2020-10-03, 11:47
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Oh ja!

Tänkte väl det! Sällan har en källa varit tyngre än Simon!
Citera
2020-10-03, 15:31
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag har börjat kika lite på Skyvawes och vad jag förstått hittills gäller följande: Skyvawes med frekvenser > 40 MHz kan inte reflekteras (i jonosfären) tillbaka mot jorden. Eftersom TV-signaler har ett frekvensomfång på (80-200) MHz är det således inte möjligt att sända TV via Skyvawes.

Kan det ha någonting med dina förutfattade meningar att göra att du inte klarar av att sätta dig in i fysiken som med all önskvärd tydlighet visar att det inte är möjligt att skicka upp satelliter samtidigt som du lättvindigt avfärdar de andra möjligheter som finns för att förklara de fenomen man attribuerar satelliter?

Satellitmottagarnas genombrott på 90-talet korrelerar med att chips för digital-analog signalbehandling blev tillgängliga. Det blev då möjligt att digitalisera, komprimera och frekvensförskjuta en TV signal vilket möjliggjorde enkla Skywave mottagare med liten parabol förhemmabruk.
Citera
2020-10-03, 16:20
Medlem
Joe Blows avatar
You can't make this shit up...

65RCB 55:48

Martin: Jag tänkte på det att det det blir ju som deras eller vetenskapens gudar helt enkelt att har dom skrivit det och det står i deras papper då är det liksom en religiös skrift och då får vi inte häda mot det som dom har skrivit så att det måste vara sant he-he-he.

Patrik: Ja men det är ju så vetenskapen har ju då blivit en religion med dogmer ja så man har ju verkligen och det är ju precis den diametrala motsatsen ijenklien till vad vetenskap skall vara då.

Martin: Eller för att utger sig för att vara i alla fall. Och där har vi ju då det hyckleriet att saker och ting är nästan alltid precis tvärt om mot vad dom utger det för att vara då.

Patrik: Mmm, mmm.

Martin: Så att där kan man oftast finna sanningen i alla fall.
Citera
2020-10-03, 17:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Har man kopplingar till NMR och sprider lögner om förintelsen i sin podd så får man dessvärre leva med att kallas högerextrem och antisemitisk.

Martin blev uthängd rejält i GP:s reportage om Cui Bono, med förnamn, efternamn och flera foton på honom i olika demonstrationer med NMR.

Låst artikel i Göteborgsposten 7/4 2020
Citera
2020-10-03, 17:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Cui Bono är kul att lyssna på. Stimulerar min fantasi på något sätt. Jag är för dum för att avgöra om de har rätt eller inte.

Har en fråga till Patrik dock. Är naturvetenskapen så fundamentalt upp-&-nervänd att hela idén om att jorden cirkulerar runt solen är fel? Det är omöjligt säger ni. Är det solen som kretsar kring jorden då, eller är det på något annat, mer "holistiskt" sätt?

Jag har haft stor tilltro till modellen med jorden som kretsar kring solen, men det är alltså helt galet?

För övrigt tycker jag ni är modiga. Som sagt, jag har inte brainpower för att veta säkert vad som är sant eller inte. Men jag är ett stort fan av yttrandefrihet och att man ska få diskutera teorier som bryter med gängse etablerad "vetenskap" sanktionerad av etablissemang/elit.

Tack på förhand att du vill svara på min fråga.
Citera
2020-10-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Satellitmottagarnas genombrott på 90-talet korrelerar med att chips för digital-analog signalbehandling blev tillgängliga. Det blev då möjligt att digitalisera, komprimera och frekvensförskjuta en TV signal vilket möjliggjorde enkla Skywave mottagare med liten parabol förhemmabruk.

Sorry Patrixx, ditt patetiska mytande om skywave är tekniskt omöjligt att genomföra.

Inga TV-kanaler ligger på HF-bandet (3-30 Mhz) som är det enda band som ligger inom den teoretiskt maximala bandbredd som medges av skywave (drygt 30 Mhz).

Även om man flyttade ner samtliga TV-kanaler till HF-bandet (vilket man inte gör, du gör dig därför extremt fånig genom att påstå att ett "chip" (Jönssonligan någon?) skulle frekvensförskjuta kanalerna utan att någon märkte det) så skulle teoretiskt maximalt ett 40-tal digitala kanaler (ej HD!) kunna rymmas inom den nämnda bandbredden, men som vi alla vet så finns det långt fler kanaler än så. Detta är enbart ett teoretiskt exempel som inte har någon verklighetsförankring då det som tidigare nämnts inte finns en enda tv-kanal inom spannet 0-30 Mhz.

Signalkvaliteten under natten skulle vara minst sagt bedrövlig då skiktens reflektionsförmåga hela tiden förändras, något som gör det tveksamt om man över huvud taget skulle kunna titta på en digital utsändning utan att uppleva ständiga avbrott och att bilden fryser.
Under dagen går dessutom signalerna rakt igenom atmosfären utan att reflekteras, något som är dödsstöten för skywaveteorin då man som bekant kan se på tv vilken tid på dygnet som helst och under vilken årstid som helst (F1-skiktet existerar endast under sommartid).

