2019-07-28, 15:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det borde vara politikernas uppgift att se till att nyanlända får info om hur det fungerar här i landet.
Men risken är väl stor att det inte är till någon nytta. Jag tror den framtida lösningen är ökad segregation. Man vistas bara i områden med likasinnade.

Jo jag antar att det kommer bli så ,tråkigt men sant ...så trist !
Citera
2019-07-28, 15:05
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Självklart är det det. Är inte hela forumet fullt med personliga åsikter och uppfattningar? F ö sålde jag min bil för några år sen då jag faktiskt inte behövde den. Pendlar kollektivt numera. Och det är oerhört sällan jag åker buss med svenska chaffisar. För de är lätträknade. Väldigt lätträknade. I Lund har vi 4 st helsvenska chaufförer. Så... vad drar du för slutsats där?

Det är sannerligen ett mansdominerat yrke. Patriarkala strukturer finns tyvärr överallt och när man försöker skylla den här händelsen på en religion eller etnisk bakgrund så gör man det för lätt för sig.
Citera
2019-07-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Att ha slöja är inte anständighet, det är att vara underordnad.

Islam kom till på en plats och en tid där folk ofta mördade sina barn/bebisar om de var flickor. Författaren Jean P. Sasson beskriver mycket utförligt hur det samhälle såg ut där islam kom till, hur det såg ut årtiondena före. Det var ett katastrofsamhälle kort och gott. Det samhälle som influerade till islam.

Intressant i vilken av hennes verk kan man läsa detta mer utförligt. ?
Citera
2019-07-28, 15:06
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Krögaren ÄGER sin restaurang och beslutar om s k klädkod. Det gör inte chauffören. Chauffören är anställd av ett bolag. Det är bolaget som beslutar om klädkod, och Skånetrafiken (bolaget) har fullt tydligt sagt att det inte finns någon klädkod. Däremot får man enligt lag inte gå naken, då det kan betraktas som ofredande eller förargelseväckande beteende.

F ö kan varken pilot på flyget eller kapten på ett fartyg bestämma någon klädkod, det gör flygbolaget resp rederiet.

Det kan hända även på flyget
Emily skulle flyga till Teneriffa – var för "lättklädd"
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes...-for-lattkladd
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Att använda lite finare ord gör inte saker mer sanna. FYI.
Oavsett vad du tycker om kvinnor, ligger det i allas intresse att försvara tjejen på bussen.
Min fetning

"Som man röster får man ligga!"

En stor majoritet har röstat för en massimport av män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner.
Och den majoriteten utgörs av flera kvinnor än män.

Amanda hoppade på "PK-tåget" genom att skylla på "män" och "sexism" samtidigt som du tycker att det ligger i "allas" intresse att försvara henne.
Tycker du att alla "män", som hon faktiskt skyller på, även skall försvara henne? Förtjänar den starkt PK-influerade Amanda att de män hon spyr galla över även skall försvara henne?

Kanske det är dags att kvinnor tar sitt fulla ansvar för vad de har röstat för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex

Emily skulle flyga till Teneriffa – var för "lättklädd"

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes...-for-lattkladd

Ja usch, nu har sharialagarna börjat gälla hos de flesta flyttbolag med.

Obs, ironi så det skriker om det.
Citera
2019-07-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Diskussioner om anarkism får vi i rätt forum. Åter till tråden, chauffören är inte en myndighetsperson, så tjänstefel faller bort. Har du några kreativa förslag till vilket brott händelsen kan utgöra?
Ofredande. Att kräva att en person skall byta kläder för att få åka med på en kommunal buss är helt klart ofredande. Med detta säger man att personen på något sätt uppträder "omoraliskt" och detta utgör ett ofredande helt i linje med andra sexuella kommentarer.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Länka det uttalandet. För det är verkligen inte det jag läste.
F ö är sunt förnuft inte att slänga av en tjej i shorts och top.

Nej precis .
Att ställa av en tjej på en busshållplats vilken som ,är ju risk om något ,det skall ju anses vara tryggt att åka kollektivt så vad är det som händer ,kan ju till och med bli tal om att det blev busschaufförens fel att tjejen blev våldtagen utifrån hans sätt att bete sig mot henne
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning

"Som man röster får man ligga!"

En stor majoritet har röstat för en massimport av män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner.
Och den majoriteten utgörs av flera kvinnor än män.

Amanda hoppade på "PK-tåget" genom att skylla på "män" och "sexism" samtidigt som du tycker att det ligger i "allas" intresse att försvara henne.
Tycker du att alla "män", som hon faktiskt skyller på, även skall försvara henne? Förtjänar den starkt PK-influerade Amanda att de män hon spyr galla över även skall försvara henne?

Kanske det är dags att kvinnor tar sitt fulla ansvar för vad de har röstat för?

Var ju bra att både jag och mina syrror rösta på SD då .
Citera
2019-07-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
https://twnews.se/se-news/amanda-tvi...-for-lattkladd

Här säker företaget att det handlar om sunt förnuft:
https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/

Givetvis är det sunt förnuft att inte släppa på en kvinna med bara BH på överkroppem. I synnerhet inte en varm dag då människor kan svettas mer. Det är en hygienfråga och handlar om trivsel för andra resenärer. Vill du ha män i bar överkropp på bussen?
Så här skriver man:
– Hon som tog emot samtalet bad om ursäkt och sa att det inte alls finns någon sådan policy och lovade att hon skulle gå vidare med det, säger Amanda Hansson.
Mark Fenzel vid Skånetrafiks verksamhetsjour bekräftar att det inte finns någon klädpolicy.
– Det handlar mer om sunt förnuft.
Han säger också att Skånetrafiken kommer att utreda händelsen.
– Det första vi måste göra är att reda ut vad det är som har hänt och ge alla inblandade chans att uttala sig, säger han.

Ett citat från tjejen:

Han sa: ”Du visar för mycket hud. Vi har en policy på våra bussar att man inte får visa för mycket hud.” Då kokade jag, säger Amanda Hansson.
Det handlar inte om svett, inte om svettiga säten, det handlar om "för mycket hud". Och det är exakt därför man i vissa länder måste täcka sig som kvinna. För att inte visa för mycket hud.

Som resenär har jag sett ganska många nakna överkroppar på män på bussar och pendeltåg (pågatåg). Inte en enda gång har vare sig tågvärdare eller chaufförer ens höjt på ögonbrynen. Så vari ligger skillnaden? Ditt argument om svett etc faller bort fullständigt.
Citera
2019-07-28, 15:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det borde vara politikernas uppgift att se till att nyanlända får info om hur det fungerar här i landet.
Men risken är väl stor att det inte är till någon nytta. Jag tror den framtida lösningen är ökad segregation. Man vistas bara i områden med likasinnade.
Så klart, när Sverige massimporterar män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner så förvandlas dessa män till inbitna feminister så fort de korsar den Svenska gränsen.
Citera
2019-07-28, 15:11
Medlem
landbandys avatar
Det är viktigt att få säga vad man tycker om att det svenska samhället håller på att "försvinna" med sin frihet och demokratiska läggning .Blir så ledsen ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in