2019-07-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Tagen ut tjänst med eller utan lön? Det förstnämnda är betald semester på skattebetalarnas bekostnad.

Och var finner du stöd för arbetsgivaren att agera så? Och varför skulle skattebetalarna betala nobinas lönekostnader?
Citera
2019-07-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker det var rätt så tufft av henne. Hon knöt inte handen i fickan utan konstaterade att "det här har hänt förr (att tjejer blivit tillsagda utifrån hur de är klädda) och nu får det vara nog".

Personligen hade jag inte klivit av bussen.
Citera
2019-07-27, 18:04
Medlem
Wajis avatar
Det vi ser nu är att alla vidriga vänsterfeminister duckar och håller sig undan
Hoppas chauffören får sparken och man stoppar detta vansinne.

Ledsen om jag inte hängt med men har vi ett namn på denna chaufför?
Citera
2019-07-27, 18:04
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack, ja hon verkade trovärdig när man såg klippet sen från TV4 och bra att Skånetrafiken har agerat som de ska, hade de inte gjort detta, då hade de försvarat chaufförens beteende.

Bussbolaget agerar för att minimera kritiken. Tyvärr kan det gå ut över en hederlig busschaufför. De ska prata med honom på måndag, så före det får vi inte den andra sidan.

Jag är ytterst tveksam till att talar hela sanningen.
Citera
2019-07-27, 18:07
Medlem
okok1s avatar
Finns det kamera på bussen? Eller blir det ord mot ord?
Citera
2019-07-27, 18:08
Medlem
Sinclairs avatar
Finns det någon här som var på bussen?

Finns det någon som vet vem busschauffören är?
Citera
2019-07-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det är detta som kommer hända allt mer ju mer massinvandringen fortsätter, det är det som är det ironiska i denna tragiska situation att folk som är för utvecklingen i demokratiandans namn helt enkelt inte förstår att när människorna ”byts ut” och sammansättningen i landet ändras med anda och fler olika värderingar, traditioner, regler, etiker, klädkoder, syn och levnadssätt så ändras också klimatet och utvecklingen drar åt andra håll än det som är det ”demokratiska”. Vänstern och andra liberaler har länge förnekat den svenska kulturen och se nu hur det går...Invandrarna har inte haft en stark identitet eller kultur att anpassa sig till i Sverige pga att man har förtryckt den från vänsterhåll. Detta har resulterat i att invandrare från MENA har tagit med och har kvar sina medeltida synsätt även här i Sverige. Det går bra nu för vänsterns lilla projekt. Eller experiment.

Turkiet är ett varnande exempel. Mångkultur ska ju vara personer från flera olika länder och kulturer inte 100% islam.
Citera
2019-07-27, 18:10
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Skånetrafiken ska ha haft kameror sedan 2006, om jag inte missminner mig togs det beslutet redan 2005. Så det är ju bara för Skånetrafiken och Nobina att titta vad som syns på filmklippen för den dagen. Men det lär väl inte hända förrän efter semestern antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn27c
Linne och shorts.

Som svensk malmöbo så blir jag skeptisk.
Varannan ung icke-somalisk tjej man ser på bussarna i Malmö brukar ha korta, tighta shorts, linne eller nåt annat som visar urringning. Det är inte bara svenska tjejer, utan även MENA-tjejer som ibland går in med hucklemorsan.
Busschaufförer, som oftast är från Balkan eller MENA, får ta mycket skit och försöker undvika konflikter så gott det går. De bemödar sig inte ens att kolla appbiljetter.

Det måste vara en väldigt speciell chaufför som tvingar av en tjej för att hon hade linne och shorts.
I stressiga Södervärn vid stressiga lunchtiden dessutom, på en vardag.
Vi har en hel del islamist-chaufförer i Malmö - framförallt i budbilarna. Men att en busschaufför skulle orka hålla på så här låter väldigt konstigt.
Senast redigerad av Smallbill85 2019-07-27 kl. 18:12.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Får annars hoppas på att det finns en eller två svenskar på bussen som kan vittna. Annars lär det väl blir svårt för de andra lär inte vittna
Citera
2019-07-27, 18:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPuk
Förut stod det vilken buss och numret på bussen, men det här dom tagit bort nu. Nu står det bara att det var en buss i Malmötrafiken.

Från Amandas facebook inlägg så var det Buss nummer 3 i Södervärn klockan 11.05 i Fredags, reg numret på Bussen är EXK O69 så det är ju lätt att spåra Chauffören som jobbade då.
Citera
2019-07-27, 18:12
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Busschauffören kanske bara ville hennes bästa?
Vi vet ju att det finns folk som inte kan behärska sig när de ser en lättklädd kvinna, och att dom dessutom har stöd för sina känslor i en välkänd bok från 600-talet.

Jag förstår din tanke. Han kanske bara ville hennes bästa? Det är ju trots allt Malmö..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in