2019-09-29, 14:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nu vet jag inte hur sant detta är!Men har en del information.

Busschaufförerna har varit sista åren lite upprörda över hur svenskar tjejer klär sig. Då helst på somrarna, när det är varmt ute. De har varit på skånetrafikens ledning angående om detta, de anser det är hot emot deras säkerhet. Därför vill de att det ska finnas klädkod hur de som åker får klä sig! Som typ man går inte in i restaurang i bad bikni tex.

Det är inte bara för deras egna säkerhet, utan tjejernas säkerhet också, eftersom de kan bli sexuellt trakasserad och evt försök till våldtäkt.

Därför pågrund av detta, vill de kunna vägra folk att gå på bussen som inte klär sig propert och klär sig utmanande.

Men chaufförerna hade inte fått gehör! Därför var det en herre som tog det avgörande steget. Just för det skulle komma upp på ytan om problemet.

Vad jag förstått var han en muslim, men det vet vi inte. Men i mosken talade de vitt bra om han! Enligt de så gjorde han rätt!

Så när skånetrafiken gick ut med det hade ingenting med religion att göra. Så tänkte jag det var en stor lögn!

vilket jävla hot ? chafförer ska inte leka moralpoliser på sina arbetsplatser, dom ska titta rakt fram o köra bussen på ett säkert sätt o inte bry sig om hur sina passagerare är klädda det har inte dom med att göra ens.. såvida ingen är naken så förstår jag inte vad i helvete dom sysslar med?
Citera
2019-10-05, 06:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vilket jävla hot ? chafförer ska inte leka moralpoliser på sina arbetsplatser, dom ska titta rakt fram o köra bussen på ett säkert sätt o inte bry sig om hur sina passagerare är klädda det har inte dom med att göra ens.. såvida ingen är naken så förstår jag inte vad i helvete dom sysslar med?
Det har ingenting med moral att göra! Det har med chaufförernas säkerhet och andra åkande. Varför kan man ej åka naken? Svaret på den frågan är tillräckligt! Var går gränsen ? Kan man åka i stringtrosor bara och genomskinlig linne tex??
Citera
2019-10-12, 22:58
Medlem
InnerstInnes avatar
Det är vidrigt när halvnakna fruntimmer gnuggar sig mot offentliga säten med sitt svettiga fläsk. Chauffören gjorde helt rätt att markera mot det halvnakna drägget.

När man reducerar "svenska värderingar" till att få vara klädd som en prostituerad och samtidigt trycka upp sitt svettiga kropp mot allt och alla är det något som gått jävligt fel i Sverige. Arma Sverige.
Citera
2019-10-12, 23:01
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Det är vidrigt när halvnakna fruntimmer gnuggar sig mot offentliga säten med sitt svettiga fläsk. Chauffören gjorde helt rätt att markera mot det halvnakna drägget.

När man reducerar "svenska värderingar" till att få vara klädd som en prostituerad och samtidigt trycka upp sitt svettiga kropp mot allt och alla är det något som gått jävligt fel i Sverige. Arma Sverige.

Är t-shirt och korta byxor ok för herrn då..?
Citera
2019-10-12, 23:14
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Är t-shirt och korta byxor ok för herrn då..?

T-shirt och korta byxor leder inte att folk kan gnugga sin svettiga hud mot allsköns offentliga objekt.
Citera
2019-10-12, 23:17
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
T-shirt och korta byxor leder inte att folk kan gnugga sin svettiga hud mot allsköns offentliga objekt.

Jag förstod inte vad du skrev nu. Är det ok med denna utstyrsel menar du?
Citera
2020-01-01, 11:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Söta Amanda vill ha lite uppmärksamhet igen. Hon har tydligen lämnat Malmö pch Sverige.

https://www.sydsvenskan.se/2019-12-3...-arets-snackis

Citat:
Stoppad bussresenär blev sommarens snackis
Amanda Hansson klev på bussen en varm dag – och blev en av sommarens stora nyheter. Historien om busschauffören i Malmö som slängde av en sommarklädd kvinna spred sig, även internationellt. Vi återvände till Amanda Hansson, som även hon lämnat landet.
Citera
2022-01-06, 13:27
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hur lite kläder hade hon på sig? Var hon naken? Svårt att sitta här och bedöma situationen med så bristfällig fakta.
Precis. Tror inte jag hade blivit insläppt om jag kom klädd i bara kalsonger. Tror för övrigt inte att det är fallet, men faktan för fallet förblir tämligen minimal
Citera
2022-06-19, 21:34
Medlem
hobby_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Precis. Tror inte jag hade blivit insläppt om jag kom klädd i bara kalsonger. Tror för övrigt inte att det är fallet, men faktan för fallet förblir tämligen minimal

Det står i artikeln tydligt att hon hade shorts och linne som visade lite av magen.

Absurt att det är såhär...

Har namnet på busschauffören kommit fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in