Skickade in en ansökan till Eurocontrol i holland förra veckan. Nu är det bara att vänta på att få åka ner.
Någon som har koll på hur mycket man får betala ifall man failar testerna?
Det är nog ingen större fara. Jag fick reda på provdatum med kort varsel så biljetterna gick på 9000ToR Stockholm - Maastricht via Amsterdam. Ringde och frågade först och det var inga problem, fick pengarna i euro när jag var där nere. Kan tillägga att jag misslyckades
Syftar på resan. Är inte säker, men känns som att de helst skulle undvika att betala för de som inte klarar det.
Dom betalar oavsett om man klarar eller inte Oroa dig inte om kostnaderna, det är det minsta problemet Lycka till! Klarar du dig till intervjun se till att förbereda dig ORDENTLIGT! Så slipper du begå samma fel som mig!
Varför behöver man religion A? :/ kan ju knappast vara för att sålla ut folk då dom inte har några antagningskrav förutom just behörigheterna man behöver.
Jahapp, kom precis hem från det första testet inför flygledarutbildning på LFV.
2x2h med diverse övningar, typ simultanförmåga, 3d-seende etc.
Får hoppas det gick vägen
Någon som vet med säkerhet hur det ligger till med ansökning hos LFV respektive Naviair.
Tolkar det som att man får göra flera gånger i Danmark men bara en gång i Sverige. (enligt tråden).
Anser ni att man först ska söka i Sverige eller Danmark??
Måste man kunna danska för att ubilda sig hos Naviair?
Behöver man ha VG i Engelska A och B även hos Naviair?
Dom har tagit bort lönen i Danmark under utbildningen så det blir att gå på bidrag. De danskar som började på skolan precis nu kommer få ca 1 års väntan på jobb efter graduation pga missbedömning av Naviair. (Fler som klarar utbildningen nu än för några år sedan, mindre trafik än förväntat samt några andra orsaker.) Svenskarna får jobb direkt. Är dock ganska lång väntetid för dom som står i kö till att få börja i Sverige nu. Sedan läggs ju logistikutbildningen till i Sverige som tar ca ett och ett halvt år. så blir ca 3 år ist för ett och ett halvt som det är nu. Har inte hört att något liknande ska läggas till i Danmark.
Engelsktesterna på testfaserna innan utbildningen är inte speciellt svåra. Visst finns det alltid något man har fel på men tar inte upp så stor del av testet.
Bättre lön i Danmark när man väl kommer ut som du säkert vet.
Kan kolla upp resten med danskarna för att vara helt säker på dina frågor o återkomma imorgon om ingen redan svarat då..