2019-07-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Krögaren ÄGER sin restaurang och beslutar om s k klädkod. Det gör inte chauffören. Chauffören är anställd av ett bolag. Det är bolaget som beslutar om klädkod, och Skånetrafiken (bolaget) har fullt tydligt sagt att det inte finns någon klädkod. Däremot får man enligt lag inte gå naken, då det kan betraktas som ofredande eller förargelseväckande beteende.

F ö kan varken pilot på flyget eller kapten på ett fartyg bestämma någon klädkod, det gör flygbolaget resp rederiet.

Företaget säger att de har värderingar och att det är upp till chaufförerna att använda sunt förnuft. Bekvämt för bolaget för då kan de alltid skylla på chauffören om det blir mediakritik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Var det på den bussen som går längs Ribban ut till Lilla Arabien, = Limhamns sjöstad? Där har ju kommunen genom MKB bara öst in hucklefolk, somalier och MENA. Fler ska det bli när MKB bygger för glatta livet. Då gjorde chaffisen en preventiv åtgärd för att skydda flickan.
Bussblatten har fan i mig inget med att göra hur kvinnor klär sig, kommer hon naken så är det en ordnings sak som berörd personal ska hantera, om jag blir inblandad i en liknande situation så blir det ett envars ingripande då bussbusen inte är tjänsteman utan kommunalt anställd och detta bör vara egenmäktigt f örfarande.
Citera
Medlem
Rätt ologiskt - om hon inte bor där vid Värnhem, utan måste hem för att kunna klä på sig..
-
Annars är det ju rätt och riktigt att busschauffören tar ansvar för ordningen ombord. Nu när det inte finns konduktörer längre.
- Så det är ju bra om man gör kollektivtrafiken städad och ordentlig - finns så mycket drägg att avvisa från kollektivtrafiken - och såna som vägrar betala för sig. Hoppas chaufförerna ser till det är rent och städat uppförande också.
Citera
2019-07-28, 14:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är sällan de gifta männen som reagerar på lättklädda kvinnor, utan unga män. De som inte begriper att en lättklädd kvinna INTE är allmängods.

Ja jag vet ,och därför får de gå en utbildning redan inne på tullhuset tycker jag ...hur man behandlar kvinnor i Sverige och VAD man måste inse utan att få tuppjuck på kuppen !
Citera
2019-07-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Företaget säger att de har värderingar och att det är upp till chaufförerna att använda sunt förnuft. Bekvämt för bolaget för då kan de alltid skylla på chauffören om det blir mediakritik.
Länka det uttalandet. För det är verkligen inte det jag läste.
F ö är sunt förnuft inte att slänga av en tjej i shorts och top.
Citera
2019-07-28, 14:38
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja precis ,jag tycker att kvinnor får piffa till sig och bjuda på glada leenden från män här i landet ,för det har alltid varit så här i sverige ,ATT kvinnor kan charma in sig och vara snygga UTAN att behöva bli våldtagna .
Det är faktiskt de ifrån andra länder som måste skärpa till sig och förstå att hålla händerna ifrån allt som är kvinnligt vackert på stan.
de som klarar av det får stanna kvar ,de andra får åka hem och gå en kurs i Respekt mot det andra könet .Det är så j-a illa att de inte förstår att hålla sig på mattan och inse sin begränsning .Om det nu är så svårt tycker jag de skall fara ner till Reeperbahn istället ,där de hör hemma utifrån sitt beteende .
Faktumet du ej verkar greppa......
muslimer tar över sverige....detta måste stoppas,hade jag varit på denna buss så hade jag handgripligen försvarat tjejen...även om hon varit från mellanöstern med kristna värderingar.
Om hon är troende muslim hade detta aldrig kommit upp i media och ingen diskussion pga hijab,burka
Citera
2019-07-28, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Även jag har svårt att se vilket brott chauffören skall åtalas för, om det ens går att åtala honom under allmänt åtal.
Vi skall kanske hitta på något fyndigt brott som inte finns?
Kul att du är i tråden, jag har en ärligt menad fråga som jag hoppas du kan besvara utan onödigt tjafs? Hur skulle detta dilemma lösas ur ett anarkistiskt perspektiv?
Citera
2019-07-28, 14:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
(Ej läst hela tråden)
Vill tjejen gå omkring som en sex machine i Malmö finns det inga lagar eller någon praxis som hindrar henne. Oavsett vilken klädsel hon ståtar i, förutsatt att könsdelarna är dolda.
Visst kan man reta sig på busschaufförens förmynderi.
Sen kan jag tänka att han kände väl sina pappenheimare...dvs anade att det skulle kunna hända saker på hans buss som inte vore trevliga.

Men för tusan ,det är ju här det visar sig hur fel det blir när ingen talar om för nyinkomna hur vi ser på kvinnor och hur kvinnors frihet faktiskt är jämställt med männens .
ska det vara så att allt skall hänga på hur nyinkomna kommer reagera om en kvinna går på bussen lättklädd så har ju svenska normer och värderingar gått till spilla .Eller hur !?

Eller menar ni att det skall bli nya "muslimska lagar" här i vårat land ?

Det har ju typ tagit 100 år eller mer för att få alla att respektera varandra i det här landet utan speciella klädkoder osv. Varför då gå tillbaka till 1800-talet igen med gamla förlegade mönster som att inte ha urringat och massa annat dravvel ?

Värdelöst att bli en gammal stenåldergubbe igen ,inget för mig i vilket fall ...

Gillar inte Dubbelmoralen som dessa inkommande kör med .
Senast redigerad av landbandy 2019-07-28 kl. 14:46.
Citera
2019-07-28, 14:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Reagerar man inte på en snygg brud som är lättklädd är man förmodligen kastrerad, sen i vilken omfattning går ju förstås att diskutera! Nä gentlemannastilen är nog få förunnat

Jo det klart ,men ingen av oss skulle ju skylla på att vi var helt enkelt tvungna att hoppa på henne och våldta henne för hon var så otroooligt sexig ,,skulle inte tro det ...men som du säger ,klart man reagerar på på en lättklädd brud ...
Citera
2019-07-28, 14:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Vart framgår det att busschauffören är invandrare eller muslim? Har sökt men inte hittat någon information om härkomst eller religiös tillhörighet.
Citera
2019-07-28, 14:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det är ju ett av det absolut finaste nybyggda området i Malmö beläget längs vattnet. De bostäderna måste ha väldigt hyror, hur har MENA-invandrarna och somalierna råd med det kan man fråga sig. Men vad jag har förstått så är det inte bara där utan också de andra av de finaste områdena i staden kommunen öser in dessa folk, typ Kalkbrottet, Victoria Park, Hyllievång, Västra hamnen o.s.v. Det satsas nått otroligt på dessa invandrare. De dominerar gatubilden överallt.

Vi var där för att handla. Vilken förändring (till det sämre) med dessa människor. Det stod flyttbilar och drällde hucklefolk längs de nya husen vid Limhamnsvägen. Där ska inte tjejer gå i shorts ensamma.
Citera
2019-07-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vart framgår det att busschauffören är invandrare eller muslim? Har sökt men inte hittat någon information om härkomst eller religiös tillhörighet.

INGEN svensk chaufför hade ens reagerat, så antagandet är givet att det är en invandrare. Förutom det så är majoriteten av busschaufförerna i Skåne invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in