Oraz> Ja tusan, nu var det dags. =)
Yes 3 FB:are blir vi tror jag, själv skriver jag 13.00 men vet inte om dom har en morgontid också men annars så lär vi vara alla där.
Synd bara att jag har något störigt i halsen som absolut INTE får utvecklas till någon värre sjukdom för då blir det bara att ställa in.
Är inte i närheten lika nervös denna gång, man har väll ändå bevisat för sig själv att man har de egenskaper som krävs, något man inte visste men trodde/hoppades på inför första delen. Nu är det bara frågan om det räcker för att bära hela vägen.

ntfu> Nej Mensa har inte med saken att göra, Mensa är bara en klubb för folk med hög logisk IQ vilket inte alls kräver vissa förmågor jag tror en flygledare behöver.
Provade de tester du länkade till men kunde inte slutföra sista testet, buggigt. Men innan dess så placerade jag mig över medel på de andra delarna, men det säger egentligen föga mycket då vi inte ens vet om jag har "the right stuff" ännu. Sen anser jag att det är stor skillnad på att sitta med något test på nätet och att sedan sitta med ett riktigt test på plats som ändå dikterar lite riktningen i ditt liv, jag lovar man skärper till sig X antal gånger mer.
Jag vet inte hur gammal du är nu men jag gissar på 20 eller under och är det så tycker jag du inte ska vara främmande för att ge det lite tid. Prova att göra något annat som att jobba, göra lumpen osv. sålänge och ge dig lite tid att bygga upp förtroendet på dina egna förmågor. Självklart kommer man aldrig vara säker på att man fixar det men jag tror en stor psykologisk del påverkar hur det går och om man då tror på sig själv, att "det ska nog gå ändå", så ökar det chanserna.
Det är ändå ett test man bara får göra en gång så ju bättre odds man har desto bättre.