Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det finns enbart en orsak, och inget annat till varför detta blossade upp som det gjorde. Mussehatare såg sin chans att hata lite på muslimer. Man vet inte om det är en muslim, eller om det är en han, eller om det ens är religiösa värderingar, men propaganda maskinen har inte vilat på sina lager inte, under ett par dygn. Och där i mitten stod Skånetrafikens pressavdelning, riktigt dåligt förberedd, och har hanterat läget lite så där halvbra, eller rent ut sagt skitdåligt. Och på detta har vi en moderat politiker som blev skitnödig utan dess like när Sdare började bråka, och ville inte vara sämre, så hon ansåg ju givetvis att alla var välkomna, oavsett klädsel, det mest ogenomtänkta jag hört någonsin, ärkepuckot.

Under 20-30 års tid har våra myndigheter gått på "fri jakt" mot alla svenskar som säger något elakt om muslimer eller om muslimska slöjor. I år tvingades t.ex. Svenska simförbundets ordförande Ulla Gustavsson avgå efter att ha kritiserat en "reklambild" på en liten tjej som sköt mot mål med gevär iklädd slöja.

https://www.svt.se/sport/simning/upp...stavsson-avgar

Så där har det hållit på i år efter år. Svenskar har straffats av svenska myndigheter och chefer för att de har sagt "elaka" saker om muslimer och slöjor, samtidigt som de har fått höra att de själva inte kan vara utsatta för diskriminering.

När nu en 19-årig blond svensk tjej i "stor bh-överdel" och shorts slängs av bussen en het sommardag för att hon har för lite kläder på sig, så är det inte konstigt att många svenskar reagerar.
Citera
2019-07-29, 07:41
Medlem
[quote=Snauzzer|68230516]
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Föraren, vilket tydligt framgått i media, har ingen som helst rätt att avvisa en kvinna p.g.a den klädsel hon hade. Även om han tycker att det strider mot hans privata värderingar kring vad som är "oanständigt" eller vad han anser vara heder och moral. Han kör därtill åt ett bussbolag där man tar avstånd från händelsen med att t.o.m betona att det "absolut inte finns någon klädpolicy för resenärer". Alltså enligt den "vidsynta svenska modellen" som funkar väldigt bra för de flesta sedan länge. Chaffisen hade förmodligen inte ens kunnat starta ett eget bussbolag där hans egna regler gällde utan at

Hon har ingen social koll.
Skulle inte förvåna mig om hon rapar och petar i näsan vid matbordet också.
Hon säger själv att det är hennes vilja som kommer först...vidrigt.

Ett virrigt och motbjudande inlägg. Jag förmodar att det är Amanda du pratar om när du säger att hon rapar och petar näsan vid matbordet.

Men när du påstår att "hon" (Amanda?) själv säger att det är hennes vilja som kommer först, så går du för långt. Du antyder att Amanda kräver att få åka buss på vilka villkor som helst, bara villkoren passar henne. Du menar därmed att det är normalt att busschaufförer kastar av personer som är klädda i bh-överdelar och shorts i hett väder, och att Skånetrafiken nu tvingas ändra på den policyn bara för att Amanda vill det.

Det där är rent skitsnack! Var vänlig citera Amanda när hon säger att det är hennes vilja som kommer först, och skicka med en länk till citatet!
Citera
2019-07-29, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hur mycket tror du man svettas om man är påbyltad en riktigt varm sommardag?
Blir så jäkla trött på nymoralismens återkomst och längtar tillbaka till min ungdoms frihet.

Påbyltad? Ingen har skrivit att man borde ha vinterjacka på sig. Men i värme är det svala löst sittande kläder som är bäst. Bar hud gör bara att man svettar ner det man sitter mot.
Citera
2019-07-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Vem är det egentligen som är korkad här ??. Kvinnan var klädd på ett sätt som var fullt tillåtet att åka buss med enligt de regler, policys, riktlinjer som det bolag han körde åt hade upprättat. Om han då plötsligt börjar sätta egna regler för b.l.a passagerarnas klädsel så missköter han sitt jobb. Den aktuella chauffören verkade för övrigt inte ens känna till att det t.o.m är så att det inte finns någon klädpolicy för passagerare på Skånetrafiken. För övrigt har jag aldrig diskuterat kring klädkoder på andra ställen än i den situation som tråden handlar om.Vad har du läst det någonstans ??. Nej, jag litar mer på den pressansvarige för bolaget som detta gäller. https://www.skd.se/2019/07/28/bussbo...des-av-bussen/

Detta med klädpolicys vara eller icke vara bekräftas också på annat håll. Nämligen av ordföranden i kollektivtrafiknämnden i Skåne.https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...alla-principer

Slutligen kan man bara säga att var det något som chauffören tydligt visade i samband med denna händelse så var det en total brist på något som helst sunt förnuft eller ens vetskap om de riktlinjer som gällde på hans egna arbetsplats.

