2019-09-18, 20:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Hur vore det om du kom med något relevant istället för trams och förtal? Vi andra försöker ha en diskussion om brottet i allmänhet och anstiftaren (Karin Lilja) i synnerhet. Dina ogrundade påståenden och illa dolda försök att flytta fokus till offret är visserligen komiska, men ändå ganska störande för oss vuxna.
Karin Lilja är fortfarande misstänkt som anstiftare till mordförsöker och på inget vis avförd och speciellt inte nu när en person som hon har haft att göra med söks som skytten.

Att påstå att det är spekulationer, scenarion och teorier när man lägger fram det som fakta och dessutom är totalt faktaresistent mot allt som har kommit fram i tråden som är FAKTA då är det illa SJUKT!

När man spekulerar, lägger upp scenarion och teorier så ska det vara många om, kanske, eventuellt, kan det vara så att, troligen, eller i frågeform.
Jag ser inget sånt varken i den huvudlösas eller ogräsets inlägg. Allt läggs fram som fakta och det lurar nya läsare i tråden som inte har följt den och dom blir lurade till att tro på rent nonsens.
Men jag antar att det är det som är meningen med allt nonsens

Hur många gånger ska det behöva upprepas i tråden att HOL inte jobbade för att få vårdnaden om barnen?
Han blev tvungen att ta den och skydda dom mot Karin för annars hade dom blivit satta på LVU.

Sen har vi då lagar som ska skydda barnen och dom ska inte behöva rivas upp från sitt hem så vare sig om det hade varit Karin eller HOL som hade fått besittningsrätt så är det barnens bästa som räknas, och där är inte Karin en person som kan trygga deras tillvaro pga sitt missbruk.
Men det går banne mig inte in i vissas hjärnor... och det upprepas till förbannelse falska påståenden om just detta.

Karin har LOBats tillräckligt många gånger, hennes lögner är väl dokumenterade, hennes domar och andra skrivelser ligger ute i tråden och ändå... det går inte in

Hoppas innerligt på ett snart slut på detta för jag börjar bli jävligt less nu
Att flera ska behöva sitta och rätta alla lögner sida upp och ner är bara helt sjukt.

Och NEJ! Vi är många som gräver och vi hittar inget på HOL som har med mordförsöket att göra som kan vara till hans nackdel i hans privatliv. Men mängder om Karin...

Friska människor förstår vilket helvete HOL har haft med Karin både i slutet när dom var gifta och dom ca 6 åren det har tvistats. Karin har gjort allt för att fördröja allt och dra ut på det.
Det är som någon skrev i går att striden är viktigast för henne. Vad blir nästa strid?

3 dagar efter definitivt avslut när Karin inte kan överklaga längre då skjuts HOL.
Misstänkt? Ja minst sagt och Karin är fortfarande misstänkt för anstiftan.
Citera
2019-09-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oavsett vad du tycker, framför eller "styrker" så har en advokat blivit skjuten. I Svärje.

Det finns alltid en förklaring till varför ett brott sker, och varför just en specifik person blir skjuten. Att det skulle vara skillnad om det handlar om en advokat eller inte förstår inte jag. Vi lever i landet där alla är lika enligt lagen och varför ska en advokat inte granskas eller diskuteras i alla smaskiga detaljer, undrar jag.

Är en advokat mån om sitt rykte ska han inte utmana krafter som är måna om sin äganderätt.

Jag är inte avundsjuk på HOL. Han har förlorat mycket anseende nu när han blivit avsjöjad för vad och vem han är. Att materiella ting är viktiga vet vi alla. Men vägen till ett boende över det vanliga går inte över lik.

Du är hemskt enkelspårig och rätt pinsam faktiskt. Varför ska man diskutera alla "smaskiga" detaljer? Ska man söka med blåslampa efter möjliga defekter hos våldtagna kvinnor? Hos mördade barn? Varför är BO så hemskt mycket viktigare än KL?
Citera
2019-09-18, 20:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hur vore det om du kom med något relevant istället för trams och förtal? Vi andra försöker ha en diskussion om brottet i allmänhet och anstiftaren (Karin Lilja) i synnerhet. Dina ogrundade påståenden och illa dolda försök att flytta fokus till offret är visserligen komiska, men ändå ganska störande för oss vuxna.

Är hon dömd??

Är hon anhållen??

Är hon häktad??

Är eran "skytt" häktad i sin frånvaro pga misstankar om att han var sKytten??

Jag tycker att det är en mycket grov anklagelse att skriva som du gör, det fetade. Och det bevisar att ni inte alls "försöker ha en diskussion om brottet i allmänhet".

