2019-09-18, 13:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man står inte "helt ensam" i världen bara för att familjen är borta. Ens vänner, bekanta, övrig släkt, arbetskompisar etc är också en stor, om inte större, del av mångas liv. Hade hon skött sina kort lite bättre hade hon haft både familj och jobb. Och barn. Att tycka synd om henne har jag lite svårt för. Hon har kört ända in i kaklet. Medvetet.

Nej hon har väl bara systersonen, förutom sina egna barn.

Blod ÄR tjockare än vatten!!!!!!
Citera
2019-09-18, 13:42
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag med.
Men i min värld så verkar ju faktiskt HOL vara en riktig skitstövel mot sina barns egna mor. Och sparkar som hårdast när hon är som allra svagast.
Har ingen uppfattning varken åt ena eller andra hållet, men jag kan inte se någonstans i tråden att det finns belägg för att HOL skulle vara en skitstövel? Man kan ju visserligen tillåta sig spekulera att så är fallet, men utan något som styrker det känns det magstarkt att påstå saker.

Citat:
Förlorar både far och mor snabbt, systern 10 år äldre, de har kanske aldrig känt någon syskontillhörighet. Och kanske beroendesjuk, kanske dog systern av beroendesjukdom. K.L. är faktiskt helt ensam i världen, förutom systersonen, men de kanske inte har haft, eller har någon kontakt.
Ja, det är tragiskt och i detta kan man ju såklart lida med KL. Kan för övrigt lida med KL även vad avser hennes familjesituation med HOL/barnen och särskilt i den mån det är till hennes egen förskyllan - alltså, fyfan för det dåliga samvetet att ha orsakat sin familj smärta (i den mån det är hennes förskyllan, dvs).

Citat:
Och då tar HOL barnen ifrån henne etc etc.
Det underlag vi har sett pekar snarare på att socialtjänst ställde krav på HOL att ta hand om barnen då de annars skulle blivit LVU:ade. Så om något så är det väl socialtjänsten som initierat situationen på basis av sin uppfattning/analys av KL - enligt de dokument vi har sett. Kan inte riktigt förstå att man i detta läge kan skylla på HOL, även om både HOL och KL såklart är ansvariga båda två för sina samarbetssvårigheter (hur mycket ansvar som faller på var och en kan ju diskuteras; särskilt som den ena synes vara alkoholiserad).

Citat:
Inte blir man alkis över en natt. Det måste ha funnits enorma alarmklockor redan när de träffades, men då höll han tyst, eller brydde sig inte. Kanske tyckte att det var en bonus, en han kunde lura lätt.
Inte alls nödvändigtvis så att man kunde ana i början av 2000-talet hur hon skulle utvecklas, eller hur menar du? Lite magstarkt och långsökt att påstå att han eventuellt såg hennes potentiella alkoholism som en fördel för att ca 20 år senare kunna lura henne.

Citat:
K.L. har nog dragit ett oerhört stort lass i flera år, småbarn, gamla sjuka föräldrar, sjuk syster, en karl som inte kan hålla byxorna i styr, där han legat runt på hennes arbetsplats.
Alldeles säkert så att hon drog ett stort lass i många år. Det är det många föräldrar (män och kvinnor) som gör. Varifrån får du att han legat runt på hennes arbetsplats?

Citat:
Och ni som skriker om baaarnen. Ja, även HOLs barn kommer att bli vuxna och skaffa barn, och fundera på vems deras mamma var.
Ja, väldigt tragiskt. Hoppas hon får ordning på sina "åkommor", alldeles oavsett om hon är skyldig eller inte.

Citat:
Det värsta man kan göra mot sitt eget barn är att snacka skit om den andra föräldern för barn består av 50%-50%. Risken finns ju att de kan "bli som sin mor".
Helt enig - riktigt trist att snacka skit om annan förälder.

