Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Du är knappast den ända som gjorde slarvfel på FEAST proven!

Jag var osäker på om jag hade klarat det också, speciellt pga den flygande kuben på fyra olika skärmar. Kändes inte som man träffade många rätt på den.. Sen även såklart sorteringsdelen, men där är det ju oundvikligt att man gör misstag.
Pappersdelen är bara lite enkel matematik i ett koordinatsystem med olika variabler man skall ta hänsyn till. Kan väl säga som så att har man problem med det provet borde man nog fundera igen ifall detta är rätt för en.
SDM hade du koll på sa du, men jag kan ge ett tips i varje fall: häng inte upp dig på att hitta opposite conflicts om du inte har tid. Ja, meningen är att man skall ge varje uppgift lika hög prioritering, men opposite conflicts ligger kvar länge och det finns god tid att upptäcka dessa, jämfört med till exempel ljudmeddelanden som bara kommer en gång. Gäller alltså att snabbt kunna byta arbetsuppgift och helt enkelt vara riktigt fokuserad under hela provet. Jag hade dock inga större problem med SDM, det största var väl snarast att jag råkade matade in samma opposite conflict ett par gånger, men det tror jag inte ger mycket minus. Men jag har snackat med personer som inte lyckades hitta en enda opposite conflict som ändå gått vidare (försök dock hitta dom om du kan, de kanske kan väga upp eventuella misstag på de andra uppgifterna). Lycka till

Jag klarade fas 2! Får nu snällt vänta på intervju. Blir dock troligen inte än på ett tag eftersom de bara hade fyra platser att tillsätta i augusti och nästa kurs blir nån gång 2011 (jag är intagen via naviair). Får hoppas resultaten från testerna räcker till att bli kallad till intervju. Vet inte hur de gör på LFV, men i naviair så kallar de bara de kandidater i platsbanken som fått bäst resultat. Det är alltså inte säkert att man får komma till intervju även fast man blev godkänd på testerna. Är det samma sak på LFV?
Förresten vill jag tacka för tipsen inför fas 2 testerna. Det var matnyttigt.