Citat:
Cui Bono-gänget har flera gånger (stolt!) proklamerat att man saknar FORMELL utbildning i allt man uttalar sig om. Detta uppfattar man som en fenomenal styrka då man därmed inte blivit vilseförd av diverse skolor till de för dagen vedertagna sanningarna. Istället har man skapat sig en alldeles egen verklighetsuppfattning om hur allt måste förhålla sig utgående vad man tycker vara "logiskt". Det man inte förstår är fel och skrattas åt. Om någon från den onda andra sidan berättar för dom hur man menar att något förhåller sig så lyssnar man överhuvudtaget inte utan väntar ut densamma och förbereder sig för att själv åter få lägga ut sin egen uttjatade text. Jag börjar nästa tro att RCB är ett slags exepriment för att se om man med tillräckligt mycket tjat kan omvända människor till att tro på vad som helst. De kanske driver med oss helt enkelt.
Om man lyssnar på tidigare avsnitt av RCB och läser i olika forum står det klart att RCB i allmänhet och Patrik i synnerhet inte accepterar kvantmekaniken som förklaringsmodell av mikrokosmos. I det senaste avsnittet av RCB, ca. 99:28 in i programmet, tyckte jag att någon av herrarna Martin eller Patrik försa sig då kvantdatorer nämndes men snabbt slätades över.
Jag kan ha fel men det lät inte som att de helt avfärdar kvantdatorer.
Om man lyssnar på tidigare avsnitt av RCB och läser i olika forum står det klart att RCB i allmänhet och Patrik i synnerhet inte accepterar kvantmekaniken som förklaringsmodell av mikrokosmos. I det senaste avsnittet av RCB, ca. 99:28 in i programmet, tyckte jag att någon av herrarna Martin eller Patrik försa sig då kvantdatorer nämndes men snabbt slätades över.
Jag kan ha fel men det lät inte som att de helt avfärdar kvantdatorer.
Det hela är egentligen rätt ledsamt (om än också lite komiskt). Trots allt så framgår det ju ändå mellan (ti)raderna att dom inte är helt tappade bakom spårvagnen. Samtliga medlemmar har helt enkelt hamnat i dåligt sällskap. Ett sällskap som hålls samman i ett (h)järngrepp av gruppens samlade förvirring.
Man blir lite nyfiken på vad man tror om Estonias förlisning. Förmodligen har det inte hänt. Jag gissar att det inte ens har funnits en båt. För ingenting kan flyta. Simon kan lätt demonstrera detta med en sten.