2019-09-17, 06:22
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Skatteverket är nog bättre och fråga om personen i fråga står som taxerad ägare till någon fastighet, för dom behöver ju inte skicka kopia med ditt namn till Karin.

Jag tror att uppgiften är offentlig.
Citera
2019-09-17, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Vad är det för fel på poliserna Magnus Jansson och Jimmy Lindström? Patetiskt att anmäla det där. Om alla poliser som tog hand om fyllon var så där gnälliga skulle domstolarna inte hinna med. Löjligt sätt att använda hundratusentals skattekronor.

Emma Jonsson och Karin Pettersson är fan värre. Kan de inte nöja sig med de utdelade kroppstraffen? Det är faktiskt det normala att man slipper åtal för våldsamt motstånd när man blir pryglad.

Och ni säger att hon inte blir dömd som andra för att hon varit domare? 80 dagsböter är onormalt högt för det där om något.

Här har vi upprepad brottslighet och det hade varit bra för KL att få fängelse för hennes egen skull. Kanske enda sättet att avgifta henne och kanske få henne på rätt köl. Nu verkar det som att hennes vänner inom rättsväsendet har hjälpt henne med boende och allt möjligt och den hjälpen har hjälpt henne att gräva en ännu djupare grop åt sig själv. Tragiskt.
Citera
2019-09-17, 07:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Här har vi upprepad brottslighet och det hade varit bra för KL att få fängelse för hennes egen skull. Kanske enda sättet att avgifta henne och kanske få henne på rätt köl. Nu verkar det som att hennes vänner inom rättsväsendet har hjälpt henne med boende och allt möjligt och den hjälpen har hjälpt henne att gräva en ännu djupare grop åt sig själv. Tragiskt.

Jaa, håller med. Tyvärr har antagligen många tyckt synd om henne och hennes kunskap inom juridik har förmodligen också bidragit till att hon klarat sig undan en tillvaro som på flera sätt kunnat rädda henne och inte minst relationen till barnen.

Det allra bästa hade varit om hon sökt adekvat hjälp i tid. Både mot drickandet, aggressiviteten och det psykiska måendet (som går hand i hand). Tänk att det ska sitta så långt inne för en del att inse att de faktiskt behöver professionell hjälp? Även om inte hon inser det borde andra förstått det. De har trots säkert goda intentioner bara stjälpt henne.

Jag tror att de flesta barn hellre hälsar på en nykter förälder i fängelse än ett labilt fyllo som kan explodera när som helst.
Senast redigerad av Combival 2019-09-17 kl. 07:57.
Citera
2019-09-17, 08:14
Medlem
Citat:
AJ och vem anmäler sig som frivillig att göra en full UC på Karin med kopia till henne med risk för att få henne efter sig

Skatteverket är nog bättre och fråga om personen i fråga står som taxerad ägare till någon fastighet, för dom behöver ju inte skicka kopia med ditt namn till Karin.

Gick in på mrKoll för att se om det fanns något mer på Karin och hittade detta.

Popularitet
Karin är extremt eftersökt i den här tjänsten. Under den här månaden, fram till igår, har vi visat information om henne 14408 gånger.
Topplacering!plats 1 av 20
Av alla personer i Stockholms kommun ligger Karin på plats 1 av de som besökts flest gånger denna månad.

Jag har svårt att tro att Karin (eller HOL för den delen) äger någon mer fastighet än det mindre fritidshuset i Hälsingland. Det borde ha framgått i bodelningsavtalet i så fall.
Citera
2019-09-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur är det advokaterna brukar säga, standardharangen: "Alla har rätt till ett försvar; det är inte handlingen jag försvarar, det är personen bakom." Typ.
Kanske inte så mycket bevänt med den fina inställningen när den kan komma att kosta på, så det känns.😐
Nja, det är ju skillnad på tvistemål och brottmål. Man verkar inte vilja gå in i KLs tvist med HOL. Man har ju rätt att välja sina strider.
Citera
2019-09-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Jag har svårt att tro att Karin (eller HOL för den delen) äger någon mer fastighet än det mindre fritidshuset i Hälsingland. Det borde ha framgått i bodelningsavtalet i så fall.

I tråden har pratats om boende i Bodrum men jag tror den lägenheten(?) ägs av Althins och de anställda har tillgång till den. Därifrån intrycket av fler boenden.
Citera
2019-09-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Det kan hända mycket på 6 år. D v s den tid som gått sedan brytpunkten på äktenskapsskillnaden var och bodelningsavtalet upprättades.
Citera
2019-09-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
På en del vårdinrättningar betyder ett rött armband att patienten har en eller flera allergier. Vet inte om så är fallet just här men jag hoppas att hon är inlagd någonstans och får hjälp.

Nickel? Skämt åsido, är det så på Sthlms sjukhus?
Citera
2019-09-17, 08:31
Medlem
Citat:
Karin vill kanske inte ha någon fast adress och flyttar runt som ett led i att få rätt i tvisten.
Behovet av bostad större då hon är bostadslös kanske...

Vi vet inte ens om det har varit någon knivskada för den är inte verifierad annat i ett mail från någon som troligen är duperad av Karin.
Med den historia hon har av våldsamhet så hamnar hon nog lätt i trubbel och super hon med fel personer kan vad som helst hända.
Vi vet inget om droger ännu...

Föräldrarna har nog delat upp arvet mellan systrarna rättvist, hoppas jag, för annars har hon dragit det med all sannolikhet i långbänk också.

Karin ska ha fått ett flermiljonarv och ska även ha en jättekåk någonstans i Hälsingland enligt info tidigare i tråden.
Karin ska ha 245.000 kr som inkomst, kanske sjukpenning, plus ränteinkomster på 50.000 kr och då har man ett kapital eller värdepapper.
Hittar inte inlägget om dom 50.000 men ett inlägg som också tar upp det.

En grund för att få träffa sina barn är ett ordnat boende så tyvärr verkar det inte vara högt på to-do-listan om man väljer att vara bostadslös. Vilket jag har svårt att tro att nån vill göra, snarare tvingas till.
Citera
2019-09-17, 08:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Nickel? Skämt åsido, är det så på Sthlms sjukhus?

Jag vet inte om det gäller alla sjukhus, behandlingshem eller var man nu får ett plastarmband. De har säkert olika system. Jag hälsade på en bekant som ligger på ett sjukhem i Stockholm och hon hade ett rött armband. Jag frågade varför då jag alltid sett blå tidigare och fick den förklaringen.
Citera
2019-09-17, 09:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Du har omnämnt i ett tidigare inlägg att KL har/börjat umgås med en del ljusskygga typer. Vilken typ av människor är det?
Snackar vi knarkare kriminella osv. Om det är så, hur skulle du vilja beskriva Karins "fritt fall". Du är den i tråden som har mest insyn i henne som person. Jag frågar inte för att sänka henne utan för att på något sätt förstå länken till en möjlig skytt.

Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
Min första tanke då var att hon hamnat i skuld.
Skytten kan mycket väl finnas i denna konstellation.

Senare inträffade ju då polismisshandels-ärendet som senare lades ned. Den utredningen pågick till våren 2019. Såvitt jag vet har hon hållit sig osynlig perioden: årsslutet 2017-vår/sommar 2019, dvs tiden då denna polisutredning pågått.
Noterbart är alltså att Henrik-skjutningen ramlar väl in, då hon på tidsaxeln ganska nyligen sluppit undan polis alltså.
Citera
2019-09-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Jag tror att uppgiften är offentlig.

Bra. Då ringer du och kollar idag. Jag väntar på svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in