2019-09-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Visst. Om det vore ett rån mot den lokala godisaffären. Mord är något annat.
Inte om hjärnan är inbäddad i alkohol och narkotika sen många år. De har inte något konsekvenstänk och skiter i vilket.
Citera
2019-09-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är intressant när K.L.s vänner drabbas av märkligheter. Som sedan på något sätt ändå har härletts till HOLs närhet.

Får hon aldrig vara ifred??

Undrar om SH är/var någon vän till K.L.s föräldrar?

”Får hon aldrig vara ifred..?” ”Drabbad av märkligheter...” Det är väl ändå HOL som är drabbad i det här fallet? Han får ju inte vara ifred utan blir hela tiden beskylld för än den ena än den andra märkligheten av bla dig.
Citera
2019-09-18, 18:37
Medlem
Citat:
Det är intressant när K.L.s vänner drabbas av märkligheter. Som sedan på något sätt ändå har härletts till HOLs närhet.

Får hon aldrig vara ifred??

Undrar om SH är/var någon vän till K.L.s föräldrar?

Hmmm. KL är märklig. Om hon är kompis med HS som jobbat i sjuka huset Karolinska där mycket märkliga saker händer och personalen verkar inte vara klok, exvis JL, så kan jag bara säga att kakan KL sökt sig till en maka HS.

Mest troliga är att KL ligger bakom mejlandet. Var det inte någon herrkompis som hjälpte henne med datorn? Mannen berättade det i någon av kvällsblaskorna. Journalisten ställde inga följdfrågor om vilken sorts hjälp KL behövde med datorn.

Jag hänvisar alla som vill veta mer sjukhuset läsa denna sjuka flashbacktråd och spamma där istället. (FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016
Citera
2019-09-18, 18:37
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Så var du tvungen att återigen ignorera mina svar för att sedan lida med första misstänkta.

Så här gör du, om och om igen.

Utan någon substans.

Utan någon relevant bevisföring.

Kakmonstret (ja, det är du!) är extremt angelägen att Henrik själv är brottslingen.

Det kan lura nya läsare, men det lurar fan inte mig.

I just saw what you did there. Again.

Ja, det är ju märkligt att Marie-Antoinette inte över huvud taget svarar på inlägg där man ber henne belägga sina påståenden. Jag väntar fortfarande svar på (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019.

Istället kommer det nya anklagelser.

Marie-Antoinette: Om du värnar om KL så tror jag en bättre taktik hade varit att själv hålla ner tonläget mot HOL. Dina huvudlösa anklagelser får snarast folk att bete sig lika dogmatiskt hetskt mot KL.
Citera
2019-09-18, 18:39
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
I fredags, fredag den 13 sept, för att han uteblev från brottmålsförhandlingen vid Stockholms tingsrätt. Dvs efter skjutningen.
Tack.
Citera
2019-09-18, 18:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
”Får hon aldrig vara ifred..?” ”Drabbad av märkligheter...” Det är väl ändå HOL som är drabbad i det här fallet? Han får ju inte vara ifred utan blir hela tiden beskylld för än den ena än den andra märkligheten av bla dig.
Detta är helt sjukt Karin drabbas inte av några märkligheter när hon super sig full och stör andra gäster och blir LOBad. Det har hon svalt så jävla bra till själv
Allt annat Karin har gjort kan också kopplas till hennes drickande, men det ska drunkna i en massa falska påståenden om HOL.

Men däremot blir HOL drabbad om och om igen med falska anmälningar som inte har den minsta substans vilket är utrett och till och med även tidningarna har skrivit om. Dom har bra på fötterna för sina påståenden för annars skulle dom aldrig går ut med en sån artikel.

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Men är man lika huvudlös som sin namne så skriver man ihop en massa skit som bottnar i den egna bitterheten när hen måste betala advokaten för sitt barnbarns umgänge och dessutom verkar ha blivit av med en boende för det fanns inte ekonomi att lösa ut den andra partnern.
Då gnager och gnager man om andras pengar.