Företaget hänvisade till en sunt förnuft-riktlinje, vilket chauffören agerat enligt:
https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/
Citera
2019-07-29, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vidrigt av chaffisen.han slänger av en riktigt söt tjej med härlig figur.

Det är inte Stina Wollter i bikini eller Ylva Johansson i string eller nån annan tjockis i klimakteriet full med tatueringar och piercad heller. Med valkar och skägg och vårtor och sånt.

Amanda straffas bara för att hon är blond och välsvarvad och lite varm i solen. Så ska det inte få gå till. Inget sharia här.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tänk Sara Dawn Finer i samma kläder där svettigt fläskt är blottat och intryckt i minimala kläder.
Och Fab Freddy i bara en nätbrynja och tajta kalsonger på bussen i 35 graders värme.

Om Sara och Stina och Ylva kommit in på bussen hade de fanimej fått sitta där ensamma. Alla andra hade flytt fältet bums. Vilken syn.
Citera
2019-07-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Företaget hänvisade till en sunt förnuft-riktlinje, vilket chauffören agerat enligt:
https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/

Alla ni som tycker att busschauffören gjorde helt rätt - däribland du, SnyggBil - varför skriver ni inte till Skånetrafiken och kräver att chauffören genast ska få köra buss igen, och att han ska få en ursäkt av bussbolaget?

Ännu bättre, varför skriver ni inte till Sydsvenskan eller DN eller Expressen eller Aftonbladet och säger att Sverige är ett samhälle i förfall, eftersom vi tillåter unga tjejer att klä sig "som horor" och åka buss dessutom när de är klädda så? Och så undertecknar ni artikeln med era riktiga namn och gärna med bild på er själva.

Det skulle vara modigt av er, grabbar!
Citera
2019-07-29, 08:33
Medlem
Tjejen var väl för söt och väckte för mycket känslor för att gå under radarn hos busschaufför och skribenter här. Hon skulle tryckas till.
Oavsett min personliga åsikt om lämplig klädsel i Malmö, så är man i sin fulla rätt att bära shorts och linne/bh-liv offentligt i Sverige.
Är väl en fördel om det då är personer med ett vackert utseende, än valrossar (av båda könen), för allas trivsel? Själv blir jag mer illa berörd när sistnämnda skakar loss med valkar, gropar och hårbuskar fritt exponerade. Hänsynslöst mot omgivningen. Allt passar inte på alla, och man kan vara en bra människa ändå...
Nej, jag har inga problem med min selektiva esteticism.
Citera
2019-07-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Alla ni som tycker att busschauffören gjorde helt rätt - däribland du, SnyggBil - varför skriver ni inte till Skånetrafiken och kräver att chauffören genast ska få köra buss igen, och att han ska få en ursäkt av bussbolaget?

Ännu bättre, varför skriver ni inte till Sydsvenskan eller DN eller Expressen eller Aftonbladet och säger att Sverige är ett samhälle i förfall, eftersom vi tillåter unga tjejer att klä sig "som horor" och åka buss dessutom när de är klädda så? Och så undertecknar ni artikeln med era riktiga namn och gärna med bild på er själva.

Varför är du själv anonym och skriver på Flashback istället för i gammelmedia?

Jag har försökt få in debattartiklar i både Aftonbladet och Expressen i olika ämnen men alltid blivit refuserad.

Att Amanda går klädd som en hora har jag inte påstått någonstans. Halmgubbar.
Citera
2019-07-29, 08:43
Medlem
Fallen.Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar

Haha number 1 !!! Bästa !!!
Citera
2019-07-29, 08:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag vill se bilder på precis hur Amanda såg ut. Har hon lagt upp något i sociala medier kanske? Det låter helt klart som ett olämpligt ingripande av chauffören - varför i helvete ska en busschaffis agera moralpolis - men det vore kul att se hur pass utmanande Amandas klädsel faktiskt var.
Citera
2019-07-29, 08:47
Medlem
Fallen.Angels avatar
Att killar går runt eller åker bus halv nakna det är ok. Men om en kvinna gör det så det inte ok.
Enligt mig så dom flesta killar i detta landet är riktiga Horror.
Citera
2019-07-29, 08:49
Medlem
Fallen.Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag vill se bilder på precis hur Amanda såg ut. Har hon lagt upp något i sociala medier kanske? Det låter helt klart som ett olämpligt ingripande av chauffören - varför i helvete ska en busschaffis agera moralpolis - men det vore kul att se hur pass utmanande Amandas klädsel faktiskt var.

Moralpolis? Finns ingen moral i detta landet, så håll käften!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in