Edit: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OpqRwq/bevisningen-mot-den-kvinnliga-toppjuristen-ar-mycket-svag
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-09-18 kl. 20:54. Anledning: tillägg
Citera
2019-09-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du är hemskt enkelspårig och rätt pinsam faktiskt. Varför ska man diskutera alla "smaskiga" detaljer? Ska man söka med blåslampa efter möjliga defekter hos våldtagna kvinnor? Hos mördade barn? Varför är BO så hemskt mycket viktigare än KL?

Jag har fått påhopp nyligen, som ett inlägg i debatten, med länk till Yle om vresrosar. Du behöver ingen länk för att förklara det där med att du kallar dig för Dumstruten.

Jag har aldrig varit med om en diskussion om aktuella brott och rättsfall som väcker de känslor du förmedlar. Kan du tala om för mig varför ämnet är infekterat när HOL får samma behandling som alla andra som hamnar i en Flashbacktråd?
Citera
2019-09-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är hon dömd??

Är hon anhållen??

Är hon häktad??

Är eran "skytt" häktad i sin frånvaro pga misstankar om att han var sKytten??

Jag tycker att det är en mycket grov anklagelse att skriva som du gör, det fetade. Och det bevisar att ni inte alls "försöker ha en diskussion om brottet i allmänhet".

Du tycker en hel del, mestadels trams, så ditt tyckande intresserar mig inte. Jag är mer intresserad av att hitta mer skumt i den redan bevisat rubbade fyllkärringens affärer än att göra ett brottsoffers tillvaro mer besvärlig. För alla utan skygglappar är det uppenbart att Karin Lilja ligger bakom mordförsöket.
Citera
2019-09-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har fått påhopp nyligen, som ett inlägg i debatten, med länk till Yle om vresrosar. Du behöver ingen länk för att förklara det där med att du kallar dig för Dumstruten.

Jag har aldrig varit med om en diskussion om aktuella brott och rättsfall som väcker de känslor du förmedlar. Kan du tala om för mig varför ämnet är infekterat när HOL får samma behandling som alla andra som hamnar i en Flashbacktråd?
Kanske för att det handlar om en ansvarsfull och hederlig förälder som blivit utsatt för mordförsök? Lägg energin på de som förtjänar det, Karin Lilja och den hon anlitat.
Citera
2019-09-18, 20:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Svaret är att han har pengar och därför ska han hatas och skrivas ner.
Citat:
Det ska bli intressant att se om HOL nu tänker bo kvar på adressen med de enormt omhuldade stackars övre tonåriga rikemansbarnen, eller om han nu verkligen tvingas sätta "barnens bästa" först.
Har man inte vett nog annat än att skriva så om barnen finns inget mer att diskutera med den postaren. Barnen är 15 och 17 år nu och var 9 och 11 år när HOL fick hela vårdnaden.

Inte en enda tanke på hur dom tar det att deras förmodligen enda trygghet i livet ska svärtas ner å det grövsta. med till och med rena påhitt
Barnen har själva valt att inte umgås med sin mamma och det som har kommit fram om henne här är nog bara toppen av isberget, så kom inte med den att barnen skulle fara mer illa för att några sanningar om Karin kommer fram här. Det finns troligen mycket mycket mer.
Citera
2019-09-18, 21:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du tycker en hel del, mestadels trams, så ditt tyckande intresserar mig inte. Jag är mer intresserad av att hitta mer skumt i den redan bevisatrubbade fyllkärringens affärer än att göra ett brottsoffers tillvaro mer besvärlig. För alla utan skygglappar är det uppenbart att Karin Lilja ligger bakom mordförsöket.

Det tycker ju varken tingsrätt eller hovrätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OpqRwq/bevisningen-mot-den-kvinnliga-toppjuristen-ar-mycket-svag

Det fetade, tycker du att dina ordval kan uppfattas som en seriös diskussion? Med ett sådant ordval undrar man ju verkligen vem/vilka som har skygglapparna på.
Citera
2019-09-18, 21:00
Medlem
Alltså Sverige är inte stort, hur svårt kan de vara att få tag på Fredrik Olafsen? Jag vill att de tar honom så man får veta vem som anlitade honom

Jag vet att Karin varit inlagd flera gånger på psyket på st:Göran. Där arbetade även Julia förra året och året innan dess som sjuksköterska på intaget på psyket enligt Fup om rånet.

