2016-11-16, 18:06
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Testat att ringa eller kontakta dom på annat vis?
2016-11-16, 18:07
Medlem
Från deras sida:

Citat:
Försenade paket
Terminalen Härryda i Göteborg har drygt 3 000 försenade paket, till mottagare med postnummer som börjar med 30-31 och 40-51, samt till hela landet.

Terminalen Toftanäs i Malmö har cirka 2 000 försenade paket, från avsändare i hela landet till mottagare med postnummer som börjar med 20-29 (exklusive 293,294).

Terminalen Veddesta i Stockholm har cirka 9 000 försenade paket, från avsändare i hela landet till mottagare med postnummer som börjar med 160-180, 182-197, 74-76 samt 80-82.

Vet att Veddesta har legat back 20 000 i måndags och 15 000 igår, nu 9 000 då så det går sakta men säkert framåt
2016-11-16, 18:24
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Ja tredje världskrigen är nog i full rullning men men finns en annan tråd för det ..

Nej inte testat att ringa dom, tänkte mest kolla ifall andra hade problem, jag tycker det är sanslöst dåligt. min farbror skickade ett födelsedagskort säger han på onsadgen, då har vi torsdag-fredag(snö).
Måndag-tisdag-idag(onsdag). Ej kommit fram =/

Fyfan tycker det är riktigt jävla surt.

__________________________________________________ _________
Försenade paket
Terminalen Härryda i Göteborg har drygt 3 000 försenade paket, till mottagare med postnummer som börjar med 30-31 och 40-51, samt till hela landet.

Terminalen Toftanäs i Malmö har cirka 2 000 försenade paket, från avsändare i hela landet till mottagare med postnummer som börjar med 20-29 (exklusive 293,294).

Terminalen Veddesta i Stockholm har cirka 9 000 försenade paket, från avsändare i hela landet till mottagare med postnummer som börjar med 160-180, 182-197, 74-76 samt 80-82.

Vet att Veddesta har legat back 20 000 i måndags och 15 000 igår, nu 9 000 då så det går sakta men säkert framåt

O herre jävlar. inte undra på att något är fel, har dom inte installerat dubben på bilarna än?!
2016-11-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Från deras sida:

Det där gäller paket, inte brev
2016-11-16, 19:13
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
O herre jävlar. inte undra på att något är fel, har dom inte installerat dubben på bilarna än?!

Som media är duktiga på att meddela så har PostNord haft problem ett tag.
Insparningskrav från ledningen ledde till minskad personal och mer jobb per gubbe.
Detta i sin tur ledde till griniga postgubbar (förståeligt då vissa i princip får göra dubbelt arbete för samma pengar). Postgubbarna som fått det riktigt illa säger då upp sig/sjukanmäler sig osv.
Detta leder till ännu mindre personal och ännu mer arbete för den personalen som fortsätter kämpa.

Detta problem har varit aktuellt på många ställen i landet men tycktes för en tid sedan vara på väg mot bättring. Tills snökaoset... Som boende i Stockholm troligtvis är medvetna om så stod trafiken i princip still i 3 dagar förra veckan. Något säger mig att PostNord under dessa dagarna samlade på sig enorma förseningar. De har redan för lite personal så när chaufförerna sedan kommer till jobbet får de dagens lass, plus alla förseningar. Mer sjukanmälningar...

Och tyvärr lär det enbart bli värre en tid framåt. Det är snart jul och folk börjar skicka mer post/paket än någonsin.

PostNord har helt klart en tuff tid framför sig och många lär tyvärr få vänta på sina brev/paket.
Skicka i tid om ni ska skicka julklappar

@topic
Förmodligen är det enbart försenat men får du det inte snart borde du kontakta dem. Brev försvinner ibland.
2016-11-16, 19:32
Medlem
Efter att ha kikat runt lite bland kommentarerna på Postnords facebook-sida så kommer i varje fall inte jag att frivilligt någonsin att anlita deras tjänster.
2016-11-16, 19:36
Medlem
Frixys avatar
Bor ganska centralt i Göteborg. Helt övertygad om att det sparas in på något sätt med postutdelning eller sortering. Det kommer liksom massa post varannan dag och helt tomt de övriga dagarna. Jag har mottagit post i över 30 år och jag har aldrig observerat detta fenomen förut. Det har börjat på senare tid.
2016-11-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tror bestämmt posten har föresningar på Arlanda igen...

Har 4 kinapaket från olika avsändare med 19-21 oct som "sista leveransdag" och inget av dom har kommit än.
Har du fått dom än? Har en drös med utlandspaket som är försenade med veckor...
2016-11-16, 20:25
Medlem
Det är samma här. Hade ett par paket som stod som utkörda och försenade tre dagar i rad.
2016-11-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Bor ganska centralt i Göteborg. Helt övertygad om att det sparas in på något sätt med postutdelning eller sortering. Det kommer liksom massa post varannan dag och helt tomt de övriga dagarna. Jag har mottagit post i över 30 år och jag har aldrig observerat detta fenomen förut. Det har börjat på senare tid.

Jag får bara post på tisdagar har jag märkt - centrala Göteborg.

I Danmark har de postutdelning på lördagar - (eller hade innan de blev Postnord)
2016-11-16, 20:28
Medlem
gato12s avatar
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)
2016-11-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag får bara post på tisdagar har jag märkt - centrala Göteborg.

I Danmark har de postutdelning på lördagar - (eller hade innan de blev Postnord)

Du kanske inte får så mycket post och mest märker när du får reklam? Alla hushåll förutom några få i fjällvärlden typ har utdelning varje vardag. Vid enstaka tillfällen kan det dock bli så att posten inte delas ut en dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in