Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-02, 16:32
Medlem
larsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Aa, fyra år blir man kvar. Och det har verkligen blivit värre med väntetiden.

Är något av åren praktik med betalning? Hur ser det ut med ledighet och möjlighet till att åka tillbaka till Sverige?

Edit: Står såhär på deras sida:

Citat:
The Training to Become an Air Traffic Controller
If you successfully pass the selection procedure and join our training course, you can expect that the average duration of the training will be about 2½ years.

We offer highly qualified and motivated young people an exciting and rewarding career in a cutting-edge workplace, including:

pleasant working conditions;
a multinational environment;
an attractive salary plus shift-work allowance;
an excellent social package and health insurance.

Antar att det betyder ~3 år där nere och sedan får man åka var man vill och att man får lön under hela tiden?
Senast redigerad av larsi 2010-06-02 kl. 16:39.
Citera
2010-06-04, 09:55
Medlem
larsis avatar
Har sökt till Eurocontrol nu! Blev faktiskt riktigt sugen på att åka ner till Holland och studera litegrann. Skulle bli evinnerligt tacksam ifall någon som varit ner och gjort testerna / genomfört utbildning hos dem kunde pm'a mig.

MVH
Citera
2010-06-09, 15:26
Medlem
Blackeneds avatar
Har en fråga angående RO. Det är nämligen så att jag har gått vidare till fas 4, alltså hälsoundersökning etc, vilket troligtvis inte borde vara något problem. Min fråga är ifall man kan söka både till RO-varianten och LIU-varianten samtidigt, eller måste man vänta på svar från FM först eller nått i den stilen? Alltså efter man har fått sitt elevtillstånd eller vad det kallas.
Citera
2010-06-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasnoname
Är ganska säker på att du inte förbinder dig men du har nog svårt att sluta när du inser vilken löneskillnad det är!

Stämmer Dock får de danska elever som går på skolan nu vänta mellan 6 månader och ett år efter de slutat skolan på att få börja. De får heller ingen lön på skolan numer. Så både Sverige och Danmark är tjockt av flygledare som ni säkert förstått om ni läst tidigare inlägg.
Senast redigerad av Stamper 2010-06-12 kl. 23:47.
Citera
2010-06-20, 05:39
Medlem
nexss avatar
Kom in på flygledare ro
Citera
2010-06-20, 13:55
Medlem
Grattis Nexs!

Då ses vi där
Citera
2010-06-21, 02:35
Medlem
Gefans avatar
Har inte hittat något om detta i tråden som varit till så jättestor hjälp men personundersökningen hos polisen vad innefattar den? Är det ett utdrag ur belastningsregistret då? Om man nu skulle blivit dömd för något blir man nekad då om man klarat alla proven?
Citera
2010-06-21, 17:36
Medlem
Jag kämpar fortfarande med att få en tid nere på Eurocontrol. Skickar in fel papper hela tiden.
Citera
2010-06-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Kom in på flygledare ro

Grattis!!

Själv går man fortfarande och väntar på intervju. Verkar som det inte kommer bli några fler intervjuer i år så jag får hålla mig till tåls!
Citera
2010-06-24, 14:19
Medlem
Nu är jag i en sån här tankefas igen och återigen sugen på flygledare.

Finns det något sätt alls undan att läsa i Linköping? Kan man läsa dom första tre terminerna på distans eller kan man undvika dom helt och bara bli flygledare?
Jag är verkligen verkligen inte sugen på att läsa 2 år extra för något jag inte vill göra, och Holland är inte ett alternativ i dagsläget heller tyvärr...
Citera
2010-06-24, 15:53
Medlem
Postade i fel tråd.
Senast redigerad av Cat boy 2010-06-24 kl. 15:55.
Citera
2010-06-24, 17:09
Medlem
Det råder lite turbulens inom LFV
http://www.stpress.se/zino.aspx?articleID=16683
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in