Jag tror inte på slumpen.
Citera
2019-09-18, 21:01
Medlem
flammers avatar
Citat:
Lär dig att läsa, jag har inte gjort några som helst ANKLAGELSER mot någon, jag skriver ned mina spekulationer, scenarion och teorier.
Huruvida något är en anklagelse kan visserligen diskuteras, men jag har sett ett flertal påståenden från dig avseende HOL som jag uppfattar ställa HOL i dålig dager.

Vad jag tror att många reagerar på är att du gör detta i väldigt många frågor, dvs vilken vinkel på fallet som än diskuteras så kommer det insinuationer från din sida om inte HOL är en skurk i just det avseendet också.

Det kan väl till och med vara nyttigt att i vissa fall gräva lite i ett brottsoffers handlingar för att utröna motiv etc., men sättet du fokuserar på HOL i negativt avseende i varenda fråga förefaller snarast tyda på en agenda (tyvärr närmast liknande en hatkampanj) än ett genuint intresse av allsidigt belysande av omständigheter.

Det blir iögonfallande absurt när ovan angivna sätt att insinuera och negativt utmåla helt saknar belägg, och i vissa fall är otroligt långsökta såsom att HOL skulle använt advokatbyråns växeltelefon för att swisha för knark.

Rent psykologiskt kan jag förstå dig om du uppfattar tråden vara orimligt hatisk mot KL och att du då önskar att bilden var mer nyanserad. Så kan jag också känna emellanåt. Jag tycker synd om KL i många avseenden. Då två fel tyvärr emellertid inte blir ett rätt, så skulle jag - förutsatt att min gissning här nu stämmer - råda dig att fokusera på att försöka balansera de inlägg som du uppfattar vara orimliga i förhållande till KL, och alltså inte dikta ihop spekulationer, scenarion och teorier mot HOL.

Det är möjligt att någon av dina spekulationer mot HOL skulle stämma i viss del, på samma sätt som det inte är osannolikt att jag skulle träffa en fågel om jag skjuter med hagelsvärm upp i skyn stup i ett. Det innebär dock inte att det är rimligt eller försvarligt att kasta skit eller skjuta hagel precis överallt.

Två. Fel. Blir. Inte. Ett. Rätt.

Det får snarast motsatt effekt.

Sen tycker jag att vi övriga kan fundera på tonläget i förhållande till KL, som ibland synes omotiverat uppskruvat.

Ledsen för att detta inlägg måhända är off topic, men det känns viktigt för mig att försöka skapa en något bättre ton här, då jag förmodar att denna tråd läses av folk vars uppfattning av KL och HOL kan riskera återspeglas mot KL respektive HOL någon gång i framtiden.
Citera
2019-09-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Du är inte ensam om att tycka att 08 har noll trovärdighet,det har jag noterat från första början och jag tror att de flesta som följer tråden instämmer.
Detta är en väldigt spännande tråd och det skrivs mycket på både gott och ont,och jag hade helst sett att alla skribenter som lägger ut villospår hade försvunnit.

Har inte hunnit läsa ikapp allt och därför inte skrivit så mycket,men en liten sak jag funderat på från första början är om Karin "bara"är alkoholist.Jag har tänkt att hon även måste vara psykiskt sjuk eller gå på droger.Goglade lite snabbt på läkaren SL och hittade en artikel där nämnda läkare ihop med en jurist proklamerade för ett smärtcentrum för opiatmediciner.Är kanske inte helt långsökt att Karin är en tung missbrukare.

Har även tänkt på det märkliga att hon 2-3 timmar efter skjutningen kom till brottsplatsen med taxi i pyjamas?
När hon kom var ju HOL på sjukhus och barnen var sannolikt där också,eller i respektive skolor,så vad fick henne att åka till brottsplatsen?
Kan hon ha velat avleda polisen genom att verka nyväckt och tagen på sängen av nyheten om skjutningen,känns lite genomskinligt kanske.
Skulle dock inte bli förvånad om det senare visar sig att Karin skjutsat han som sköt HOL.

En annan grej som skulle kunna vara konstig med det (syftar till meningen jag fetat) är att hon ju egentligen borde ha haft tid att klä på sig när hon väntade på taxin. Alternativet är att hon kvartar hos någon som bor så pass centralt att man bara kan gå ut på gatan och få tag på en ledig taxi inom någon minut. Bor inte i Stockholm, hur rimligt är ett sådant scenario vid den givna tidpunkten, kan någon ge en kvalificerad gissning? Och hur centralt måste man bo för att det ska vara rimligt?

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej jag är inte medberoende till någon som dricker. Du vet inte hur länge KL har druckit. Varför tog inte mamman upp hennes drickande i testamentet då om det var så allvarligt att en intervention behövde göras bara några månader senare.

