2019-07-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag hade velat se hur hon var klädd faktiskt. Hon får ju givetvis vara klädd hur hon vill och ska ändå få åka buss men jag behöver denna informationen för......en grej.
Nån som har hennes facebook?

Bild finns i tråden.
Citera
2019-07-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Kan mycket nog vara en svensk gubbe.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-for-lattkladd
Och vad grundar du det på när det gäller artikeln du hänvisar till?
Citera
2019-07-28, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag hade velat se hur hon var klädd faktiskt. Hon får ju givetvis vara klädd hur hon vill och ska ändå få åka buss men jag behöver denna informationen för......en grej.
Nån som har hennes facebook?
Bild finns här: (FB) Malmö, Värnhem. Amanda tvingades av bussen. Var för lättklädd. 20190727
Citera
2019-07-28, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Bild finns här: (FB) Malmö, Värnhem. Amanda tvingades av bussen. Var för lättklädd. 20190727
Det där är att be efter att bli våldtagen. Lösa jävla slynor överallt. Fy fan så smutsigt. Rätt åt henne. Förr i tiden hade kvinnorna respekt för sig själva. Nu särar de på benen för allt. Total nedmontering av kärnfamiljen. Folk undrar varför samhället är på väg åt helvete? Ja se er omkring.
Citera
2019-07-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Vilket trams, vi vet inte ens om det är en invandrare som var chauffören, men det är troligt pågrund av de värderingar som vädras. Att ha något emot medeltida värderingar har inget med ras eller rasism att göra. Medeltida människor hör inte hemma i Sverige, har de ett annat hemland så kan de åka hem om de inte gillar ett modernt frigjort samhälle, så enkelt är det.

Var medeltiden för hundra år sen enligt dig?
Då hade ju den här klädseln varit högst olämplig, i Sverige.
Citera
2019-07-28, 17:23
Medlem
SevenStarss avatar
Man undrar ju om vissa saker i tråden är på riktigt...
tex:
"julemand"
Citat:
En sådan vacker tjej ska inte åka ensam på buss speciellt inte i snygga kläder även om hon själv vill det
Jag får inte riktigt ihop det att någon som "är vacker" inte skall åka ensam men visst visst...
Bäst att vi kanske anlitar livvakter till de såkallade "vackra tjejerna"
(julemand kan ju vara ytlighetsdomare), som är med överallt om tjejerna nu INTE SKALL förflytta sig med buss (då lär de inte kunna promenera heller pga risken för överfallsvåldtäkt) för att de är för vackra... och tack vare en livvakt kan de gå med "snygga kläder om hon själv vill det", eller så kan han ju säga vad hon får ha på sig eller inte...
fantastiskt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Var medeltiden för hundra år sen enligt dig?
Då hade ju den här klädseln varit högst olämplig, i Sverige.

Hade nog räckt med att bara gå till 60 talet för att det skulle bedömas som extremt olämplig.
Citera
Medlem
Kurt1s avatar
Märkligt att det har blivit diskussion kring detta. Ska busschaufförer på eget bevåg få lov att bestämma hur tjejer ska få klä sig? Svar: Nej. Punkt.
Citera
2019-07-28, 17:25
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8

Det där var väl inget. Helt normal klädsel. Man ser ju tusen gånger horigare bara genom att gå ut en lördagskväll i Kalmar.
Citera
2019-07-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
WT män med nakna överkroppar ska inte ha tillgänglighet till allmänna transportmedel. Har man inte vett nog att sätta på sig en överdelar får man sitta hemma med sina jävla Foppatofflor med vita tubsockor i.

Helt sjukt att det inte finns klädkoder för sånt smuts.

Klädkod på buss vore nåt! Men då får de först och främst se till att fräscha upp fordonsparken, utöka turlistorna och ha trevliga chaufförer. Där jag bor känns det dom att bussarna är skrangliga och malätna till tusen utan fungerande ventilation. Att då kräva nån jävla klädkod av stackarna som åker med är ett hån.
Citera
2019-07-28, 17:26
Bannlyst
Hon är ju en idiot som inte har någon koll på sin omgivning heller. Hon tror säkert att det är trygga blågula Sverige hon lever i. Sol vind och vatten....tyvärr: våld, mord, rån och ingen moral mer som.

Tragiskt. Svenskar är ta mig fan helt jävla blåsta. Är det någon chock med att de blir överkörda av invandrare? De har ju fan ingen vett kvar.
Citera
2019-07-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det där är att be efter att bli våldtagen. Lösa jävla slynor överallt. Fy fan så smutsigt. Rätt åt henne. Förr i tiden hade kvinnorna respekt för sig själva. Nu särar de på benen för allt. Total nedmontering av kärnfamiljen. Folk undrar varför samhället är på väg åt helvete? Ja se er omkring.
Är du på riktigt? Våldtäkt har inte något med kläder att göra. Det handlar om förakt, aggression och makt hos utövarna. Pucko.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-28 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in