Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-28, 15:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och kabinpersonalen fick bakläxa.

men dom har sitt arbete kvar
Citera
2019-07-28, 15:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det som gör att det är mera BH än en topp är att magen är bar. Hade det varit en topp som gick ned till mijdan hade nog inte diskussionen kommit upp i något av fallen.

det har aldrig varit sexigt att visa magen vad jag vet , här i Sverige ?
Citera
2019-07-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Efter att alla rasister dragit igång någon slags hatstorm ja. Före det höll de ju med honom.

Vilket trams, vi vet inte ens om det är en invandrare som var chauffören, men det är troligt pågrund av de värderingar som vädras. Att ha något emot medeltida värderingar har inget med ras eller rasism att göra. Medeltida människor hör inte hemma i Sverige, har de ett annat hemland så kan de åka hem om de inte gillar ett modernt frigjort samhälle, så enkelt är det.
Citera
2019-07-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan jag hålla med dig om. Absolut ofräscht med våta svettiga säten. Men historien förtäljer att "hon visar för mycket hud" - inte att hon svettade ner säten. Att visa för mycket hud är, enligt Koranen, inte ok som kvinna. Och det är män som bestämt det. Men vi är inte i ett muslimskt land. Vi är i ett protestantiskt land, och här är det ok.

Hade Skånetrafiken haft som policy att man inte fick sitta med mer eller mindre bar överkropp på en buss, så hade vi vetat det. Men det handlar det inte om här. Här handlar det om en troende muslim som ansåg att hon inte var välkommen eftersom hon inte var klädd enligt hans subjektiva åsikt hur man skall vara klädd.

Det är inte allsokej här. Det må vara lagligt, kanske. Men en majoritet upplever det störande och ohyffsat. Men sedan vet vi inte om det är en troende muslim, det är ett antagande. Vi vet inte heller om det är hans tro som spelat in. Han har kanske bara tröttnat på ouppfostrade tonåringar som inte kan visa hänsyn, precis som jag som otroende svensk skulle ha kunnat göra.
Citera
2019-07-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
det har aldrig varit sexigt att visa magen vad jag vet , här i Sverige ?

Klart det kan vara sexigt, finns tjejer med sexiga magar. Det får man visa om man vill
Citera
2019-07-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
men dom har sitt arbete kvar
Tror säkert chaffisen i det här fallet får behålla jobbet. Men han lär få sig en liten föreläsning vad som gäller. Sina privata åsikter har inte i ens arbete att göra. Han var oprofessionell.
Citera
2019-07-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Vilket trams, vi vet inte ens om det är en invandrare som var chaufför, men det är troligt pågrund av de värderingar som vädras. Att ha något emot medeltida värderingar har inget med ras eller rasism att göra. Medeltida människor hör inte hemma i Sverige, har de ett annat hemland så kan de åka hem om de inte gillar ett modernt frigjort samhälle, så enkelt är det.

Så att jag som inte vill ha ett par bara tuttar oönskat upptryckt i ansiktet får vara i mitt födelseland, bara det att jag har medeltida åsikter??
Citera
2019-07-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Kvinnan borde har löpt linan ut, satt sig i bussen och obstruerat för att handgriplen bli utkastad, då känns ofredande som ett lämpligt åtal.

Ofredande är ett relativt brett begrepp. Fysisk antastning är ett exempel på ofredande men det går även att ofreda någon verbalt.
Citera
2019-07-28, 15:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det är inte allsokej här. Det må vara lagligt, kanske. Men en majoritet upplever det störande och ohyffsat. Men sedan vet vi inte om det är en troende muslim, det är ett antagande. Vi vet inte heller om det är hans tro som spelat in. Han har kanske bara tröttnat på ouppfostrade tonåringar som inte kan visa hänsyn, precis som jag som otroende svensk skulle ha kunnat göra.

Så länge vi inte är ett muslimskt land så får tjejen sitta kvar på bussen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Men det har ingen betydelse. Hon har i alla fall rätt att åka buss, hur du än vänder och vrider på det.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Ärligt talat så skiter jag i om chauffören var helsvensk eller hade invandrarbakgrund. Man åker inte buss med bar överkropp, vare sig man är kvinna eller man. BH räcker inte.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Så att jag som inte vill ha ett par bara tuttar oönskat upptryckt i ansiktet får vara i mitt födelseland, bara det att jag har medeltida åsikter??

Vem trycker upp sina tuttar i ditt ansikte ? Verkar helt tagit ur sagorna må jag påstå .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in