorteringcentral denna vecka? Detta gäller försändelser som postats förra veckan.
Japp, har hört att det är ganska många som har samma problem, lär dyka upp på tisdag
2016-06-06, 03:12
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH4OS
Japp, har hört att det är ganska många som har samma problem, lär dyka upp på tisdag
Tack för svar
2016-06-06, 22:19
Medlem
Är det på något sätt möjligt att skicka brev till ett ombud och inte direkt till brevlådan?
2016-06-06, 22:45
Medlem
CH4OSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groonafingrar
Är det på något sätt möjligt att skicka brev till ett ombud och inte direkt till brevlådan?
Rekommenderat brev så kallat rek
2016-06-08, 10:40
Medlem
junkbords avatar
Tredje gången gillt...
För tredje paketet i rad som skulle bli hemleverat ser jag i händelsetabellen att de har "försökt" att nå mig men inte fick tag i mig.

Bluff och båg. Jag har varit hemma hela veckan och jobbat vid köksbordet. Jag bor i en villa och ser vägen från mitt köksfönster, ingen postbil har varit här.

Detta är alltså tredje gången i rad som jag blir hänvisad till att hämta ut mitt paket på deras postterminal, alternativ boka om en ny tid.

Konstigt att jag aldrig har haft några som helst problem med DHL när de har gjort hemleveranser. De har ringt någon timme innan och sagt att vi kommer vid den tidpunkten. Men inte postnord. Nä ser bara i händelsetabellen att de har misslyckats med att nå mig.

Muppar.
2016-06-08, 12:23
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Tredje gången gillt...
För tredje paketet i rad som skulle bli hemleverat ser jag i händelsetabellen att de har "försökt" att nå mig men inte fick tag i mig.

Bluff och båg. Jag har varit hemma hela veckan och jobbat vid köksbordet. Jag bor i en villa och ser vägen från mitt köksfönster, ingen postbil har varit här.

Detta är alltså tredje gången i rad som jag blir hänvisad till att hämta ut mitt paket på deras postterminal, alternativ boka om en ny tid.

Konstigt att jag aldrig har haft några som helst problem med DHL när de har gjort hemleveranser. De har ringt någon timme innan och sagt att vi kommer vid den tidpunkten. Men inte postnord. Nä ser bara i händelsetabellen att de har misslyckats med att nå mig.

Muppar.

postnord är muppar ja gamla posten var ju bättre, du borde ringa deras kundservice och klaga är det hemleverans ska det så klart inte behövas hämtas ut om du vet att du var hemma hela dagen och inte kan ha missat dom, är väl så att dom är lata och chansar och ljuger att ingen var hemma tror jag.
2016-06-08, 12:27
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
postnord är muppar ja gamla posten var ju bättre

Postnord är "gamla posten".
2016-06-08, 15:40
Medlem
SMD FBs avatar
Beställde två saker i torsdags, ett ifrån Sverige och det andra från Spanien. Idag fick jag en avi tillhörande försändelsen från Spanien men fortfarande inget spår av det inhemska brevet som för övrigt ej skall vara skrymmande. Är det incidenten i sthlm som ger ringar på vattnet? Någon mer som haft problem just denna veckan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in