2019-07-28, 10:47
Medlem
Skrämmande! Är det nåt man vill uppmuntra är det ju att kvinnor skall ha mindre/färre kläder på sig! Den här snubben måste varit tappad på huvudet vid födseln. Dock kan hans handlingar få en positiv effekt om de provocerar brudar till att samlas och demonstrera i bikiniunderdel med pattarna framme (har ju hänt förr) och i så fall borde han ju hjälteförklaras.
Citera
2019-07-28, 10:48
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det var shorts hon dragit upp så högt att de skär upp rakt in i skrevet och rumpan.

Och på överkroppen bara en BH.

Vilken man skulle klaga på något sånt?!

Löjligt. Jävla getknullar fasoner.
Citera
2019-07-28, 10:48
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I det läge som Malmö befinner sig i så BÖR man införa förbud mot för mycket synlig hud, iallafall på vissa linjer som passerar vissa stadsdelar. Det kan vara förenligt med omedelbar våldtäkt att färdas igenom dessa, om man är ung tjej och visar för mycket hud.

Chauffören var sannolikt antingen muslim och ville upprätthålla sharia, eller en svensk som ville rädda tjejen från våldtäkt.
Hoppas du är ironisk.

I annat fall är det tragiskt att kapitulera för sandfolkets förhistoriska intellekt.
Citera
2019-07-28, 10:54
Medlem
SevenStarss avatar
Ganska tragiskt att såpass många har skrivit om outfiten som horig eller WT.
Jag kan till viss del förstå det då jag själv är en mer pryd kvinna som aldrig går lättklätt,
men samtidigt... åtminstone jag vill leva i ett samhälle där tjejer kan gå klädda så som henne utan att något negativt sker... Och med så mycket öppenhet som möjligt gällande hur folk väljer att klä sin egna kropp.
Busschauffören gjorde fel, hon hade samma rätt att åka som alla andra.
Hon verkar vara feminist alltså? Om hon är någon vänstertjej så kanske det var nyttigt att träffa en sådan... gemytlig... man från ett land vars kvinnor feminister sällan bryr sig om... men man hade väl inte blivit förvånad ett dugg om hon bara hade kommit fram till något i stil med:
"Det hade lika gärna kunnat vara en svensk man som tvingade mig av bussen"...

Om det ÄR en svensk man så är det otroligt...
Hoppas att man någon gång får se bild på mannen.
Citera
2019-07-28, 10:56
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Ja, det är en skev kvinnosyn men det är också skevt att låta dem gå runt som horor.

Bara att du kallar tjejer horor är ju ett bevis på att du borde vara utvisad för länge sen, etniskt svensk som invandrare.
Alla i den här tråden som använder ordet hora visar på att förortsspråket etablerat sig och det innebär också att kvinnosynen har etablerat sig. Detta gäller både etniskt svenska och invandrare. Det jag vill säga till er är att ni hör inte hemma i det här landet. Ska ni leva här får ni anpassa er till det som gäller här. Annars UT!

Kvinnor får väl klä sig hur fan de vill. Varför ska man bry sig? Eller läser du kanske en bok där man uppmanar kvinnor att stenas om de blir för lättklädda?

Tycker det är otrevligt med män i bar överkropp men då är det ingen som bryr sig, debatten är så skev.
Senast redigerad av Snubchurp 2019-07-28 kl. 11:02.
Citera
2019-07-28, 10:58
Medlem
Här är Skånetrafiks resevillkor.

https://www.skanetrafiken.se/globala...older_webb.pdf

Finns inget i resevillkoren som pekar på att hon ska nekas åka pga den klädsel hon hade på sig i det sktuella fallet.

Eventuells åsikter är enbart just det - åsikter. Alla har rätt till sina egna åsikter. Men inget som har med hennes rättighet att åka med bussen - vilket framgår av Skånetrafiks resevillkor.
Citera
2019-07-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Dags för dig att riva av lite lappar på kalendern och inse att vi inte lever på medeltiden längre.
Som det ser ut nu kommet det inte dröja länge innan hela samhället går tillbaka till Islamisk stenålder. Denna hypersexuella-dekadenta tidsperiod som vi idag lever i kommer försvinna snabbt som attans och då är frågan, vill du hellre leva under ett samhälle präglat av Kristen moral och etik som ligger till grund för det Västerländska civilisationen under två tusen år... eller Islam?
Senast redigerad av miami82 2019-07-28 kl. 11:01.
Citera
2019-07-28, 10:59
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Problemet ligger i att man faktiskt döms utifrån sin klädsel, och väljer man frivilligt på grund av ungdomligt oförstånd och yttre påverkan, att klä sig som en simpel hora blir man också sedd och behandlad som en sådan...

