Citat:
Ursprungligen postat av mefi
Okej, spännande! Tyckte att simultantestet i fas1 var svårt, så det skulle nog vara det som påverkar mig negativt! Väntar nervöst på mitt brev nu, trode nästan det skulle komma idag, men icke!
Av vad jag förstått så kommer de som blir tilldelade en plats att få börja Logistik i Linköping 2012. Korrekt?
Det funkar så att du, efter alla faser är avklarade och du genomgått en lyckad läkarundersökning, skickar in en ansökan till Transportstyrelsen om
elevtillstånd. De behandlar din ansökan och samlar de dokument som du skickat in för att få ansöka om
elevtillstånd.
När du sedan får ditt tillstånd utfärdat meddelar du/transportstyrelsen Luftfartsverket, som i sin tur ger dig ett
elevgodkännande. Det delas ut X antal sådana per läsår och de delas ut i den ordning de begärs av Luftfartsverket.
Med andra ord beror din kursstart på när du får ditt
elevgodkännande. Kursstarten för just dig kan alltså bli redan 2011, beroende på hur många som får godkännanden utfärdade av LFV. Därmed inte sagt att det kan bli 2012, eller t o m 2013. Hur många sökande de har för tillfället har jag ingen insyn i.