Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 03:06
  #2617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Ja vad skall man säga. Simon & co.s grundtes är väl annars att alla observationer NASA presenterar är ljug (trots att de stämmer med vad alla andra myndigheter, forskare, företag och privatpersoner observerar runt hela världen) och Cui Bono gör väl aldrig några egna observationer (då skulle de ju snabbt upptäcka att hela deras liv är en lögn), så det är lite svårt att se var de skall hämta sina data ifrån, annat än hundratals år gamla och föråldrade böcker.

Jag har faktiskt funderat på och även ställt frågan om de verkligen är säker på att data de använder inte kommer från ett rymdteleskop. Har inte fått något svar men tänker att med tiden komer mer och bättre data från olika rymdteleskop. Då måste Simon och Patrik ta ett beslut. Att använda endast föråldrad data eller att hänga med i utvecklingen.

Hur som helst, den här tråden är verkligen tyst numera. Förresten, avslutningsvis, jag lyssnade lite på det senaste avsnittet idag och där säger Martin att det är sånt tjat om referenser här i tråden Han säger det inte rent ut nen syftar bl.a. på att vi alltid förkastar Cluesforum och kräver peer reviewed papers m.m. Konstigt va Martin!!!!
Citera
2024-04-22, 10:50
  #2618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag har faktiskt funderat på och även ställt frågan om de verkligen är säker på att data de använder inte kommer från ett rymdteleskop. Har inte fått något svar men tänker att med tiden komer mer och bättre data från olika rymdteleskop. Då måste Simon och Patrik ta ett beslut. Att använda endast föråldrad data eller att hänga med i utvecklingen.

Hur som helst, den här tråden är verkligen tyst numera. Förresten, avslutningsvis, jag lyssnade lite på det senaste avsnittet idag och där säger Martin att det är sånt tjat om referenser här i tråden Han säger det inte rent ut nen syftar bl.a. på att vi alltid förkastar Cluesforum och kräver peer reviewed papers m.m. Konstigt va Martin!!!!

”Tjat om referenser,” ja snälla nån hur skulle det gå ut om man skulle behöva sätta sig in i ett ämne för att kunna tillföra något! Tacka vet jag den patenterade Cui Bonos Vetenskapliga Metod a la Skäggbäbis: ”Fattaj inte, vejkaj konstit, måste vaja något skuuuuuuuuumt ju!”

Men lite allvarligare, Cui Bonos totala omedvetenhet om vikten av korrekta källhänvisningar är ju också det enklaste sättet att bekräfta att de bara hittar på. Gång på gång hör man saker i stil med "tror jag", "minns inte exakt", "har jag läst", "kan inte hitta det nu". När man frågar efter direkta referenser blir nästan alltid svaret "Sök själv!", alternativt en tre timmar lång sensationalistisk video med enbart andrahandsinformation. Patrixxx klarar inte ens av att korrekt hänvisa till sin hjälte Stefan Lankas hemmagjorda alster, utan jag fick själv tröska igenom hans självförhärligande websida ("Vetenskap plus" minsann!) för att hitta hans nonsens och påhittade data. För att inte tala om den "Insiktsfulla Stockholmaren" eller vad fan de kallade honom, som inte ens hade orkat ta sig igenom första volymen av det tio-volymers-epos om alternativa världshistorier som han talade sig så varm för. Skäggbäbisar.
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2024-04-22 kl. 11:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback