2019-07-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det finns enbart en orsak, och inget annat till varför detta blossade upp som det gjorde. Mussehatare såg sin chans att hata lite på muslimer. Man vet inte om det är en muslim, eller om det är en han, eller om det ens är religiösa värderingar, men propaganda maskinen har inte vilat på sina lager inte, under ett par dygn. Och där i mitten stod Skånetrafikens pressavdelning, riktigt dåligt förberedd, och har hanterat läget lite så där halvbra, eller rent ut sagt skitdåligt. Och på detta har vi en moderat politiker som blev skitnödig utan dess like när Sdare började bråka, och ville inte vara sämre, så hon ansåg ju givetvis att alla var välkomna, oavsett klädsel, det mest ogenomtänkta jag hört någonsin, ärkepuckot.

Du är ju dummare än tåget. Musse Harare, hahah. Idiot.

Du tror på alvar att det endast är 17% av Sveriges röstberättigade som hytter med näven när man läser om händelser likt dessa. Är nog fler än så som ifrågasätter hur vida man kan avhysa en person från buss eller ej.
Citera
2019-07-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Intressant, hur ser du att de är muslimer? Vilka religiösa markörer har de på sig när de kör buss?

Så här ser man det https://t.co/qfmppTuFQv
Citera
2019-07-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcalla
Så "toppen" visade sig alltså vara en bh och "shortsen" visade sig vara så gott som trosor i jeanstyg.

Du kan väl inte med bästa illvilja i världen påstå att dessa jeans är att likställa med trosor! Du har nog inte sett trosor. Amanda har rätt att åka buss!

Vem är busschauffören?
Har han kastat av fler flickor och kvinnor?
Vad har han för förklaring till sitt beteende?
Kommer han få jobba kvar?
Citera
2019-07-29, 09:29
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Noga taget är det där något som praktiseras av de flesta vettiga och socialt anpassade (läs "väluppfostrade") människor, oavsett könstillhörighet.

Jo håller med dig delvis, undantaget är väl i 35 graders värme, kan jag tycka.
Citera
2019-07-29, 09:34
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vad säger ni som försvarar Amandas rätt att klä sig som hon vill ombord en offentlig buss, om det istället vore en fetlagd gubbe med bar mage och buskiga armhålor? Inte lika trevligt att behöva bevittna?

Var går gränsen för det anständiga - kort sagt, vilken princip bör tillämpas, så att det mer eller mindre påtvingade umgänget i det offentliga rummet blir uthärdligt att bevista för det stora flertalet?

Vilken sten lever du under? Ligger du gömd under en sten i det förfallna Birka?

När det råder värmebölja och är över 30+ ute så faller det sig naturligt att folk går i lättare kläder. Killar går i shorts och t-shirt/linne, tjejer går i shorts/kjol och t-shirt/topp. Alla utan islamister går klädda så i Sverige när det är över 30+. Amanda gick klädd med en kjol och topp, en klädsel som inte urskiljer sig från hur någon västerländsk tjej går klädd i en storstad under den här värmeböljan. Hennes klädsel var inte på något sätt anmärkningsvärd.

Det anmärkningsvärda är att en inskränkt gubbe, med största sannolikhet islamist, kastar av en tjej från sin buss hel tutan godtagbar anledning. Det är just därför som han nu är AVSTÄNGD. Och den djupa roten till hans agerande är att han och många andra islamister som delar hans åsikter anser att tjejer som Amanda är horor mer eller mindre. Det är det stora problemet.

Föraren skulle göra vårt land en stor tjänst om han drog härifrån. Varför inte till sitt misslyckade hemland i tredjevärlden där andra som delar hans efterblivna åsikter befinner sig. Han måste inte bo här, gillar han inte vårt land kan han dra, vi har inte bett honom flytta hit.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 09:39.
Citera
2019-07-29, 09:35
Medlem
Vad säger Flashback om män med magrutor då, är de välkomna på bussen i bar överkropp?
Citera
2019-07-29, 09:40
Medlem
Jag tycker det är synd att så många människor riktar sina aggressioner mot just invandrare.

”Det var säkert en muslim”

Jag kan inte fatta att ni människor sitter där hemma på era feta tunpor och nervärderar andra människor, dag in och dag ut!

