2019-09-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför tillrättavisar du mig, när det var just det jag skrev?

Formulerade jag mig fel, där dina ord blir bättre än mina, undrar jag.
Då måste du ha formulerat dig fel "jag tror inte att ett utpekande räcker". Men ok, det är lugnt.
Citera
2019-09-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då måste du ha formulerat dig fel "jag tror inte att ett utpekande räcker". Men ok, det är lugnt.

Visst är det lugnt och OK.

Min första mening i inlägget var:

"Det är verkligen konstigt. Vi vet ju inget, och polisen har inte avslöjat ännu om de har fått fram tekniska spår."
Citera
2019-09-18, 17:51
Medlem
Citat:
Nu är det säkert så att de har antagligen mer på FO än vad vi faktiskt vet. De har ju inte bara trollat fram honom som nån sorts syndabock. Det kan vara något så enkelt som att HOL ju faktiskt slogs med mannen, och fått nagelavskrap från hans hud. Dvs DNA-spår. Vi vet ju faktiskt inte. Det kan ha hamnat en bloddroppe från FO pga skador i slagsmålet. Bara för att DU inte har några bevis, så innebär det inte att polisen inte har det.

Nej precis de har inte trollat fram honom som en syndabock.

Freddan om du läser det här så ring polisen och åk in och få det här ur världen. Bara korkat att hålla sig undan rättegång och är det åtalet det enda du har på ditt samvete så får väl polisen ställa frågor om det här mordförsöket och är du inte inblandad så är det ju jättebra för dig och dina nära och kära som är oroliga för dig. Du är typ rikskändis nu och ja polisen kommer röka ut dig där du håller hus så gör det rätta nu.
Citera
2019-09-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Låter väldigt plausibelt. Och så fick de sen en annan anledning att lysa honom. Det betyder att i det här fallet hade de inte nog mycket på honom för det.

Verkar så. Inte så säkert att detta blir löst.
Citera
2019-09-18, 17:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Denna läkare S och KL hade en relation medans S var gift som tog slut snabbt? I så fall lutar jag åt att FO och KL skapat dessa email som hämd på sina ex.
Det ska skrivas så mycket om att HOL har varit otrogen men det är inget som är verifierat mer av en icke trovärdig postare, 08.

Har KL, alltså Karin haft ett förhållande med en gift läkare så är hon ju inte ett dugg bättre... men det passar inte vissa postare om det kommer fram.

För övrig tror jag att mailen är skapade av Karin för att sätta åt HOL än en gång. Hennes hat går över alla gränser.
Citat: "Karin är vassare än gemene yrkeskriminell på dom här bitarna"
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vissa växlar går att dra, för om hon är inblandad i motiv till skjutningen, så är ju garanterat en kontantkortstelefon också inblandad.
I så fall är det en telefon som garanterat inte finns att hitta. Den ligger i plurret nånstans. Samt än mindre numret till den såvida man inte tar skytten och kan hitta historik i hans telefon.
Detta lär ändå svårligen kunna bevisa att det just är hon som innehaft numret.

I vissa fall har hon även suttit på lånetelefoner, liksom hon går till allmänna platser och lånar elektronik för att kommunicera tex skriva viktiga mail och/eller diskutera saker som eventuellt kan ligga henne till last.
Karin är vassare än gemene yrkeskriminell på dom här bitarna, vilket gör att hon är ordentligt svår att plocka upp spår på.
Hon är som en kvinnlig Jason Bourne, fast utan att anstränga sig
Citera
2019-09-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Men blev han lyst av den andra anledningen (dvs. bedrägeri-målet etc) före eller efter skjutningen? Jag uppfattade det som att det var före skjutningen.

I fredags, fredag den 13 sept, för att han uteblev från brottmålsförhandlingen vid Stockholms tingsrätt. Dvs efter skjutningen.
Citera
2019-09-18, 18:02
Medlem
Larasofts avatar
[quote=Marie-Antoinette|68730765]
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake

Det finns minst 2 inlägg i tråden om detta som jag inser vara mycket trovärdiga.