Att man nattetid kan höra avlägsna radiostationer som man normalt inte kan höra och att dessa stationer tonar bort när Solen visar sig har varit känt redan sedan radions barndom och kan därmed inte vara någon sentida "cover-up"-historia för att dölja att satelliter inte existerar.

Du verkar dessutom inte förstå att det aningen daterade uttrycket "chip" (integrerade kretsar) endast betyder att man kan miniatyrisera kretsar som man oavsett detta har kunnat bygga med diskreta komponenter redan innan man kunde framställa IC-kretsar.

Det enda du gör är med andra ord att visa upp hur pass lite du kan om ämnet vilket i vanlig ordning gör dig om möjligt ännu pinsammare.

Dessutom, var är alla uplink-antenner som möjliggör skyvawe?

Det måste ju finnas 1000-tals av dem utplacerade i landet för att möjliggöra att alla innehavare av "skyvaweparaboler" ska kunna rikta sin antenn mot en fast punkt (exempelvis 5°E) på himlen.

E-skiktet befinner sig exemplevis på 90-140 km höjd varför det skulle behövas otroligt många antenner (och lika många "skywavepunkter") för att simulera att den punkt signalen kommer ifrån skulle ligga hela 36000 kilometer bort, vilket gör att tv-tittare som bor några få mil från varann måste rikta antennerna mot olika punkter för att parabolen ska vara riktad mot samma fastställda position som i satellitens fall gäller för hela kontinenter då de ligger på en höjd som möjliggör att parabolägare boende inom detta område kan rikta sina antenner mot en och samma punkt.

Ligger de markbaserade antennerna för nära varandra så skulle man dessutom kunna få bild genom att rikta parabolen i en helt annan riktning än den position satelliten har, något som helt enkelt inte händer.

Jag vet faktiskt inte varför jag ödslar pärlor på svin som dig då du är ett hopplöst fall. Vi får hoppas att någon annan som följer tråden tillägnar sig informationen du bevisligen inte förmår ta till dig.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2020-10-03 kl. 22:08.
Citera
2020-10-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Martin blev uthängd rejält i GP:s reportage om Cui Bono, med förnamn, efternamn och flera foton på honom i olika demonstrationer med NMR.

Låst artikel i Göteborgsposten 7/4 2020

Jag är inte direkt förvånad om man säger så...

Synd att Stefan Jarl är för gammal för att göra en trilogi om gänget kallad "De kallar oss foliehattar".
Citera
2020-10-03, 22:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
You can't make this shit up...
Martin: Jag tänkte på det att det det blir ju som deras eller vetenskapen.....
Martin: Eller för att utger sig...
Patrik: Mmm, mmm.
Martin: Så att där kan man oftast finna sanningen i alla fall.
Min hjärtevän undrar varför jag sitter med laptop och hörlurar och skakar av skratt; berättar för henne att jag kollar på Friday night dinner......

Gör du om det där, Joe Blow, kommer jag få hjärtstopp.
Citera
2020-10-03, 22:58
Medlem
Citat:
Kan det ha någonting med dina förutfattade meningar att göra att du inte klarar av att sätta dig in i fysiken som med all önskvärd tydlighet visar att det inte är möjligt att skicka upp satelliter samtidigt som du lättvindigt avfärdar de andra möjligheter som finns för att förklara de fenomen man attribuerar satelliter?

Du behöver inte vara spydig bara för att jag återger fakta jag antar vara trovärdig. Visst, jag är inte insatt i fysiken bakom skywaves och TV och om jag har fel är det inget jag har problem med att erkänna. Istället för att åter igen tjata om satelliter kunde du väl ha berättat exakt vad som var fel i beskrivningen av skywaves.

I övrigt tycker jag att du kan försöka sätta dig in i LaurentiusLucidors föklaring, han verkar kunnig på området. Om man inte köper en förklaringsmodell är det bra om man kan peka på vad som inte stämmer, istället för att byta fokus :-)
Citera
2020-10-04, 00:19
Medlem
patrixxs avatar
Det finns gott om människor som förefaller kunniga om du inte förstår något om ämnet själv fast det i själva verket är kvalificerat skitsnack.
Citera
2020-10-04, 00:31
Medlem
Citat:
Det finns gott om människor som förefaller kunniga om du inte förstår något om ämnet själv fast det i själva verket är kvalificerat skitsnack.

Om du anser att du själv är kunnig, kan du väl i så fall förklara så att jag och andra förstår vad som är fel i den beskrivning jag återgav. Om du inte är en av de kunniga, ja då bör du, precis som vi andra "okunniga", vara ödmjuk och passa på att lära av de som kan.
Citera
2020-10-04, 07:03
Medlem
oldtimedrunks avatar
Radio Cui Bono är utsända för att göra narr av all opposition till nuvarande världsordning.

Radio Cui Bono - En del av New World Order.

Reptilkungen Simon Shack manipulerar oss alla med hjälp av reptilprinsen patrixx.

"Once I had, a little game
I liked to crawl, back in my brain
I think you know, the game I mean
I mean the game, called 'go insane'

You should try, this little game
Just close your eyes, forget your name
Forget the world, forget the people
And we'll erect, a different steeple

This little game, is fun to do
Just close your eyes, no way to lose
And I'm right there, I'm going too
Release control, we're breaking thru
"
Senast redigerad av oldtimedrunk 2020-10-04 kl. 07:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in