Ni är fan en skam för det svenska folket!
Och det svenska folket är ödmjukt multikulturellt!
Citera
2019-07-29, 09:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hon är klädd i BLÅ shorts... Du har alltså inte sett bilden!
https://postimg.cc/sMSYkKbf

Där var bilden, tackar! Jag tycker inte det var nån direkt uppseendeväckande klädsel. Jag hade gissat på betydligt värre shorts. Helt klart fel av chauffören här.
Citera
2019-07-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att du alltid blir refuserad borde stämma till eftertanke. Dina åsikter vill ingen ha.

Här däremot kan du rapa upp det ena dumma efter det andra. Sammantaget framstår du som ganska korkad.

Inte så konstigt du blir refuserad, till och med i olika ämnen. Din dumhet har ett brett spektrum tydligen.

Har du själv försökt få in dina åsikter om islam och invandring i gammelmedierna? Eller är dina åsikter skräpåsikter som ingen vill ha och därför postar du skräpet på Flashback istället?
Citera
2019-07-29, 09:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-am-a-junkie
Jag tycker det är synd att så många människor riktar sina aggressioner mot just invandrare.

”Det var säkert en muslim”

Jag kan inte fatta att ni människor sitter där hemma på era feta tunpor och nervärderar andra människor, dag in och dag ut!

Ni är fan en skam för det svenska folket!
Och det svenska folket är ödmjukt multikulturellt!

för att vi kanske inte hade dessa problem för 20 år sen? vilka är det som dräller omkring på våra gator o håller på osv.. är det helsvenskar som jobbar osv? nä det är fan blattar o araber... fråga vilken polis som helst vilken grupp människor det är som håller på.. det är fan inte svenskar sist jag kollade.

I detta fall var det en kränkt babbe som inte kunde acceptera att man i värmen tjej eller kille går lite mer lättklädd..
Citera
2019-07-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Du kan väl inte med bästa illvilja i världen påstå att dessa jeans är att likställa med trosor! Du har nog inte sett trosor. Amanda har rätt att åka buss!

Vem är busschauffören?
Har han kastat av fler flickor och kvinnor?
Vad har han för förklaring till sitt beteende?
Kommer han få jobba kvar?
Spännande frågor. Din fråga två lär inte få något svar överhuvudtaget eftersom chauffören kommer neka till att det hänt innan. Förhoppningsvis får han sparken nu i veckan. Den kvinnosynen har inte i offentlig miljö att göra här i Sverige. Ställ din fråga till Skånetrafikens facebooksida så får du ett standardiserat svar att utredning pågår, att chauffören är tagen ur tjänst och att alla är välkomna på Skånetrafikens färdmedel.

För min del har jag upplevt både det ena och det andra i trafiken. Bl a chaufförer som ogenererat sitter och mobilsurfar vid ratten mitt under färd och brinnande rusningstrafik. Inte bara en blick i mobilen, utan surfning under en halvtimme eller mer. Dessa har jag filmat och skickat filmerna till Skånetrafiken. Vid två tillfällen har jag träffat trafikledningen. Tre chaufförer har fått lämna sina jobb. Idioter framför ratten i bussarna är mer legio än undantag.
Citera
2019-07-29, 09:56
Medlem
"Mark Fenzel vid Skånetrafiks verksamhetsjour bekräftar att det inte finns någon klädpolicy.

– Det handlar mer om sunt förnuft."

https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/

beror inte det sunda förnuftet på var man kommer ifrån?

med svenskt sunt förnuft hade det väl knappast varit krig i syrien?

"Sunt förnuft är en vardaglig benämning på sådant förnuft som rör sig på en alldaglig och lättförståelig nivå. I lite mer detalj kan detta dels innebära en sund och normal förstånds- och omdömesförmåga, dels den allmänna meningen — det vill säga samlingen av de åsikter om världen och tillvaron i allmänhet som delas av alla med ett allmänt sunt förnuft. En person med sunt förnuft har med andra ord förståelse för vardagliga problem, och/eller intuitiv uppfattning om rätt och fel."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sunt_f%C3%B6rnuft

nä det är nog dags att införa "klädpolicy" så att alla vet vad som gäller så slipper vi välja buss efter chaufför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in