Anständighet framför promiskuitet borde väl ändå vara att föredra...?

/ Tiberius
Folk med normal IQ dömer inte en ung kvinna i shorts och top på ditt sätt!

Du är också muslim förstår vi.
Citera
2019-07-28, 11:00
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Ursprungligen postat av undercover-racist
"Om det blir Tyskland 1933 så kommer vi vinna, då vi har moral, disciplin och en jävlar anamma som ni inte kan mäta er med. Majoriteten av er är fega pk-skadade sojapojkar som vi äter till frukost, förstår du? Ni kan gapa och gnälla men förr eller senare kommer vi stänga truten på varenda av er fega kräck. Och era horkvinnor kommer vi använda som sexslavar vare sig de/ni vill det eller ej."

Du får ursäkta om jag varken blir "Rädd" eller imponerad. Jag har haft "Äran" att kriga mot din sort i vad ni inbillar er är ett "organiserat uppror". Är inte imponerad, ni saknar den intellektuella förmågan att på ett effektivt vinna vare sig ett uppror eller krig.

Mina föräldrar var delaktiga i att besegra SAMTLIGA omgivande länder när de försökte utplåna mitt hemland. Samma där, en hop inavlade mammaspojkar som saknar grundläggande förståelse för taktik, strategi och samarbete.

Ni inbillar varandra att ni är "organiserade" men er "moral" "diciplin" och "jävlaranamma" bryter samman DIREKT när ni möter motstånd, något som både jag och min far har personlig erfarenhet av.

Men inbilla dig du bara att du är överlägsen, tills du en dag går på en liten oansenlig gubbe med davidsstjärna i en kedja runt halsen.

Då kommer du att få åka, det kan jag lova dig.
Citera
2019-07-28, 11:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är märkligt att det gått så här långt utan att någon reagerar i någon större utsträckning.

En sak som många inte reflekterar över är att busschafören inte reagerat o handlat utifrån en snäv personlig extrem åsikt.
Utan det han framför har med största sannolikhet varit helt normalt i vidare kretsar i hans umgänge. Från en upplevd majoritet o auktoritet.

Vilket visar att minoriteskulturerna utmanar majoritetskulturens öppenhet av individualism, kvinnlig frihet, personlig religiös frihet (inkl frihet från religion) samt sexuell frihet.

Medeltiden knackar på dörren i sällskap av religiösa vanföreställningar o få tycks bry sig. Detta är om någon vecka åter glömt. Sedan dyker nya små ”kulturkrockar” upp.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-07-28 kl. 11:03.
Citera
2019-07-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Bikini har man när man badar. I övrigt bör man sätta på anständig klädsel för att inte folk ska tänka fula tankar om en. Tyvärr har unga flickor inte fått lära sig det eftersom perversa gubbar som du gläds åt deras naivitet ENBART för att du själv ska kunna flukta efter dem på bussen. PERVO!
Vilka ”folks” fula tankar? Dina eller mina eller den mest religiöst efterblivna människa man kan hitta? Den yttersta konsekvensen av det resonemanget blir ju att alla kvinnor måste ha burka för man vet ju aldrig vilket slags folk det är på bussen.
Citera
2019-07-28, 11:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilka ”folks” fula tankar? Dina eller mina eller den mest religiöst efterblivna människa man kan hitta? Den yttersta konsekvensen av det resonemanget blir ju att alla kvinnor måste ha burka för man vet ju aldrig vilket slags folk det är på bussen.

Iden om vad som är anständigt har förändrats totalt.

Har minnen från sent 70- o tidigt 80-tal att topless solande flickor på gräsmattor, parker o bad var inget ovanligt. Inte heller att någon än möjligen äldre moraltanter grymtade om moraliskt förfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in