2019-07-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Nu får du väl fan ta o snyta dig!

Du ensam har tagit upp halva tråden, citerat allt o alla, t.o.m DIG SJÄLV

Det räcker nu, dina infantila åsikter har gått fram. Jag lovar!

Om du har bekymmer med hur mycket plats jag tar, kan du ju antigen bli moderator och rensa tråden, scrolla förbi eller hålla käften. Fördelen är att du väljer själv. Du behöver inte ens berätta vilket val du gör, för jag struntar ärligt talat i det.

Men på vilket sätt skulle mina åsikter vara infantila??
Citera
2019-07-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Jag förstår, starta en tråd när detta händer så ska jag vara på din sida.

Det händer varje dag, alltså den sista delen. Den första kommer förhoppningsvis inte hända. Men det är orsaken till varför normer är bra.
Citera
2019-07-29, 13:21
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det händer varje dag, alltså den sista delen. Den första kommer förhoppningsvis inte hända. Men det är orsaken till varför normer är bra.
För att gubbar skiter på sig ska Amanda klä på sig? Du målar med en jävligt bred pensel här, det förstår du va?
Citera
2019-07-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
För att gubbar skiter på sig ska Amanda klä på sig? Du målar med en jävligt bred pensel här, det förstår du va?
Karln får ståk*k när han ser lättklädda tjejer. Så på med burkan damer. Vi vill ju inte fresta männen. Nej, skämt åsido är jag väldigt tacksam att Amanda röt till efter händelsen så det blir fokus på vissa mäns sjuka jävla kvinnosyn.
Citera
2019-07-29, 13:32
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns folk som tänder på sandaler. Så då ska sandaler förbjudas?Eller riktigt vackra fötter? Då ska man ha på sig kängor? Eller en snygg rumpa i tighta jeans? Då kanske vi skall förbjuda tighta jeans. Det är just därför kvinnor i vissa länder skall vara heltäckta ända ner till fötterna och handlederna. Samt ha nicab. Just för att inte fresta män. Vill vi ha det så i Sverige? NEJ!

Spela inte dum. Knappt en jävel har en fotfetish där signalen från nakna fötter överskrider de från nakna ben, mage, rumpa, bröst. Dessutom är sandaler mer täckande än Amandas outfit.
Citera
2019-07-29, 13:33
Medlem
Det står att chauffören är fast anställd. Det blir man väl efter 6mån?

Är det inte konstigt att chauffören, trots flera varma dagar under denna sommaren, reagerar först nu?

Borde det inte funnits dussintals tjejer som gått på bussen lättklädda under maj, juni och juli?
Citera
2019-07-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcalla
Spela inte dum. Knappt en jävel har en fotfetish där signalen från nakna fötter överskrider de från nakna ben, mage, rumpa, bröst. Dessutom är sandaler mer täckande än Amandas outfit.
Så du menar: för att du inte ska få ståfräs på bussen, så skall kvinnorna täcka sig? Du är ju fan inte bättre än chauffören det handlar om. Karlar tänder på olika saker, och skall vi inte fresta nån karl så måste vi ha heltäckande som i Iran. Du är inte klok nånstans.
Citera
2019-07-29, 13:34
Medlem
Det finns anledning att fundera över var någonstans i Malmö som Amanda befann sig när hon blev avslängd av bussen. I trådstarten står det Värnhem, men Sydsvenskan skriver att bussen var på väg mot Värnhem, och i DN står det att Amanda klev på bussen på Södervärn.

Det finns fem stora busstorg i Malmö: Triangeln, Gustav Adolfs torg, Centralstationen, Värnhem och Södervärn.

Triangeln, Gustav Adolfs torg och Centralstationen är "kulturellt västerländska" torg. De flesta som stiger på och av där är antingen etniska svenskar eller invandrare i västerländska kläder.

Värnhem är i ganska hög grad missbrukarnas torg, där alkoholiserade svenskar håller till.

Södervärn är det verkligt "muslimska" busstorget i Malmö. Sydväst om Södervärn ligger stadsdelen Seved, och när man cyklar längs Lönngatan ser man en del förfallna byggnader fulla med klotter och småhus med igenvuxna trädgårdar. På gatorna i och kring Seved rör sig framför allt yngre och medelålders män med arabiskt ursprung, och kring själva Södervärns torg flockas massor av invandrarkvinnor i slöja.

Jag tänker att busschauffören som den här tråden handlar om inte hade kunnat eller vågat slänga av Amanda om hon hade klivit på bussen på Triangeln, Gustav Adolfs torg eller Centralstationen. Flera etniska svenskar och invandrare med "västerländska värderingar" skulle ha reagerat skarpt. Busschauffören hade helt enkelt blivit nedröstad och tvingats ta med Amanda på bussen vare sig han ville eller inte.

