2020-10-02, 15:56
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag börjar nästa tro att RCB är ett slags exepriment för att se om man med tillräckligt mycket tjat kan omvända människor till att tro på vad som helst. De kanske driver med oss helt enkelt.

Om man lyssnar på tidigare avsnitt av RCB och läser i olika forum står det klart att RCB i allmänhet och Patrik i synnerhet inte accepterar kvantmekaniken som förklaringsmodell av mikrokosmos. I det senaste avsnittet av RCB, ca. 99:28 in i programmet, tyckte jag att någon av herrarna Martin eller Patrik försa sig då kvantdatorer nämndes men snabbt slätades över.

Jag kan ha fel men det lät inte som att de helt avfärdar kvantdatorer.
Cui Bono-gänget har flera gånger (stolt!) proklamerat att man saknar FORMELL utbildning i allt man uttalar sig om. Detta uppfattar man som en fenomenal styrka då man därmed inte blivit vilseförd av diverse skolor till de för dagen vedertagna sanningarna. Istället har man skapat sig en alldeles egen verklighetsuppfattning om hur allt måste förhålla sig utgående vad man tycker vara "logiskt". Det man inte förstår är fel och skrattas åt. Om någon från den onda andra sidan berättar för dom hur man menar att något förhåller sig så lyssnar man överhuvudtaget inte utan väntar ut densamma och förbereder sig för att själv åter få lägga ut sin egen uttjatade text.

Det hela är egentligen rätt ledsamt (om än också lite komiskt). Trots allt så framgår det ju ändå mellan (ti)raderna att dom inte är helt tappade bakom spårvagnen. Samtliga medlemmar har helt enkelt hamnat i dåligt sällskap. Ett sällskap som hålls samman i ett (h)järngrepp av gruppens samlade förvirring.

Man blir lite nyfiken på vad man tror om Estonias förlisning. Förmodligen har det inte hänt. Jag gissar att det inte ens har funnits en båt. För ingenting kan flyta. Simon kan lätt demonstrera detta med en sten.
Citera
2020-10-02, 21:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
det inte går att skicka upp något i rymden med en raket som att Jorden inte kan vara platt. Och det är också anledningen till att man gärna blandar ihop dom frågorna
Vem är "man"?
Citera
2020-10-02, 22:10
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Och Patrixx svarar "Ja".

??? Goda' yxskaft

Eftersom det är ett fysiskt faktum att det inte går att få upp något i omloppsbana på det sätt NASA/ESA/Whatever påstår och eftersom inget tyder på att de bilder vi fått se av rymdfärder är äkta och inget heller tyder på att man kan få upp satelliter på något sätt som man ej avslöjar, så har jag till skillnad från er undersökt detta. Och det visar sig att man kan sända radio/TV alldeles utmärkt globalt med s.k. Skywave. Vid rätt frekvenser studsar radiovågor på jonosfären och med en parabol riktad mot projektionspunken i atmosfären går det att ta emot en signalen. Det är alltså inte satelliter man riktar in sin parabol mot. Det skrevs en hel del om den här tekniken fram till 60-talet ungefär.

Rymdresor och satelliter är ett fett hoax och det är även virus och den Koperniskanska modellen. Och sådana har man skapat förr men bluffarna blir tids nog genomskådade, men alltid under protester från samtiden. Det är klart det finns enhörningar, gudar på berget Olympus etc etc. Hur kan man va så dum i huvudet att man inte fattar det?
Citera
2020-10-02, 22:17
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Man blir lite nyfiken på vad man tror om Estonias förlisning. Förmodligen har det inte hänt. Jag gissar att det inte ens har funnits en båt. För ingenting kan flyta. Simon kan lätt demonstrera detta med en sten.

Min gissning är att det genomfördes på liknande sätt som 911 och kanske var ett genrep inför den psyopen. I samband med Estoniahändelsen så genomfördes en militärövning i Östersjön vilket är typiskt för psyops.
Här är en utmärkt dokumentär som förklarar hur 911 egentligen gick till så att du förstår vad jag menar http://www.earthlyfireflies.org/911-fraud/
Citera
2020-10-03, 00:03
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Eftersom det är ett fysiskt faktum att det inte går att få upp något i omloppsbana på det sätt NASA/ESA/Whatever påstår och eftersom inget tyder på att de bilder vi fått se av rymdfärder är äkta och inget heller tyder på att man kan få upp satelliter på något sätt som man ej avslöjar, så har jag till skillnad från er undersökt detta. Och det visar sig att man kan sända radio/TV alldeles utmärkt globalt med s.k. Skywave. Vid rätt frekvenser studsar radiovågor på jonosfären och med en parabol riktad mot projektionspunken i atmosfären går det att ta emot en signalen. Det är alltså inte satelliter man riktar in sin parabol mot. Det skrevs en hel del om den här tekniken fram till 60-talet ungefär.

Rymdresor och satelliter är ett fett hoax och det är även virus och den Koperniskanska modellen. Och sådana har man skapat förr men bluffarna blir tids nog genomskådade, men alltid under protester från samtiden. Det är klart det finns enhörningar, gudar på berget Olympus etc etc. Hur kan man va så dum i huvudet att man inte fattar det?

Signaler med en frekvens högre än 30 Mhz går vanligen igenom skikten rakt ut i rymden.
Vid ytterst sällsynta tillfällen kan även frekvenser på uppåt 300 Mhz (UHF) reflekteras.

Som alla radioamatörer och DX-are vet så reflekteras dessutom endast signalerna när solen inte är uppe.

