Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-09, 23:13
Medlem
Någon som har kolla på ifall man behöver översätta betygen till engelska? (Söker till Eurocontrol)
Citera
2010-03-10, 00:46
Medlem
marlicas avatar
Måste man ha gjort lumpen för att kombinera det med reservofficersutbildningen? Står lite tvetydigt på mil.se.

Tack.
Citera
2010-03-10, 01:08
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlica
Måste man ha gjort lumpen för att kombinera det med reservofficersutbildningen? Står lite tvetydigt på mil.se.

Tack.

Du måste ha gjort lumpen ja, och det går inte med aspirantutbildning heller från vad jag har hört.

Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Någon som har kolla på ifall man behöver översätta betygen till engelska? (Söker till Eurocontrol)

Behövde jag inte göra.
Citera
2010-03-10, 15:47
Medlem
melander90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckokaka
lycka till blackened!

själv ska jag göra första testomgången i kastrup den 23 mars. om nån ska dit och göra testerna nån gång runt det datumet får ni gärna höra av er!

jag ska dit för tester den 22a mars!
Citera
2010-03-10, 20:18
Medlem
tack Stamper

återkom gärna med mer info
Citera
2010-03-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melander90
jag ska dit för tester den 22a mars!

gött! pm:a mig om du vill snacka mer!
Citera
2010-03-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Behövde jag inte göra.

Tack, du sparade mig en hel del jobb. Nu är det bara att vänta på svar. Hur lång tid tog det för dig och hur länge fick du vänta innan de skickade ner dig?
Citera
2010-03-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas135
tack Stamper

återkom gärna med mer info

Man ska ha 6.0 i sammanlagt betyg enligt den nya danska skalan. 8.0 i den gamla. Vet ej hur man omräknar den.

Vet inte säkert om man får göra om testerna flera gånger i danmark men det är exakt samma tester inom eurocontrolområdet (flera av länderna i alla fall) och av vad jag förstod så gällde det att man bara fick göra dessa tester en gång oavsett vilket land man kom från och var man gjorde testet men kan ha fel. Har inte läst det tidigare du syftar på.

Läs mer på flyveleder.com om du inte redan gjort det. Där står det om hur den danska uttagningen går till.
Citera
2010-03-11, 18:27
Medlem
Finns det någon reservofficer flygledare på forumet som kan berätta mer ingående vad "testdag 2" innebär? (försvarsmakten)

Måste vara något mer än bara psykologsamtal.
Många som blir avskiljda på denna fas?

Någon annan här som ska ner till Lv6 btw?

Mvh
fjr1300
Citera
2010-03-11, 20:37
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Tack, du sparade mig en hel del jobb. Nu är det bara att vänta på svar. Hur lång tid tog det för dig och hur länge fick du vänta innan de skickade ner dig?

Det tog totalt 2 månader från det att jag ansökte om att få login till ansökningssidan till det att jag var i Maastricht och gjorde fas 1.

Citat:
Ursprungligen postat av FJR1300
Finns det någon reservofficer flygledare på forumet som kan berätta mer ingående vad "testdag 2" innebär? (försvarsmakten)

Måste vara något mer än bara psykologsamtal.
Många som blir avskiljda på denna fas?

Någon annan här som ska ner till Lv6 btw?

Mvh
fjr1300

Har skickat ett PM, fast du kanske redan sett det :P Dock vet jag inte mycket om testdag 2 heller, men jag är mer orolig för intervjun på LFV..
Citera
2010-03-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamper
Man ska ha 6.0 i sammanlagt betyg enligt den nya danska skalan. 8.0 i den gamla. Vet ej hur man omräknar den.

Vet inte säkert om man får göra om testerna flera gånger i danmark men det är exakt samma tester inom eurocontrolområdet (flera av länderna i alla fall) och av vad jag förstod så gällde det att man bara fick göra dessa tester en gång oavsett vilket land man kom från och var man gjorde testet men kan ha fel. Har inte läst det tidigare du syftar på.

Läs mer på flyveleder.com om du inte redan gjort det. Där står det om hur den danska uttagningen går till.

Jo någon här i tråden skrev att det är en gång som gäller i Sverige men i Norge och Danmark = obegränsat. Vet ju dock inte om det stämmer. Kommer inte ihåg vem som skrivit det.

Pluggar man första tiden på Sturup även om man söker till Naviair?
Citera
2010-03-11, 23:11
Medlem
Jag har nyligen gjort första testet för LFV på Arlanda, och bjudits in till nästa test. Har inte riktigt tänkt på möjligheten att välja denna utbildning, och vet inte så mycket om det.. Vad jag förstått så är det ganska populärt att utbilda sig i Maastricht, Eurocontrol? Vad är skillnaden? Vet att Eurocontrol nämndes i samband med test 1. Är det två olika utbildningar? Om jag utbildar mig här i Sverige, kan jag i framtiden arbeta utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in