Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-29, 20:15
Medlem
Brales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Namn på chauffören?

Exakt vad jag undrar.
Citera
2019-07-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
I en normal värld skulle det ske. Istället sitter vi här och har svårt för att bestämma oss om en kolonisatör som hunsar värdfolket är en godtagbar sak. Må Amanda bara vara den första av tio tusen anmälningar.

Offtopic: Jävlar vilket antikt konto du snurrar. Respekt, oldtimer. Respekt.

Jo lite vettig pragmatism hade inte, skadat sen skiter jag vilket parti som kommer med den. Tyvärr verkar anmälningsbenägenheten i Malmö bara gå ner, folk vänjer sig...

Offtopic: Tack, värmer en gammal ligist hjärta :-D
Citera
2019-07-29, 20:23
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Jaha? Det låter som ett eko av Dan Eliassons episka uttalande ”vem vetbas han gått igenom”.
Känns det som att vi ska bry oss särskilt mycket om just det?

Fast han har ju inte särskilt mycket. Det är ju inget övergrepp eller kränkning. Det är en aningen överdriven tillsägelse, som hon rätt naturligt blev förbannad över - men som jon knappast ältar i oändligheten.
Amanda fick ta nästa buss som går några minuter senare och har en god historia att berätta vid kommande studier i genusvetenskap.
Tror inte ett ögonblick egentligen önskar att föraren ska förlora jobbet några få år göre pensionen.

Instämmer att det kanske är dags lägga ner detta.
Citera
2019-07-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Aha! Intressant! Vad är det för problem? Hur har man försökt lösa det?

Istället för att ta tag i problemindividerna på allvar så har man uppdaterat diverse policydokument och håller utbildningar i värdegrunden. Ungefär som att de som beter sig illa och inte ens tillhör samma organisation kommer bry sig om att man rabblar en jävla värdegrund...
Citera
2019-07-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Det är ingen hemlighet inom Region Skåne att det är problem med Nobinas personal och hur det beter sig. Detta vet alla men det är inget man vågar prata om då 80% av busschaufförerna har utländsk bakgrund..
Men... vad har landstinget med det här att göra? Region Skåne (Skåne läns landsting) har överhuvudtaget inte något med Skånetrafiken att göra. Det enda är att Region Skåne har sin logga på många bussar som reklam. Så.... vad menar du?
Citera
2019-07-29, 20:59
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men... vad har landstinget med det här att göra? Region Skåne (Skåne läns landsting) har överhuvudtaget inte något med Skånetrafiken att göra. Det enda är att Region Skåne har sin logga på många bussar som reklam. Så.... vad menar du?

Skånetrafiken ä r Region Skåne - det är en förvaltning inom regionen.
Citera
2019-07-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Skånetrafiken ä r Region Skåne - det är en förvaltning inom regionen.
Så vad du säger är att landstinget äger Skånetrafiken?
Citera
2019-07-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så vad du säger är att landstinget äger Skånetrafiken?
Och inser att jag inte var påläst trots att jag bor här. Japp - Skånetrafiken ingår i landstinget. Jag backar!
Citera
2019-07-29, 21:23
Medlem
När jag läser såna här trådar så blir jag alltid lika förvånad över hur man kan sitta och kritisera invandrares kvinnosyn men samtidigt säga att kvinnor förtjänar att bli misshandlade och värre pga att de har andra åsikter och möjligen röstat på "fel" parti..
Citera
2019-07-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
När jag läser såna här trådar så blir jag alltid lika förvånad över hur man kan sitta och kritisera invandrares kvinnosyn men samtidigt säga att kvinnor förtjänar att bli misshandlade och värre pga att de har andra åsikter och möjligen röstat på "fel" parti..

Vi män är inte så bra på logik eller konsekvenstänk....
Citera
2019-07-29, 22:37
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nej, det här var svagt. Verkar närmast som att de godtar den mycket lama ursäkten att han hade "en dålig dag". Och skicka honom på "utbildning" ??. Vad då för jäkla utbildning ??. Titta på en rad med dia-bilder med ett antal olika folk i olika kläder så han förstår att det är en bred tillåtelse över vilka man släpper ombord. Sedan så undrar jag en del över vissa av chaufförens formuleringar i samband med händelsen: "du visar för mycket hud" alt. "du visar för mycket". Låter precis som ord som någon med en t.e.x muslimsk bakgrund skulle använda för att uttrycka sig i en sådan här situation. Eller har jag fel ?. Skulle någon med en svensk bakgrund verkligen använda ord som dem ?.

Jag är helt inne på din linje faktiskt. Det är något med det hela ”som inte får sägas”, lite tissel och tassel och noga övervägda formuleringar... Det här liksom försiktiga. Och Amandas ”trist att det har kommit att handla så mycket om etnicitet.” Jag har svårt att tänka mig att en svensk skulle säga ”du visar för mycket hud”, det låter specifikt som... ja infoga en världsreligion
Citera
2019-07-29, 22:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
Dessutom så horar de (kvinnorna) runt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in