Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Oberoende betyder att observationen har kunnat upprepas. En bild räcker inte om det inte kunnat bekräftas att det på bilden har de egenskaper som hävdas. Och det har aldrig bekräftats att det man kallar virus på foton kan smitta och skapa sjukdom. En bild på en Jultomte bevisar inte att det är en figur som åker runt på en flygande släde och delar ut julklappar.
Jag har på något vis fått för mig att fler än en studie av fler än en forskare har gjorts på fler än ett sorts virus men jag kan ha fel förstås. Och som redan påpekats (ett otal gånger) är kunskapsläget lite större än att vi har bild på dessa jultomtar.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
De som INTE kan något om vetenskaplig metodik brukar svamla om "oberoende".
Hur kan experiment som ingen vet om de verkligen utförts kallas "oberoende", munkavle eller ej?
Vem skulle ha belagt ett labb med munkavle menar du? Nassetrams.

Slutsatserna är uppenbarligen oberoende ... oberoende av om det över huvud taget gjorts något experiment eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andelslott
Man får väl i alla fall konstatera att både patrixx och Lanka totalt misslyckats att klara John Blaid-testet!
För att parafrasera:
Despite multiple requests Stefan Lanka has not been able to present any evidence that a control experiment has taken place. There is ZERO EVIDENCE of any “control experiment” having been performed… and thus there is ‘ZERO PROOF’ of “its” existence!
Tyvärr ser det ut som att du gjort ett metodfel i undersökningen av om detta kontrollexperiment uppfyller Blaids kriterier. Det verkar som att du hört av dig till rätt instans. Kanske kan du höra av dig till några felaktiga instanser också för att kompensera?
Skämt åsido, kudos för allt arbete.