Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-12, 00:05
Medlem
En fråga till er som går/gått utbildningen, vad behöver man för dator för att klara plugget? Någon specifik som rekommenderas av skolan?
Citera
2025-01-13, 20:05
Medlem
Vad jag har sett verkar det som man får nån typ av surfplatta av skolan och verkar vara nån portal att plugga i.
Vet ej om man behöver något eget egentligen 😊
Börjar du nu?
Citera
2025-01-14, 02:18
Medlem
Nej jag är än så länge bara i urvalsprocessen lol. Men jag vill köpa ny dator, och tänkte att om jag nu förhoppningsvis skulle komma in till hösten hade det vart gött att slippa köpa ny dator om jag skulle köpa fel nu, vet att vissa utbildningar inte fått ha mac tex ska du börja nu?
Citera
2025-01-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aesvens
Nej jag är än så länge bara i urvalsprocessen lol. Men jag vill köpa ny dator, och tänkte att om jag nu förhoppningsvis skulle komma in till hösten hade det vart gött att slippa köpa ny dator om jag skulle köpa fel nu, vet att vissa utbildningar inte fått ha mac tex ska du börja nu?

Ahh lycka till!!
Hmm aldrig hört något iaf, och så som schemat och strukturen är tror jag inte det finns inlämningsuppgifter och liknande. Men jag kan återkomma när vi börjat🤓jag har heller ingen laptop och räknar inte med att det behövs
Citera
2025-01-17, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteriousMiss
Ahh lycka till!!
Hmm aldrig hört något iaf, och så som schemat och strukturen är tror jag inte det finns inlämningsuppgifter och liknande. Men jag kan återkomma när vi börjat🤓jag har heller ingen laptop och räknar inte med att det behövs

Okej vad bra 👍 hur ser schemat ut ungefär om du kan berätta lite?
Citera
2025-01-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aesvens
Okej vad bra 👍 hur ser schemat ut ungefär om du kan berätta lite?
Man behöver ej någon dator för utbildningen utan man får en seg surfplatta, men en del använder egen dator istället.
Schemat är oftast runt 8 till 15-16 men beror på, 1 timme lunch, teorin i början (första typ 7 veckorna elr nåt) brukar innebära längre dagar, och sen när man börjar i simulatorn brukar de bli något kortare (ibland runt 8-14).

Teorin består av flera olika ämnen bland annat Navigation, Meteorologi, Law, Aircraft, Human factors, Equipment osv.
Citera
2025-03-11, 19:56
Medlem
Någon som vet hur många som kallas till intervju denna omgång? Till hur många platser?
Citera
2025-03-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvekluven
Någon som vet hur många som kallas till intervju denna omgång? Till hur många platser?
Har de börjat skicka ut kallelse på intervjuer? Har fått svar att jag klarat båda testerna men har inte hört något sedan dess. I år är det 12st platser och vad jag förstod det som runt 40st som skulle kallas på intervju.
Citera
2025-03-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorekSalam
Har de börjat skicka ut kallelse på intervjuer? Har fått svar att jag klarat båda testerna men har inte hört något sedan dess. I år är det 12st platser och vad jag förstod det som runt 40st som skulle kallas på intervju.
Ja, jag vet en som fått boka in sig till intervju. Men då hör de säkert av sig snart till dig med!

Många intervjuer ändå, till såpass få platser.
Citera
2025-03-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ja, jag vet en som fått boka in sig till intervju. Men då hör de säkert av sig snart till dig med!

Många intervjuer ändå, till såpass få platser.

Ajdå, då känns inte chanserna stora att gå vidare i urvalet. Har du också gjort testerna, hur gick det för dig? Ja, det var det jag fick till mig och sedan anpassar de antalet intervjuer lite beroende på hur många som klarar Feast II vad jag förstod det som.
Citera
2025-03-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorekSalam
Ajdå, då känns inte chanserna stora att gå vidare i urvalet. Har du också gjort testerna, hur gick det för dig? Ja, det var det jag fick till mig och sedan anpassar de antalet intervjuer lite beroende på hur många som klarar Feast II vad jag förstod det som.
Nej jag har inte sökt själv. Men för den jag vet gick det bra som jag förstår det, det kändes väldigt bra liksom. Nu personlighetstest och intervju härnäst.

Misstänker att det kan uppstå ett läge där du ändå kallas (om du inte gör det nu) om inte tillräckligt många uppnår kraven i detta sista steg? Håller tummarna.
Citera
2025-03-13, 15:50
Medlem
Citat:
Nej jag har inte sökt själv. Men för den jag vet gick det bra som jag förstår det, det kändes väldigt bra liksom. Nu personlighetstest och intervju härnäst.

Misstänker att det kan uppstå ett läge där du ändå kallas (om du inte gör det nu) om inte tillräckligt många uppnår kraven i detta sista steg? Håller tummarna.
Spännande, du får önska din vän ett stort lycka till från mig. Jag hade riktigt bra känsla också efter Feast II däremot tror jag att resultatet i Feast I är sämre. Ja man kan alltid hoppas, de har tidigare gånger varit snabba med att meddela och det är det som känns lustigt nu eftersom man inte hört varken eller från de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in