Jag har funderat och funderat på vad jag ska läsa i höst, och nu när jag äntligen trodde att jag hade hittat något som passade mig så kommer jag in på flashback. Verkar ju inte precis va stora chanser för att man kommer in...
Jag gick International Baccalaureate på gymnasiet, har alltså en helt annan betygsskala.. Vet att jag har behörighet till matte E, men en femma i det (i mathematics SL, alltså hela mattekursen under gymnasiet vilket svenska skolsystemet anser vara matte a-e), ingen aning om vart man kan omvandla sånt där.. Hjälp? Jag som precis ska börja läsa religionskunskap för jag vill verkligen komma in, så läser jag att det kan ta ett par år innan man ens får göra testerna? Stämmer det?
Läste lite snabbt om att utbilda sig i Norge. Står att man skulle ha genomfört värnplikten; nån som vet om det även gäller tjejer? Såg också att man då var tvungen att arbeta för dem några år och att man troligtvis placerades i Finnmark, vilket jag skulle vilja 1000 ggr hellre än att bli placerad i Kiruna i Sverige. Jobbade i Finnmark i Norge några månader och det finns inga sötare människor än norska samer

Nån som har utbildat sig i Norge? Tips??
Undrar också om man måste skicka in ansökan till LFV, eller endast till LiU. Var det två grupper eller hur skulle det bli? Den här nya delen förvirrar mig..