Detta är inte ett citat från mig.
Citera
2019-09-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kalla inte ALLA som inte håller med dig för troll. Det är så uppenbart vilken sida du och några till står på så att knappt ingen läser era inlägg längre.

Om ni orkade läsa andras inlägg istället bara för att repetera era egna, så finns det ett inlägg några sidor tillbaka där det står vad dessa mail skulle innehålla, och ja, det är mycket kränkande för en läkare som dessutom varit skolläkare.

Jag hade också anmält om jag var drabbad!!

Kan också tänka att det är något en ung tjej skulle kunna påstå, i svallvågorna efter meetoo!! Därför använder instigatorn en 20-årig ung tjej!

Skärp dig kvinna!
Du ser inte mig i någon tråd svärta ner skjutna kvinnor.

Det är DU, alltid DU, plus en handfull till som gör allt i er makt att svärta ner anseendet på en skjuten man.

Girig, tveksam, prostituerade, knark. En brottslig advokat.

Ungarnas uppenbarligen stabila förälder.

Det du gör är djupt orätt.

—-

Tillbaka till topic.

Det där med två mystiska män på en krog, var troligen ett villospår.

Det är givet att skytten och bilen är identifierad och visst, det kan finnas en chaufför. Men sannolikheten att två pers (MGM:s) har koppling till KL är liten.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-18 kl. 18:19.
Citera
2019-09-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Skärp dig kvinna!
Du ser inte mig i någon tråd svärta ner skjutna kvinnor.

Det är DU, alltid DU, plus en handfull till som gör allt i er makt att svärta ner anseendet på en skjuten man.

Girig, tveksam, prostituerade, knark.

Ungarnas uppenbarligen stabila förälder.

Det du gör är djupt orätt.

—-

Tillbaka till topic.

Det där med två mystiska män på en krog, var troligen ett villospår.

Det är givet att skytten och bilen är identifierad och visst, det kan finnas en chaufför. Men sannolikheten att två pers har koppling till KL är liten.
Det kan vara Olafs*en som raggat upp polaren Micke. Så har de under ett par dagar krökat lite på den där krogen, spanat mot bostaden, snackat och lagt upp planer. Och har då krogägaren fått se foton på Olufse*n och identifierat honom, så är det ju klart att man söker honom. Och de har ju sökt honom över en vecka nu. Och så en efterlysning sen i fredags. Smarrigt.
Citera
2019-09-18, 18:20
Medlem
Citat:
Det kan vara Olafs*en som raggat upp polaren Micke. Så har de under ett par dagar krökat lite på den där krogen, spanat mot bostaden, snackat och lagt upp planer. Och har då krogägaren fått se foton på Olufse*n och identifierat honom, så är det ju klart att man söker honom. Och de har ju sökt honom över en vecka nu. Och så en efterlysning sen i fredags. Smarrigt.

Visst. Om det vore ett rån mot den lokala godisaffären. Mord är något annat.
Citera
2019-09-18, 18:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Jaha.. Och dessa mail har dottern alltså INTE skickat enligt domen i TR. Varför är dessa ens intressanta?

Det är intressant när K.L.s vänner drabbas av märkligheter. Som sedan på något sätt ändå har härletts till HOLs närhet.

Får hon aldrig vara ifred??

Undrar om SH är/var någon vän till K.L.s föräldrar?
Citera
2019-09-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är intressant när K.L.s vänner drabbas av märkligheter. Som sedan på något sätt ändå har härletts till HOLs närhet.

Får hon aldrig vara ifred??

Undrar om SH är/var någon vän till K.L.s föräldrar?

Så var du tvungen att återigen ignorera mina svar för att sedan lida med första misstänkta.

Så här gör du, om och om igen.

Utan någon substans.

Utan någon relevant bevisföring.

Kakmonstret (ja, det är du!) är extremt angelägen att Henrik själv är brottslingen.

Det kan lura nya läsare, men det lurar fan inte mig.

I just saw what you did there. Again.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in