2019-07-28, 14:46
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
INGEN svensk chaufför hade ens reagerat, så antagandet är givet att det är en invandrare. Förutom det så är majoriteten av busschaufförerna i Skåne invandrare.
Okej, så vi vet alltså inte?
Citera
2019-07-28, 14:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Snällt och snällt, hur snällt var det av henne att i princip bara ha något bh-liknande på sig. Frågan här är enligt mig om det är av henne att ha minimala kläder eller rätt av chaffisen att respektera andra på bussen istället? Och den andra frågan, hur fan blev detta en fråga om sharialagar eller inte, måste jag vilja ha stening, halshuggning och burka bara för att jag vill slippa se folk i underkläder i det offentliga rummet?

Skaffa bil så slipper du se dessa sexiga brudar med eller utan rövsvett ...hon hade shorts på sig så det är dubbelt ,tror inte rövsvetten går igenom då ...trista tråkiga brud..
Citera
2019-07-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Okej, så vi vet alltså inte?
Nix, det är inte politiskt korrekt numera att media går ut med etnicitet. Så DET vågar man inte göra. Men tro mig. Detta är inte en svensk chaffis.
Citera
2019-07-28, 14:49
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
INGEN svensk chaufför hade ens reagerat, så antagandet är givet att det är en invandrare. Förutom det så är majoriteten av busschaufförerna i Skåne invandrare.

Det är din personliga uppfattning. Den är synnerligen bristfällig.
Citera
2019-07-28, 14:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiknazisten
Beromursäktförsärskrivningar....

Jag gillar dina särskrivningar för det är så jag känner ,så som du skrev ...inte kul när en kommunanställd börjar bestämma över hur folk skall gå klädda .
Finns det en lag på att man faktiskt får gå klädd i top och shorts utan att det anses vara lagenligt fel ,så är det så ...

De som inte pallar detta får köpa sig en moppe eller en billig bil.
Citera
2019-07-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vart framgår det att busschauffören är invandrare eller muslim? Har sökt men inte hittat någon information om härkomst eller religiös tillhörighet.
Finns bara ett par pursvenskar som kör på lokaltrafiken i Malmö av ett tusental bussförare.
Citera
2019-07-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det är din personliga uppfattning. Den är synnerligen bristfällig.
Självklart är det det. Är inte hela forumet fullt med personliga åsikter och uppfattningar? F ö sålde jag min bil för några år sen då jag faktiskt inte behövde den. Pendlar kollektivt numera. Och det är oerhört sällan jag åker buss med svenska chaffisar. För de är lätträknade. Väldigt lätträknade. I Lund har vi 4 st helsvenska chaufförer. Så... vad drar du för slutsats där?
Citera
2019-07-28, 14:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vi var där för att handla. Vilken förändring (till det sämre) med dessa människor. Det stod flyttbilar och drällde hucklefolk längs de nya husen vid Limhamnsvägen. Där ska inte tjejer gå i shorts ensamma.

jag blir så förbannad på detta !
Så nu skall dessa människor bestämma om en tjej får gå med shorts på sig eller inte när hon passerar ?
WTF ????

Bäst jag säger till mina syrror detta ...att ta med både pepparspray och överfallslarm när de skall in för att köpa en mjukglass .
Citera
2019-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Länka det uttalandet. För det är verkligen inte det jag läste.
F ö är sunt förnuft inte att slänga av en tjej i shorts och top.

https://twnews.se/se-news/amanda-tvi...-for-lattkladd

Här säker företaget att det handlar om sunt förnuft:
https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/

Givetvis är det sunt förnuft att inte släppa på en kvinna med bara BH på överkroppem. I synnerhet inte en varm dag då människor kan svettas mer. Det är en hygienfråga och handlar om trivsel för andra resenärer. Vill du ha män i bar överkropp på bussen?
Citera
2019-07-28, 14:55
Medlem
CarlosRexs avatar

Emily skulle flyga till Teneriffa – var för "lättklädd"

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes...-for-lattkladd
Citera
2019-07-28, 14:58
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Kul att du är i tråden, jag har en ärligt menad fråga som jag hoppas du kan besvara utan onödigt tjafs? Hur skulle detta dilemma lösas ur ett anarkistiskt perspektiv?

Diskussioner om anarkism får vi i rätt forum. Åter till tråden, chauffören är inte en myndighetsperson, så tjänstefel faller bort. Har du några kreativa förslag till vilket brott händelsen kan utgöra?
Citera
2019-07-28, 15:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men för tusan ,det är ju här det visar sig hur fel det blir när ingen talar om för nyinkomna hur vi ser på kvinnor och hur kvinnors frihet faktiskt är jämställt med männens .
ska det vara så att allt skall hänga på hur nyinkomna kommer reagera om en kvinna går på bussen lättklädd så har ju svenska normer och värderingar gått till spilla .Eller hur !?

Eller menar ni att det skall bli nya "muslimska lagar" här i vårat land ?

Det har ju typ tagit 100 år eller mer för att få alla att respektera varandra i det här landet utan speciella klädkoder osv. Varför då gå tillbaka till 1800-talet igen med gamla förlegade mönster som att inte ha urringat och massa annat dravvel ?

Värdelöst att bli en gammal stenåldergubbe igen ,inget för mig i vilket fall ...

Gillar inte Dubbelmoralen som dessa inkommande kör med .

Det borde vara politikernas uppgift att se till att nyanlända får info om hur det fungerar här i landet.
Men risken är väl stor att det inte är till någon nytta. Jag tror den framtida lösningen är ökad segregation. Man vistas bara i områden med likasinnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in