Satellit-TV använder sig av två band. Dels C-bandet som ligger mellan 3.7 till 4.2 GHz och dels KU-bandet som ligger mellan 10,70 till 12,75 GHz, med andra ord långt över den maximala frekvens som kan reflekteras tillbaka till Jorden med hjälp av skywave.

Jag fattar inte hur du kan vara så dum i huvudet att du ger dig in i denna diskussion med folk som har utbildning i ämnet och dessutom är yrkesverksam inom området utan att överhuvudtaget ha något på fötterna.

Det enda fysiska faktum vi står inför är att du som vanligt är full av skit!

Dunning-Kruger i full blom....
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2020-10-03 kl. 00:15.
Citera
2020-10-03, 00:15
Medlem
Citat:
det visar sig att man kan sända radio/TV alldeles utmärkt globalt med s.k. Skywave. Vid rätt frekvenser studsar radiovågor på jonosfären och med en parabol riktad mot projektionspunken i atmosfären går det att ta emot en signalen.

Jag har börjat kika lite på Skyvawes och vad jag förstått hittills gäller följande: Skyvawes med frekvenser > 40 MHz kan inte reflekteras (i jonosfären) tillbaka mot jorden. Eftersom TV-signaler har ett frekvensomfång på (80-200) MHz är det således inte möjligt att sända TV via Skyvawes.
Citera
2020-10-03, 00:37
Medlem
Citat:
Jag har börjat kika lite på Skyvawes och vad jag förstått hittills gäller följande: Skyvawes med frekvenser > 40 MHz kan inte reflekteras (i jonosfären) tillbaka mot jorden. Eftersom TV-signaler har ett frekvensomfång på (80-200) MHz är det således inte möjligt att sända TV via Skyvawes.

Dessutom förändras skiktens möjlighet att reflektera signalen fortlöpande, så det är tveksamt om man skulle kunna ta emot en avbrottsfri digital signal utan störningar även om man sände på frekvenser som har en stor möjlighet att reflekteras (vilket man inte gör).

Analoga tv-mottagare var långt mindre störningskänsliga än digitaldito. Man kunde t,om titta när signalen var så dålig att den så kallade "färgfällan" gick in och släckte bort färgen (man upplever färgstörningar som värre än SV-dito) så man kunde titta på ytterst svaga och brusiga kanaler i svart-vitt.
Digital-tv är inte på långt när lika förlåtande. Antingen har man signal eller också "fastnar" bilden om den helt enkelt inte helt uteblir.

Under dagen går dessutom signalerna rakt ut i rymden oavsett frekvens.

Bandbredden 30-40 Mhz räcker precis som du säger inte till för alla kanaler som bevisligen går att ta emot även om man skulle flytta ned kanalerna från de frekvenser de ligger på.
Frekvenser under 3 Khz har dessutom en våglängd som är längre än avståndet mellan Jorden och de reflekterande skikten, så den användbara bandbredden är mindre än 30-40 Mhz.
Citera
2020-10-03, 07:48
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:

Du kan ge patrixx hur mycket fakta du vill, han kommer inte acceptera dem sålänge de går emot hans världsbild och hans tunga källor. Diskussionen är meningslös och du kommer få stånga dig blodig men muren kommer fortfarande finnas kvar.
Citera
2020-10-03, 08:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Min gissning är att det genomfördes på liknande sätt som 911 och kanske var ett genrep inför den psyopen. I samband med Estoniahändelsen så genomfördes en militärövning i Östersjön vilket är typiskt för psyops.
Här är en utmärkt dokumentär som förklarar hur 911 egentligen gick till så att du förstår vad jag menar http://www.earthlyfireflies.org/911-fraud/
Sker det över huvud taget några olyckor? Hur var det med Tjörnbron 1980? Var det samtidigt en hemvärnsövning i området?

Mitt upp i tsunamin av stolligheter måste jag ge dig en eloge för att du höll dig på mattan när du ringde SwebbTV för några veckor sedan. Du frågade hövligt vad dom tyckte om det du uttryckte utan att med en dåres övertygelse hävda att det utan tvekan var det korrekta. En promille av den ödmjukheten i er lilla podcast hade inte skadat.
Citera
2020-10-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ja på samtliga frågor. Naturligtvis så tror ingenjörerna på Saab space eller de som skruvade ihop månlandaren att sakerna åker ut i rymden, men det sker inte och kan inte ske eftersom det är fysiskt omöjligt.

Det är märkligt att ingenjörer och tekniker aldrig märker när deras raketer ersätts av markbaserade system som simulerar både bärraketen och de satelliter vars utplacering fejkas.

Det är även lite märkligt att ingen märker att det dimper ner raketer helt utan kontroll här och där.

Antalet hemligt anställda tekniker som jobbar med att bygga system som fejkar de satelliter som går i backen måste vara ganska stort.
Det skulle ju kunna vara förklaringen till att endast 40% av landets befolkning uppges ha ett riktigt jobb då man naturligtvis måste hemlighålla status för den andel alla de arbetare som enbart sysslar med att dölja bluffen utgör.

Du kan vara nåt på spåren här Patrixx!! Världen är en enda konspiration och Cui bonogänget är de enda som är smarta nog att trots sin totala brist på bildning se igenom allt.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2020-10-03 kl. 11:46.
Citera
2020-10-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
.. hans tunga källor.

Jag förmodar att du med tunga källor menar universalgeniet Simon Schack, mannen, myten och legenden som på egen hand får världens samlade vetenskapselit att framstå som ointelligenta drönare?
Citera
2020-10-03, 11:40
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag förmodar att du med tunga källor menar universalgeniet Simon Schack, mannen, myten och legenden som på egen hand får världens samlade vetenskapselit att framstå som ointelligenta drönare?

Oh ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in