Men nu hände det på Södervärn. Jag kan tänka mig att bussen var full av kvinnor i stora klänningar och slöja, och när busschauffören tittade ut mot torget genom sitt fönster, så måste han ha sett ännu fler kvinnor i stora klänningar och slöja.

Och så kommer då Amanda in på bussen i shorts och en liten topp. Jag kan inte låta bli att tänka att busschauffören kanske "kände sig som hemma" på Södervärn, och att han på något sätt kände att muslimska värderingar ska styra alla människors beteende just där, på Södervärn. Därför reagerade han spontant på Amanda, som om han hade varit tillbaka i Syrien eller Irak eller Iran eller var han nu kommer ifrån. Där skulle Amanda inte alls ha fått åka buss eller ens visa sig på gator och torg, för hon skulle ha blivit arresterad av moralpolisen. Busschauffören hade ingen svensk moralpolis att ringa efter när han såg Amanda, men han kanske tänkte att hon invaderade ett muslimskt territorium i Malmö och att det var hans rätt och plikt att slänga av henne från bussen.
Senast redigerad av Egnatankar 2019-07-29 kl. 13:36.
Citera
2019-07-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Det står att chauffören är fast anställd. Det blir man väl efter 6mån?

Är det inte konstigt att chauffören, trots flera varma dagar under denna sommaren, reagerar först nu?

Borde det inte funnits dussintals tjejer som gått på bussen lättklädda under maj, juni och juli?
Jo, men det kan hända att det varit fler incidenter men att de inte anmälts. Hoppas de i så fall tar kontakt med Skånetrafiken nu.
Citera
2019-07-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det finns anledning att fundera över var någonstans i Malmö som Amanda befann sig när hon blev avslängd av bussen. I trådstarten står det Värnhem, men Sydsvenskan skriver att bussen var på väg mot Värnhem, och i DN står det att Amanda klev på bussen på Södervärn.

Det finns fem stora busstorg i Malmö: Triangeln, Gustav Adolfs torg, Centralstationen, Värnhem och Södervärn.

Triangeln, Gustav Adolfs torg och Centralstationen är "kulturellt västerländska" torg. De flesta som stiger på och av där är antingen etniska svenskar eller invandrare i västerländska kläder.

Värnhem är i ganska hög grad missbrukarnas torg, där alkoholiserade svenskar håller till.

Södervärn är det verkligt "muslimska" busstorget i Malmö. Sydväst om Södervärn ligger stadsdelen Seved, och när man cyklar längs Lönngatan ser man en del förfallna byggnader fulla med klotter och småhus med igenvuxna trädgårdar. På gatorna i och kring Seved rör sig framför allt yngre och medelålders män med arabiskt ursprung, och kring själva Södervärns torg flockas massor av invandrarkvinnor i slöja.

Jag tänker att busschauffören som den här tråden handlar om inte hade kunnat eller vågat slänga av Amanda om hon hade klivit på bussen på Triangeln, Gustav Adolfs torg eller Centralstationen. Flera etniska svenskar och invandrare med "västerländska värderingar" skulle ha reagerat skarpt. Busschauffören hade helt enkelt blivit nedröstad och tvingats ta med Amanda på bussen vare sig han ville eller inte.

Men nu hände det på Södervärn. Jag kan tänka mig att bussen var full av kvinnor i stora klänningar och slöja, och när busschauffören tittade ut mot torget genom sitt fönster, så måste han ha sett ännu fler kvinnor i stora klänningar och slöja.

.

Jag är ofta på Södervärn och där är inte alls så många muslimskt klädda kvinnor som du försöker påskina. Så nej, ditt resonemang håller inte. Och OM det var så som du resonerar, så befinner sig chauffören fortfarande på svensk mark och skall agera utefter det. Annars har han inte i bussen att göra överhuvudtaget. Nej, jag ser inte något som helst förmildrande i hans agerande. Han är ett stopskott med en kvinnosyn som är horribel.
Citera
2019-07-29, 13:40
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Det är ditt problem, inte kvinnornas.

Den attityden är hänsynslös.

Det är inte bara mitt problem. Alla välfungerande fertila män distraheras och unga tjejer tar efter slampigt beteende som de ser i äldre unga tjejer.
Citera
2019-07-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är ofta på Södervärn och där är inte alls så många muslimskt klädda kvinnor som du försöker påskina. Så nej, ditt resonemang håller inte. Och OM det var så som du resonerar, så befinner sig chauffören fortfarande på svensk mark och skall agera utefter det. Annars har han inte i bussen att göra överhuvudtaget. Nej, jag ser inte något som helst förmildrande i hans agerande. Han är ett stopskott med en kvinnosyn som är horribel.

Jag försökte inte försvara busschaufförens agerande, bara ge en möjlig förklaring till hur det kunde hända.

Och jag tror fortfarande inte att busschauffören hade kunnat slänga av Amanda på Triangeln, Gustav Adolfs torg eller Centralstationen. Där styr de svenska värderingarna, vilket de nog inte gör på samma sätt på Södervärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in