Så ta nu och släpp din bitterhet och bry dig lite om andras barn, (HOL:s) och inte bara ditt eget barnbarn.
Citat:
Japp, och inte är han fattig heller. Och målsägarbiträdet betalas säkerligen med rättshjälpen

Medan många vanliga måste ta lån eller sälja av tillgångar (hus, bil) om de hamnar i tvist och betala advokatarvodet själv.

Jag får betala advokat helt själv för mitt 4-åriga barnbarn som är föräldralös och behöver ha umgänge med sin halvbror.
Citat:
"Barnens Bästa" är inte mycket värt om ena parten vill ha ut sin ekonomiska del av ägd bostad, vet själv av bitter erfarenhet. Kronofogden kan faktiskt SÄLJA halva lägenheten till högstbjudande, som t o m kan flytta in lgh, i "sin halva".

Dessutom så blir det ju liiite svårt att ha skyddad identitet nu, på den adressen, för HOL. Vilket han borde begära och ordna DIREKT. Åtminstone för "barnens bästa"..........

Och enligt HOL själv, så var det ju inte bara KL som eventuellt ville se honom död....
Citera
2019-09-18, 19:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hmmm. KL är märklig. Om hon är kompis med HS som jobbat i sjuka huset Karolinska där mycket märkliga saker händer och personalen verkar inte vara klok, exvis JL, så kan jag bara säga att kakan KL sökt sig till en maka HS.

Mest troliga är att KL ligger bakom mejlandet. Var det inte någon herrkompis som hjälpte henne med datorn? Mannen berättade det i någon av kvällsblaskorna. Journalisten ställde inga följdfrågor om vilken sorts hjälp KL behövde med datorn.

Jag hänvisar alla som vill veta mer sjukhuset läsa denna sjuka flashbacktråd och spamma där istället. (FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016
Här har du det om datorn och jag tror precis som du att Karin själv ligger bakom mejlandet.

Toppjuristens tidigare nära vän: ”Kunde inte tro det”
STOCKHOLM Publicerad 16 sep
”Vakade över mig”
I breven beskriver hon en annan man som sin killkompis och som ofta ”vakade” över henne. Hon är rädd och menar att hon skadats. Det här ska tala för hennes sak i en av tvisterna.

När Expressen når nämnda killkompis har han nyligen tagit del av vad hans tidigare vän, toppjuristen, misstänks för.
– Jag kunde först inte tro det. Hon har alltid verkat normal för mig.

Han beskriver relationen som nu har ett par år på nacken:
– Vi var flera som umgicks med henne då och som tyckte att situationen var jobbig för henne. Vi försökte göra vad vi kunde för henne.

Vilken typ av hjälp gav du?
– Praktiska saker. Jag installerade en dator. Hjälpte henne att handla.

Hur tänker du nu?
– Jag har inte haft kontakt med henne på flera år. Att ta kontakt med henne nu vore väl korkat.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/

Duperingsmästarinnan har varit i farten... verkade normal?
Karin har ett aktivt missbruk som har skrivits om i flera domar sedan minst 2012 och mycket troligt många år innan dess. Så vad är normalt i hans värld?
Citera
2019-09-18, 19:14
Medlem
Citat:
Japp, och inte är han fattig heller. Och målsägarbiträdet betalas säkerligen med rättshjälpen

Medan många vanliga måste ta lån eller sälja av tillgångar (hus, bil) om de hamnar i tvist och betala advokatarvodet själv.

Jag får betala advokat helt själv för mitt 4-åriga barnbarn som är föräldralös och behöver ha umgänge med sin halvbror.
Han kan ha en försäkring som täcker en del av kostnaderna vid tvisten, men nån rättshjälp får han inte. Den är baserad på inkomst. Sen var ditt barnbarn kom in i bilden begriper åtminstone inte jag.
Citera
2019-09-18, 19:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Larasoft|68740129]
Citat:

Detta är inte ett citat från mig.

