2019-07-28, 20:35
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Dessvärre gör hon ju det, vilket är ett problem eftersom hon tvingar sin lättkläddhet på andra, så i det offentliga rummet borde det finnas en social norm eller ännu hellre en skriven regler om klädtäckning. Precis som man inte får röka vid busshållplatser för att det inskränker på andras frihet.
Lite som i Iran alltså. Då vet vi var du står.
Citera
2019-07-28, 20:36
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Alltså är det mer logiskt att det finns klädkod i kollektivtrafiken än på arbetsplatsen.
Nej. Inte i Sverige 2019
Citera
2019-07-28, 20:37
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Klädkod på ett företag regleras av verksamheten. Klädkod i det offentliga rummet inskränker individens frihet
Citera
2019-07-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Klädkod på ett företag regleras av verksamheten. Klädkod i det offentliga rummet inskränker individens frihet

Precis som bristen på klädkod i det offentliga inskränker på folks frihet, riskerar att väcka obehag och riskerar att sprida smittor.

Om individens frihet är så viktig, så är det ju konstigt att vi ha en lag mot förargelseväckande beteende och ett rökförbud på publika platser?
Citera
2019-07-28, 20:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Precis som bristen på klädkod i det offentliga inskränker på folks frihet, riskerar att väcka obehag och riskerar att sprida smittor.

Om individens frihet är så viktig, så är det ju konstigt att vi ha en lag mot förargelseväckande beteende och ett rökförbud på publika platser?
Du HAR sett hur hon var klädd väl?
Citera
2019-07-28, 20:41
Medlem
Citat:
Kollektivtrafik är för alla, en arbetsplats för de anställda i verksamheten.

Du jämför äpplen och typ... hallon

Kan ha trivselregler även om det är öppet för alla.
Citera
2019-07-28, 20:42
Medlem
Det är ingen hemlighet inom Region Skåne att det är problem med Nobinas personal och hur det beter sig. Detta vet alla men det är inget man vågar prata om då 80% av busschaufförerna har utländsk bakgrund..
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Kan ha trivselregler även om det är öppet för alla.
En skulle kunna vara ”sluta glo på tjejen i shorts och sköt ditt när du åker buss”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
snälla du, hon skulle åka lokalbuss i Malmö...

Ja, och hennes klädsel var olämplig för det. Det är ofräscht för andra människor med massa naken svettig hud mot säten och medresenärer i en trång buss.
Citera
2019-07-28, 20:43
Medlem
Citat:
En skulle kunna vara ”sluta glo på tjejen i shorts och sköt ditt när du åker buss”

Det är ofräscht och opassande oavsett om det är en tjej eller kille som är klädd så.
Citera
2019-07-28, 20:44
Medlem
Citat:
Du HAR sett hur hon var klädd väl?

Jaa, jag har vid ett flertal tillfällen sagt att hon är klädd i ett par vita shorts som är mindre än mina boxerkallingar, samt en "topp" som motsvarar en lite mer täckande BH. Jag har också spekulerat att hon har en bh under toppen.

Så jag har sett den bilden som är här i gruppen. Jag håller den som sanning om ingen hävdar något annat :-D

Det är alltså orsaken till att jag hävdar att hon är ute i underkläderna. Även om det inte är trosor och bh som många påpekat tidigare.
Citera
2019-07-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Amanda är inte klädd som en italiensk glamour-tjej på TV. Hon är klädd som daisy duke amerikansk WT.

Islamiska länder är inte ett undantag. Även i Sverige var kvinnor mer täckta förr innan feminismen slog igenom. Du kunde inte gå klädd sådär på 1800-talet.
Halleluja, tack och lov har Sverige kommit in på 2000 talet, vissa muslimska länder har inte kommit in där vi var på medeltiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in