Citat:
HOL är ju advokat med förhandlingsvana men klarar ju tydligen inte av att förhandla med sin (enligt honom) alkoholiserade fru, inte förhandla med henne om att få vård, inte se till att hon har god man eller se till att någon god vän till familjen hjälper henne. Jag hade faan i mej offrat en god advokatvän till båda (som K.L. kunde acceptera), så allt blev rättvist. Och gett faan i lgh, skaffat nytt.
En advokat (känner otaliga) har ofta förhandlingsvana, men i regel består denna erfarenhet i att förhandla med rimligt förnuftiga motparter eller att framställa olika perspektiv till rimligt objektiva domstolar. Att förhandla med en alkoholist är något helt annat (jag har sett familjer där mamman varit alkoholiserad och familjer där pappan varit alkoholiserad, och det är ett helvete för den andra "friska" föräldern att resonera i förhållande till i princip alla frågor).

Citat:
Undrar om det ligger några millen under golvplankorna i den där lgh, "The Preciousssss".
Kan vi inte släppa lägenheten?

Citat:
--- Marie-Antoinette undrar om inte HOL köpt narkotika ---
Med hänvisning till dina tidigare inlägg i frågan om KL och/eller HOL tillhör den skara som köpt narkotika från den person en annan tråd handlar om (vars telefonlista läckt), så blir jag lite fundersam.
De flesta andra resonerar på temat om KL eller HOL varit köpare och kollar upp det. Du diskuterar endast diverse alternativ om hur HOL (endast HOL) kan ha köpt narkotika. Det är lite beklämmande och det blir ganska uppenbart att du endast siktar in dig på en person. (Ja, det finns andra här som verkar sikta in sig endast på KL, men två fel blir väl knappast ett rätt?)
Citera
2019-09-18, 13:42
Medlem
Citat:

Det beror på vilken relation man haft till det där blodet. Och du, det är bara ett talesätt. Vissa släkter har noll kontakt. Andra lever mer eller mindre för varandra. Och dina utropstecken gör det inte sannare.

2012 hade man en intervention med Karin för att få henne att sluta dricka, och skaffa hjälp. Inte hjälpte det. Så hon skiter fullständigt i vad släkt och vänner tycker och tänker. Hon är sig själv nog.
Citera
2019-09-18, 13:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du är väl inte så jävla korkad att du inte begriper att under en vårdnadstvist så grävs all skit fram och läggs på bordet och om det skulle ha funnits något på HOL så begriper väl till och med du att KL skulle ha lagt fram det då

Nja, som vaddå?? Att han lurat den klienten, hjälpt den maffiabossen att tvätta stålar, tipsat ekobrottslingar om bankkonton utomlands???

Så att det kommer en torped till hemmet och skjuter ex K.L. och barnen för att den verkliga byken kommer fram i dagsljuset??

K.L. kanske inte ville, eller kunde ta upp sådant?

Bara en tanke....
Citera
2019-09-18, 13:51
Medlem
Citat:
Nja, som vaddå?? Att han lurat den klienten, hjälpt den maffiabossen att tvätta stålar, tipsat ekobrottslingar om bankkonton utomlands???

Så att det kommer en torped till hemmet och skjuter ex K.L. och barnen för att den verkliga byken kommer fram i dagsljuset??

Bara en tanke....

Nej du har ingen fungerande hjärna så nån tanke kan du inte haft. Det är bara tragiskt att läsa massa attacker på BO och värdelösa försök att rättfärdiga en värdelös människas maniska rättshaveri
Citera
2019-09-18, 13:53
Medlem
Citat:
Judge Red hade väl koll, HOL och en annan hade tagit extra betalt av klienter, pengar som gick direkt in på deras egna konton. Något sådant var det.

Jo så långt var jag också med. Måste ha varit en snackis i Stockholms ankdamm av jurister. Inte superintresserad av varför det blev tvist måste jag erkänna men Judge Red eller annan med insyn får gärna utveckla vad som hänt för den som vill veta mer kring det. Annars kommer det få väldigt lite utrymme här fortsättningsvis också.
Citera
2019-09-18, 13:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Bara en tanke....

