2019-07-28, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Vindarna vänder, känner ni det? Chaffisen blev alltså avstängd! Helt jävla otroligt.
God morgon! Det har varit så här sen MeToo, avstängning var en logisk följd eftersom värdegrunden blev utmanad av tjejens onlinegnäggande. Det här gick ju att räkna ut, bara fortsätt på det spåret nu.
Citera
2019-07-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Muslimer? De tar med sin bajsluktande, smutsiga, pedofilhyllande, kvinnoförtryckande "sed" vart de än åker. De anpassar sig inte till värdlandet, förutom när det gäller att utnyttja bidragssystem, där är de j-ligt anpassningsbara. De tycker ju att "överallt där Allahs sol skiner, är Allahs land".

Okej, och vilken bäring har det i denna tråd??
Citera
2019-07-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Det finns massor av länder med regler och det anpassar man sig. I Monaco får du inte gå med bar överkropp tex. När Björn Borg hade sin affär där, som låg dessutom vid beachen fick man inte gå in där med badkläder, inga konstigheter.
Men denna händelse berodde ju på med uttrycket att hon visade för mycket hud....det är ju en klar markering med en religös innebörd. Inte en regel som Norbina satt, du får åka naken om du vill, men då kan du åka dit för förargelseväckande beteende som är en allmän lag. Kanske har bussfirman en sådan egen regel men den behövs ju inte iom lagen .

Norbina hade regeln att man ska vara klädd enligt sunt förnuft på deras bussar. Chauffören följde detta.
Citera
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eller en tjej som inte orkar byta omefter stranden, så hon åker i bikini.
Så det är ett problem för dig? Någon i bikini i en buss?
Citera
Medlem
Citat:
Tror du inte behöver vara orolig.

Delar inte din uppfattning efter några år som OV i Stockholm och några år inom kollektivtrafiken på andra platser.
Citera
2019-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Amanda själv tillhör denna gruppen, hon vägrar ju att berätta att det är en man från mellanöstern och pratar istället om "inga män". Som att det var ett stort problem med svenskar som gör liknande saker, jag är faktiskt provocerad av att som svensk man kastas in i gruppen islamister. Prata om gruppen som står för det istället för att kasta skiten på oskyldiga.

Tycker det är väldigt kul med alla islamhatare här på Flashback som försvarat Amanda för att sedan se hur hon inte gör skillnad på dessa blonda blåögda svenska karlar och en skäggig arab från Mellanöstern.
Citera
2019-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Så det är ett problem för dig? Någon i bikini i en buss?

Ja, det är precis därför som jag anser att chaffisen gjorde rätt. No shirt, no service

Eller ja, kanske förtydliga det hela lite. Jag har inga större problem med att tjejer åker i bikini, än att killar åker utan tröja eller åker i minimala speedos. Det är för mig ett ansvar som ligger på tjejer, det är ett ansvar som ligger på alla, att vara klädd för offentlig miljö.
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2019-07-28 kl. 19:40.
Citera
2019-07-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Amanda är inte klädd som en italiensk glamour-tjej på TV. Hon är klädd som daisy duke amerikansk WT.

Islamiska länder är inte ett undantag. Även i Sverige var kvinnor mer täckta förr innan feminismen slog igenom. Du kunde inte gå klädd sådär på 1800-talet.
Den här chauffören hade fått en hjärtattack om de såg oss på 70-talet. Då solade vi toppless mitt på Rålis (Rålambshovsparken, Sthlm). Mitt i stan. Det slutade vi med efter ett par somrar eftersom gubbarna smög omkring med kameror. Idag är det inte många kvinnor som solar med bar överkropp längre. Det anses inte classy längre.

Denne chaufför bör ta en kulturundervisning. Såna finns numera. Att lära sig vilka värderingar svenska folket har borde vara obligatoriskt om man inte är infödd. Framförallt om man jobbar med service.
Citera
2019-07-28, 19:40
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
God morgon! Det har varit så här sen MeToo, avstängning var en logisk följd eftersom värdegrunden blev utmanad av tjejens onlinegnäggande. Det här gick ju att räkna ut, bara fortsätt på det spåret nu.

I såna här fall brukar det alltid bli syntax error i skallarna på metoo-packet. En kvinna och en förmodad blatte, de tar ofta ut varandra.

Därav min förvåning.
Citera
2019-07-28, 19:41
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Delar inte din uppfattning efter några år som OV i Stockholm och några år inom kollektivtrafiken på andra platser.

Haha ok! Ja naken o förargelseväckande klädsel och iofs vad är det, men shorts och en topp kan ju inte vara det förutom för vissa grupper!? Nu utgår jag att tex toppen inte var genomskinlig eller typ virkad.
Citera
2019-07-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den här chauffören hade fått en hjärtattack om de såg oss på 70-talet. Då solade vi toppless mitt på Rålis (Rålambshovsparken, Sthlm). Mitt i stan. Det slutade vi med efter ett par somrar eftersom gubbarna smög omkring med kameror. Idag är det inte många kvinnor som solar med bar överkropp längre. Det anses inte classy längre.

Denne chaufför bör ta en kulturundervisning. Såna finns numera. Att lära sig vilka värderingar svenska folket har borde vara obligatoriskt om man inte är infödd. Framförallt om man jobbar med service.

Du kan inte säga att det är helt självklar kultur att tjejer inte har tröjor på sig. Du märker väl att du har ett motstånd i denna tråd, alltså är det inte en självklar grej. En svensk självklarhet är att skaka hand, det är inte en självklar grej att åka utan kläder på bussen.
Citera
2019-07-28, 19:42
Medlem
Citat:
Att du inte fått klagomål säger ju inte jättemycket om jag ska vara ärlig. Om du väljer att vara nästintill naken, men på din egen tomt, vem ska klaga? Att du säger att du klär dig somrigt, behöver ju inte betyda att du har täckning motsvarande en större bikini, och har man det har ju folk kanske inte rätt att klaga. Måste ju finnas ett mellanting mellan bikini och burka.

Ja, ska vi göra en undersökning på det, får du nog klä dig lite proffsigt, jag kommer inte vara i närheten av dig om du har badkläder i city.

Jag menar att jag åkt buss i liknande kläder.

Skulle inte ha badkläder i city för att jag inte skulle vara bekväm i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in