Ja visst vänds det ut och in på en MGM, men det får ju inte bli direkt löjligt. Varför är det som skrivs om HOL fabriceringar?

I de fallen GM är okänd, precis som det faktiskt förhåller sig här, ingen sitter häktad, brukar flashback granska BO för att hitta alternativa GM. I detta fallet gör man inte det utan istället fortsätter man skriva om KL:s LOB:ar som om de är orsaken till skjutningen på HOL, så är det givetvis inte. Varför är det så uteslutet att titta på BO och hans kontakter och handlingar. Enligt uppgift fick han gå på dagen från sin förra arbetsplats p g a oegentligheter, det visar väl om inte annat dåligt omdöme och bristande karaktär.

Det lustiga är att någon anklagar KL för att ha borderline, istället verkar det vara vissa tråddeltagare som har det. Allt är svart eller vitt, gott eller ont eller KL är djavulen och HOL är ängeln. Det finns inga mellanlägen, inga gråskalor.

Håller med om att tråden är ensidig och tyvärr även obalanserad – det är en "vi mot dom"-mentalitet mellan två läger som antingen supportar HOL eller KL, vilket inte främjar diskussionen utan gör tråden ganska dryg att plöja igenom. Det är ytterst få inlägg på dessa otroliga 600+ sidor som diskuterar nyanserat och ännu färre som framför intressanta vinklar och tankegångar (även om det är bättre i perioder). Om man hade raderat alla redundanta inlägg hade tråden nog kortats ned med minst hälften.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ligger lite efter så kanske gamla uppgifter. Läser ikapp.

Troligen någon annan id handling än körkort för jag tolkar inlägget som jag citerar som att körkortet är inlämnat till Transportstyrelsen "(utkvitterat från Transportstyrelsen 2018-04-17)".

OM det är så att Karin har åkt dit för rattfylla så tas körkortet på plats och sedan kanske det sänds till Transportstyrelsen som då kvitterat ut det.
Jag har aldrig mist mitt körkort så jag vet inte hur turerna går, någon som vet?

Ett tips är att högerklicka på citera-knappen och välja öppna i ny flik. Då kan du låta fliken ligga öppen och vänta tills du läst ikapp, vilket betyder att du kan bespara dig själv mödan att skriva, och bespara tråden fler redundanta inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Samma person som Karin påstås har varit eller är God man för...

Utpekade skytten höll sig undan rättegång
NORR MÄLARSTRAND Publicerad 18 sep 2019
Mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja är sedan i fredags häktad i sin utevaro, skriver Dagens Juridik.

Han var kallad till rättegång i ett bedrägeriärende men dök inte upp.
Sedan advokat Henrik Olsson Lilja sköts på Norr Mälarstrand i Stockholm pågår en intensiv polisutredning. Enligt Aftonbladet jagas en man i 40-årsåldern, som uppges vara polisens huvudspår som skytt.

Samtidigt utreds en kvinna, en tidigare toppjurist, för att ha beställt attacken. Hon är släppt på fri fot men misstankarna kvarstår.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Har nu Karin pekat ut Olafsen som skytt så lär han sjunga som en näktergal när han får reda på VEM som har pekat ut honom.

OM det är han som är skytten, OM är någon som pekat ut honom och OM denna någon är Karin, ja då kanske han kvittrar. Ser dock inget som tyder på att detta skulle vara fallet? Videon i din länk presenterar (än en gång) att KL i polisförhör pratat om en teori om att någon av HOL:s klienter skulle vara skyldig, och involverad i organiserad brottslighet. Menar du (som användaren Castorchamp framför) att FO är denna klient, via att han har förbindelse till de inblandade i mejl-fallet? Finns det något som tyder på att FO skulle ha kopplingar till organiserad brottslighet, utöver att han begått kriminella handlingar?
Citera
2019-09-18, 21:11
Medlem
flammers avatar
Citat:
...rikemansbarnen...
Måste säga att jag blir lite beklämd av denna typ av uttryck i en sån här situation. Uttrycket uppfattas snarast som ett skällsord för bortskämda snorungar. Även om barnen såklart är privilegierade i många avseenden, så är det i aktuellt avseende näppeligen så att barnen själva valt varken sin materiellt privilegierade situation eller sina föräldrar. Jag tror att de flesta av oss hade föredragit att växa upp i en trygg, fattig, icke-akademisk familj än en rik, akademikerfamilj i spillror, så att implicera att "det är inte synd om barnen" genom att använda tillmälen om dem uppfattar jag vara otroligt låg. Rent av avskyvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in