Med tanke på KL agerande i sitt liv så tror jag inte en sekund på att hon skulle missa sin chans att tvåla dit HOL om det nu fanns något relevant att ta honom för och om HOL är vit som snö kan jag inte uttala mej om
Citera
2019-09-18, 13:54
Medlem
Citat:

Hennes barn tycker nog att mammans blod inte pulserar för dem i alla fall. Har inte gjort på massor av år. Bortvald av sitt eget blod. Som KL blivit.

För övrigt har du också, som vanligt, helt fel i ditt påstående. Blod är inte tjockare än vatten, mer än möjligen densiteten.
Citera
2019-09-18, 13:59
Medlem
Citat:

Bara en tanke....

KL kan inte veta något om HOLs nuvarande verksamhet som advokat, de har varit skilda länge nu. Sen så är vad en advokat gör inget han normalt har som samtalsämne.

Det finns ett spår som kommit upp flera gånger, men inte diskuterats beträffande motivet där hatet är starkt, och det är bögspåret. Flera postare har antytt att HOL är bisexuell.

Jag har tänkt mycket på varför HOL är mer kallsinnig än normalt och varför KL också är mer ilsken än brukligt vid en skilsmässa. HOL kanske äcklas av kvinnor och KL äcklas över att HOL varit med män.
Citera
2019-09-18, 14:24
Medlem
flammers avatar
Citat:
Jo, en användare tidigt i tråden nämnde en S*mon Yngv*sson *= i *= e som HOL nu är försvarare åt.

Är det någon som känner till alla trix, så är det nog HOL.

På detta temat samt ifråga om fastighetsfallet där HOL är försvarare, så vill jag tillägga ett par saker. Vissa skriver t.ex. att det är 300 personer med hat till HOL med anledning av fastighets-caset.

Förstår ni hur långsökt och orimligt det är av en obligationsinnehavare att ge sig på en advokat i den typen av ärende? Jag kan förstå om någon mindre sofistikerad investerare skulle ha ett hat gentemot, och brottsmotiv mot, huvudmannen i ärendet, men att ge sig på dennes advokat åstadkommer verkligen ingenting.

Det enda som rimligen - långsökt - skulle kunna åstadkommas är att huvudmannen i avsaknad av viss advokat bedöms ha ett sämre försvar, vilket potentiellt skulle kunna leda till högre sannolikhet för fällande dom och/eller längre straff, så att man genom ett mord ha åstadkommit en marginellt förbättrad position som kärande.

Det är fullständigt oproportionerligt och vanvettigt. Om man är så förslagen att man kan tänka sig att skjuta advokaten för en marginellt bättre situation; varför inte bara skjuta huvudmannen direkt och få en 100% bättre situation? (Med "situation" åsyftas här då alltså hämnd mot huvudmannen, vilket är det enda det kan handla om - även enligt er själva, som jag förstår era uttalanden).
Citera
2019-09-18, 14:27
Medlem
Intressant tråd i ett tragiskt ärende.
Innehåller i det närmaste allt, pengar, framgång, kärlek, boenden, hat, missbruk, hämnd, psykisk ohälsa men också tyvärr minderåriga barn.
En sak som slår mig (i tråden)är att fixeringen vid genus totalt kantrat.
Spelar ingen som helst roll vilket kön BO eller MGM har, det som är intressant är händelserna, deras förlopp och konsekvenserna av dessa.
Många har i tråden framfört att alkoholmissbruk är en sjukdom.
Nej, så är inte fallet, missbruket kommer innan beroendet och efter X antal år i missbruk så utvecklas sjukdomstillstånd till följd av missbruket. Oftast både psykiskt och fysiskt.
KL har framställts som ett offer och där håller jag helt med.
KL är ett offer av sitt eget beteende och felaktiga livsval.
Citera
2019-09-18, 14:33
Medlem
Ja men då så. Nu vet vi vem dom söker och vem som häktats i sin frånvaro för andra brott:

https://minfil.com/4aS4c966ne/H_ktning_Dan_Fredrik_Olafsen_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in