Eh, nej, och det ser inte ut så heller.
Citera
2019-09-18, 19:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nej du har ingen fungerande hjärna så nån tanke kan du inte haft. Det är bara tragiskt att läsa massa attacker på BO och värdelösa försök att rättfärdiga en värdelös människas maniska rättshaveri
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Med tanke på KL agerande i sitt liv så tror jag inte en sekund på att hon skulle missa sin chans att tvåla dit HOL om det nu fanns något relevant att ta honom för och om HOL är vit som snö kan jag inte uttala mej om
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade hon varit lika clean som HOL så hade tråden dött efter några dagar. Men så var det inte. Hon har ställt till med så mycket att hon skulle fylla en roman - medan HOL möjligtvis fyllt en halv sida. Är man så tossig som hon visat sig vara sedan 7-8 år tillbaka, så får man helt enkelt skylla sig själv. Allt hon gjort, vilket hon måste varit fullt medveten om, lämnar offentliga spår. Hon är jurist. Men söp bort hjärncellerna. Hatet frodades dock. Det står också i vårdnadsutredningen att någon gemensam vårdnad kunde uteslutas eftersom parterna knappt kunde vistas i samma rum.
Vi är ju många som har sökt men vi hittar ju inget på HOL och dom lösa påståenden som finns i tråden om att han är advokat för någon tvivelaktig har väl inget med detta att göra.
Man skjuter inte advokaten, man skjuter väl den som har orsakat det hela och alla advokater försvarar ju klienter som jag många gånger heller skulle se inslängda i en cell och bortglömda för gott. (Läs Anders Eklund).

Hoppas innerligt att skytten tas snart för det börjar bli väldigt tröttsamt att läsa ogräsets och den huvudlösas inlägg. Hur får dom ihop det
Men avund om pengar gör folk galna... det är ju ett välkänt faktum.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-18 kl. 19:45.
Citera
2019-09-18, 19:44
Medlem
Citat:
Du måste ju ha fruktansvärt ont i ett flertal tår, varje gång jag kliver på dem.

Sluta upp med din mobbingkampanj och låt andra komma till tals också.

Du är märkligt rädd för alla uppslag som försöker syna din helige BO lite mer i sömmarna.

Förövrigt så tror jag att läsarna genomskådar dig, det är mycket lätt nämligen. Bara jobbigt att tråden verkligen överbelamras med BARA era inlägg.
Hur vore det om du kom med något relevant istället för trams och förtal? Vi andra försöker ha en diskussion om brottet i allmänhet och anstiftaren (Karin Lilja) i synnerhet. Dina ogrundade påståenden och illa dolda försök att flytta fokus till offret är visserligen komiska, men ändå ganska störande för oss vuxna.
Citera
2019-09-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi är ju många som har sökt men vi hittar ju inget på HOL och dom lösa påståenden som finns i tråden om att han är advokat för någon tvivelaktig har väl inget med detta att göra.
Man skjuter inte advokaten, man skjuter väl den som har orsakat det hela och alla advokater försvarar ju klienter som jag många gånger heller skulle se inslängda i en cell och bortglömda för gott. (Läs Anders Eklund).

Hoppas innerligt att skytten tas snart för det börjar bli väldigt tröttsamt att läsa ogräsets och den huvudlösas inlägg. Hur får dom ihop det
Men avund om pengar gör folk galna... det är ju ett välkänt faktum.

Oavsett vad du tycker, framför eller "styrker" så har en advokat blivit skjuten. I Svärje.

Det finns alltid en förklaring till varför ett brott sker, och varför just en specifik person blir skjuten. Att det skulle vara skillnad om det handlar om en advokat eller inte förstår inte jag. Vi lever i landet där alla är lika enligt lagen och varför ska en advokat inte granskas eller diskuteras i alla smaskiga detaljer, undrar jag.

Är en advokat mån om sitt rykte ska han inte utmana krafter som är måna om sin äganderätt.

Jag är inte avundsjuk på HOL. Han har förlorat mycket anseende nu när han blivit avsjöjad för vad och vem han är. Att materiella ting är viktiga vet vi alla. Men vägen till ett boende över det vanliga går inte över lik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in