Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-16, 23:25
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefi
Då min intervju (och "informationsdag") närmar sig har jag tänkt lite mer på vad jag har att vänta mig.. Har förstått att den kommer att pågå mellan 09 till 14-15. Detta är längre än jag väntat - trodde jag skulle komma och prata lite och sedan knata iväg någon timma senare. Jag undrar så här: kommer hela dagen vara dedikerad mig, eller kommer fler sökanden vara där?

Det är ganska mycket information först om upplägget på utbildningen osv med chans att ställa frågor. Väldigt bra då man får svar på allt man eventuellt funderat på innan. Jag vet inte om det är standard, men när jag var där var vi två stycken sökande som informerades samtidigt. Sedan gjorde jag det "skriftliga provet" medan han andra intervjuades. Sen blev det lunch på restaurangen i Sturups huvudbyggnad (65kr för dagens om jag minns rätt) och efter det intervjuades jag medan han andra var färdig. Så 14-15 är nog lite längre än det tog, jag var kanske klar 1330 eller något.
Citera
2010-05-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackened
Vilket datum? Jag är inbokad 31 maj nere i sturup.
Flummigt, samma dag jag ska dit hehe
Så då är det eventuellt bara vi som ska informeras den dagen!
Citera
2010-05-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Det är ganska mycket information först om upplägget på utbildningen osv med chans att ställa frågor. Väldigt bra då man får svar på allt man eventuellt funderat på innan. Jag vet inte om det är standard, men när jag var där var vi två stycken sökande som informerades samtidigt. Sedan gjorde jag det "skriftliga provet" medan han andra intervjuades. Sen blev det lunch på restaurangen i Sturups huvudbyggnad (65kr för dagens om jag minns rätt) och efter det intervjuades jag medan han andra var färdig. Så 14-15 är nog lite längre än det tog, jag var kanske klar 1330 eller något.

Är det ett skriftligt prov på intervjufasen? Det har jag inte hört något om. Vill gärna veta mer då nästa fas för mig också är intervjun. Berätta!
Citera
2010-05-17, 18:36
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckokaka
Är det ett skriftligt prov på intervjufasen? Det har jag inte hört något om. Vill gärna veta mer då nästa fas för mig också är intervjun. Berätta!

Det är provet du säkert gjort i FAS2 jag menade, det med koordinater och skepp som seglar mellan dom. Jag hoppade nämligen direkt till FAS3 så jag tvingades göra det samtidigt. Men man skriver en liten berättelse om sig själv under dagen som underlag för intervjun, inget komplicerat dock..
Citera
2010-05-17, 22:06
Medlem
Blackeneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefi
Flummigt, samma dag jag ska dit hehe
Så då är det eventuellt bara vi som ska informeras den dagen!

På så vis. Bokat flyg än?
Citera
2010-05-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackened
På så vis. Bokat flyg än?
Yes! Ner på söndan vid 3, men tar sista minuten upp, kommer från stockholm. Själv? Hotell?
Citera
2010-05-27, 23:27
Medlem
nexss avatar
Kom precis o tänka på en helt random sak. Någon som jobbar som FL som vet om man får rabatt på flygresor då?
Citera
2010-05-28, 17:14
Medlem
Citat:
Kom precis o tänka på en helt random sak. Någon som jobbar som FL som vet om man får rabatt på flygresor då?

Nej, tyvärr.
Citera
2010-05-30, 18:06
Medlem
Hmm måste man ha med sig ett foto på sig själv inför intervjun?

Tyckte meningen i mailet var lite svårt att tyda
"Ta med ID och foto från automat går bra."
Citera
2010-06-01, 23:11
Medlem
larsis avatar
Citat:
Om du vill snabba på det kan du försöka att söka till eurocontrol och göra FEAST-testerna där, klarar du dom går du vidare till intervju. Skulle du klara den är du ju golden och kan välja att köra på där i Holland, men om du verkligen vill plugga i Sverige kan du ju skita i det och söka i Sverige istället. Förutsatt att du klarat FEAST så kan du gå direkt till intervju i Sverige och slipper därmed mycket av väntetiden vad jag förstått (blev i varje fall så för mig när jag sökte som reservofficer).

Funderar på att söka in där. Någon som har lite mer information att dela med sig om detta? Har läst på http://www.eurocontrol.int/muac/public/standard_page/atco_careers_apply.html http://www.eurocontrol.int/muac/public/standard_page/atco_careers_conditions.html

Men det står inte särskilt mycket om själva ingångs processen utan bara vad som krävs.

Betalar de resan ner till Holland för testerna?

Någon som vet om man kan göra Eurocontrol testerna mer än en gång?

Blir man låst i Holland ifall man vill utbilda sig hos Eurocontrol eller har de träningscenter på andra platser i världen?

Hur ansedd är Eurocontrol jämtemot svenska motsvarigheten?

Någon som har ett humm om hur länge det tar att få komma ner på tester där?

Någon som gjort både LFV's tester och Eurocontrols och kan säga vilket som var svårast?

MVH
Citera
2010-06-02, 01:33
Medlem
nexss avatar
Nu sitter jag på mobilen så pallar inte skriva så mycket men om du kollar på mina gamla poster hittar du svar på det mesta du frågade. Viktigaste var väl ja, dom betalar för dig att komma ner inklusive hotel och allt. Man kan söka igen efter 2 år om man inte klarar det. Det tog bara någon månad för mig att få tid men har blivit värre med det har jag hört. Ja man blir inlåst i ett antal år via kontrakt.
Citera
2010-06-02, 07:05
Medlem
Citat:
Nu sitter jag på mobilen så pallar inte skriva så mycket men om du kollar på mina gamla poster hittar du svar på det mesta du frågade. Viktigaste var väl ja, dom betalar för dig att komma ner inklusive hotel och allt. Man kan söka igen efter 2 år om man inte klarar det. Det tog bara någon månad för mig att få tid men har blivit värre med det har jag hört. Ja man blir inlåst i ett antal år via kontrakt.

Aa, fyra år blir man kvar. Och det har verkligen blivit värre med väntetiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in