2019-07-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Att killar går runt eller åker bus halv nakna det är ok. Men om en kvinna gör det så det inte ok.
Enligt mig så dom flesta killar i detta landet är riktiga Horror.

Det är lika ofräscht med en halvnaken man som en halvnaken kvinna i bussen. Vore helt rätt om ingen av dem släpptes på.
Citera
2019-07-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag vill se bilder på precis hur Amanda såg ut. Har hon lagt upp något i sociala medier kanske? Det låter helt klart som ett olämpligt ingripande av chauffören - varför i helvete ska en busschaffis agera moralpolis - men det vore kul att se hur pass utmanande Amandas klädsel faktiskt var.

Var går gränsen för utmanande?
Ser ofta killar i shorts och bar överkropp.
Citera
2019-07-29, 08:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Var går gränsen för utmanande?
Ser ofta killar i shorts och bar överkropp.

Det beror på var man är. Bar överkropp på en buss skulle jag personligen se som olämpligt.
Citera
2019-07-29, 08:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Moralpolis? Finns ingen moral i detta landet, så håll käften!!

Du är bög.
Citera
2019-07-29, 08:57
Medlem
Citat:
Du är bög.

Nej nej, måste man vara det?
Citera
2019-07-29, 09:00
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Nej nej, måste man vara det?

Jag sa ju inte det till dig. Du är nog kanske straight. Men han den andra gnällbögen är bög.
Citera
2019-07-29, 09:05
Medlem
Citat:
Jag sa ju inte det till dig

Ursäkta, förstår nog inte vad "du" betyder.
Citera
2019-07-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Varför är du själv anonym och skriver på Flashback istället för i gammelmedia?

Jag har försökt få in debattartiklar i både Aftonbladet och Expressen i olika ämnen men alltid blivit refuserad.

Att Amanda går klädd som en hora har jag inte påstått någonstans. Halmgubbar.

Att du alltid blir refuserad borde stämma till eftertanke. Dina åsikter vill ingen ha.

Här däremot kan du rapa upp det ena dumma efter det andra. Sammantaget framstår du som ganska korkad.

Inte så konstigt du blir refuserad, till och med i olika ämnen. Din dumhet har ett brett spektrum tydligen.
Citera
2019-07-29, 09:17
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Men risken hade också funnits att buss/taxibolaget blivit uthängd såpass att de gått i konkurs. Slutligen bara en allmän fråga utan anknytning till trådämnet: Ett privat taxi/bussbolag får väl inte införa regler som bryter mot lagen ??.

Det bryter inte mot lagen att sätta klädregler för kunderna Restauranger får ha vårdad klädsel etc.

Snarare är det för lite som kan bli ett lagbrott.
Citera
2019-07-29, 09:19
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det är lika ofräscht med en halvnaken man som en halvnaken kvinna i bussen. Vore helt rätt om ingen av dem släpptes på.

Hear, hear!

Självfallet ska inte svettiga män åka buss utan tröja. Äckligt.
Citera
2019-07-29, 09:20
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Som någon redan har citerat:

Citat:
"Skånetrafiken Hej Amanda! Beklagar verkligen det inträffade och är uppriktigt ledsen över bemötandet du fått av chauffören. Vi har ingen klädpolicy för våra resenärer och chaffören har absolut inget rätt att avvisa dig på grund av din klädsel, eller ens kommentera den."

Chauffören gjorde fel. Punkt slut. Konsekvensen för chauffören är väl upp till bussbolaget. Tjänstefel med löneavdrag som straff.

Dock så blir man bokstavligt mörkrädd när man läser vissa inlägg på Skånetrafikens Facebook: https://www.facebook.com/skanetrafik...58763380855877

Miriam Hassan får man vibbarna av att vara ett trollkonto iofs. Alldeles för "bra" svenska.

Denna skit-cirkus började för 30 år sedan. Detta kommer att eskalera.
Citera
2019-07-29, 09:20
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hon är klädd i BLÅ shorts... Du har alltså inte sett bilden!
https://postimg.cc/sMSYkKbf

Så "toppen" visade sig alltså vara en bh och "shortsen" visade sig vara så gott som trosor i jeanstyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in