2021-12-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Bra grogrund för ekokammarpoddar som lever på att sprida vilda konspirationsteorier med andra ord!

Och precis som jag förutsade så har patrixx redan svängt från ”experimentet som Lanka gjorde har slutgiltigt bevisat att virus inte finns” till ”det är någon annans ansvar att göra experimentet”. Vänta ett par veckor och jag garanterar att Cui Bono har gått cirkeln runt och är tillbaka på ruta ett.
Citera
2021-12-12, 19:30
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Och precis som jag förutsade så har patrixx redan svängt från ”experimentet som Lanka gjorde har slutgiltigt bevisat att virus inte finns” till ”det är någon annans ansvar att göra experimentet”. Vänta ett par veckor och jag garanterar att Cui Bono har gått cirkeln runt och är tillbaka på ruta ett.

Patrixxx brukar försvinna några veckor när det ställs lite väl ingående frågor.
Nasse-lufsen får väl helt enkelt gå i ide och titta fram framåt vårkanten!?
Citera
2021-12-12, 19:41
Medlem
Citat:

Man får väl i alla fall konstatera att både patrixx och Lanka totalt misslyckats att klara John Blaid-testet!

För att parafrasera:

Despite multiple requests Stefan Lanka has not been able to present any evidence that a control experiment has taken place. There is ZERO EVIDENCE of any “control experiment” having been performed… and thus there is ‘ZERO PROOF’ of “its” existence!

Tack för idag!
Citera
2021-12-12, 19:43
Medlem
Citat:

Tack för idag!

Citera
2021-12-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Oberoende betyder att observationen har kunnat upprepas. En bild räcker inte om det inte kunnat bekräftas att det på bilden har de egenskaper som hävdas. Och det har aldrig bekräftats att det man kallar virus på foton kan smitta och skapa sjukdom. En bild på en Jultomte bevisar inte att det är en figur som åker runt på en flygande släde och delar ut julklappar.

Jag har på något vis fått för mig att fler än en studie av fler än en forskare har gjorts på fler än ett sorts virus men jag kan ha fel förstås. Och som redan påpekats (ett otal gånger) är kunskapsläget lite större än att vi har bild på dessa jultomtar.

Citat:
De som INTE kan något om vetenskaplig metodik brukar svamla om "oberoende".

Hur kan experiment som ingen vet om de verkligen utförts kallas "oberoende", munkavle eller ej?
Vem skulle ha belagt ett labb med munkavle menar du? Nassetrams.

Slutsatserna är uppenbarligen oberoende ... oberoende av om det över huvud taget gjorts något experiment eller inte.

Citat:
Man får väl i alla fall konstatera att både patrixx och Lanka totalt misslyckats att klara John Blaid-testet!

För att parafrasera:

Despite multiple requests Stefan Lanka has not been able to present any evidence that a control experiment has taken place. There is ZERO EVIDENCE of any “control experiment” having been performed… and thus there is ‘ZERO PROOF’ of “its” existence!

Tyvärr ser det ut som att du gjort ett metodfel i undersökningen av om detta kontrollexperiment uppfyller Blaids kriterier. Det verkar som att du hört av dig till rätt instans. Kanske kan du höra av dig till några felaktiga instanser också för att kompensera?

Skämt åsido, kudos för allt arbete.
Citera
2021-12-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Tyvärr ser det ut som att du gjort ett metodfel i undersökningen av om detta kontrollexperiment uppfyller Blaids kriterier. Det verkar som att du hört av dig till rätt instans. Kanske kan du höra av dig till några felaktiga instanser också för att kompensera?

Skämt åsido, kudos för allt arbete.

Lysande, tack för ett gott skratt!

Vi inväntar nu med spänning Eslövs Parkförvaltnings svar i ämnet...
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-12 kl. 20:53.
Citera
2021-12-12, 23:09
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Tack för den extra informationen! Jag har inte följt Cui Bono-tråden så grundligt så det är lätt att missa
I så fall tar jag tillfälle att flagga för mitt lilla arbete om Cui Bono: http://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A.
Citera
2021-12-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
I så fall tar jag tillfälle att flagga för mitt lilla arbete om Cui Bono: http://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A.

Tack, det var verkligen en grundlig undersökning! Betydligt mer systematisk och trovärdig än Cui Bono själva…
Citera
2021-12-13, 17:33
Medlem
Citat:

Mycket riktigt så är patrixx (eller någon med mycket snarlikt användarnamn) just nu i farten på Reddit och hävdar tvärsäkert att Lankas experiment visar att virus inte finns. Detta postades för bara några timmar sedan:

And as Dr Lanka demonstrated in 2016 during the "virus trial", the effect - apoptosis occurs in a virus "isolation" experiment regardless if virus infected meterial is present.

Precis som jag förutspådde så har han redan gått tillbaka till ruta ett, trots att alltså ingen är förmögen att presentera några som helst data från det påstådda experimentet. Jag tror vi är klara här.
Citera
2021-12-13, 20:46
Medlem
Citat:
Mycket riktigt så är patrixx (eller någon med mycket snarlikt användarnamn) just nu i farten på Reddit och hävdar tvärsäkert att Lankas experiment visar att virus inte finns. Detta postades för bara några timmar sedan:

And as Dr Lanka demonstrated in 2016 during the "virus trial", the effect - apoptosis occurs in a virus "isolation" experiment regardless if virus infected meterial is present.

Precis som jag förutspådde så har han redan gått tillbaka till ruta ett, trots att alltså ingen är förmögen att presentera några som helst data från det påstådda experimentet. Jag tror vi är klara här.

Kan möjligen virus i hjärnan vara förklaringen till detta sjukliga beteende? En munkavle kanske hade kunnat skydda mot infektion?
Citera
2021-12-13, 21:05
Medlem
Citat:

Det är definitivt han som härjar på Reddit. Det finns en del infekterade trådar där på AlternativeAstronomy. Han diskuterar bl.a. Tychosmodellen och raketers framdrift i vakuum med de som kan uppenbart mycket mera om atsronomi, rymdfart, fysik och matematik än han själv men vägrar ändå ge sig. Underhållande, ja visst, men i slutändan ganska tragiskt.
Citera
2021-12-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det är definitivt han som härjar på Reddit. Det finns en del infekterade trådar där på AlternativeAstronomy. Han diskuterar bl.a. Tychosmodellen och raketers framdrift i vakuum med de som kan uppenbart mycket mera om atsronomi, rymdfart, fysik och matematik än han själv men vägrar ändå ge sig. Underhållande, ja visst, men i slutändan ganska tragiskt.

Min inställning är så här. Om en grupp vuxna män (eller rättare sagt gubbar) vill sitta och fantisera om raketer och solsystemet så är det tragiskt, men det är OK så länge de inte skadar någon. Men när det börjar handla om att sprida desinformation om riktiga hälsofrågor så kan deras virrpanne-idéer skapa stor och irreparabel skada. Det är helt oacceptabelt. Tyvärr är det just det som hänt genom Covid-pandemin, och Cui Bono verkar ha gått in i något slags övervarv för att sprida så mycket lögn som möjligt. Då är det inte bara oansvarigt, utan direkt samhällsfarligt. Om några korrigeringar på Flashback kan hjälpa åtminstone någon att navigera dessa attacker på verkligheten är det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in