2019-07-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smithfromus
Ni som förnekar religion. Enligt artikel så sa busschauffören " du får inte visa så mycket hud" . Detta är typiskt för Islamister som vill kvinnor ska täcka se över knäna och armbågar.

Det är exakt lika tyoiskt för alla religioner som har en kyskhets del i sig, kristendom, judendom och islam. Det är också exakt samma ord som jag själv hade använt mig av om jag kört bussen, och jag är då helt oreligiös. Så den ordaföljden bevisar i princip inget. Finns bara ett sätt att veta om det ligger religiösa eller kulturella faktorer bakom detta, och det är att föraren själv säger det.
Citera
2019-07-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jaa, jag har vid ett flertal tillfällen sagt att hon är klädd i ett par vita shorts som är mindre än mina boxerkallingar, samt en "topp" som motsvarar en lite mer täckande BH. Jag har också spekulerat att hon har en bh under toppen.

Så jag har sett den bilden som är här i gruppen. Jag håller den som sanning om ingen hävdar något annat :-D

Det är alltså orsaken till att jag hävdar att hon är ute i underkläderna. Även om det inte är trosor och bh som många påpekat tidigare.

Hon är klädd i BLÅ shorts... Du har alltså inte sett bilden!
https://postimg.cc/sMSYkKbf
Citera
2019-07-29, 01:07
Medlem
Du är helt fel ute,i ett kommunalt bussbolag så fungerar säkert ditt resonemang men i ett privat bussbolag är det ägaren som sätter regler och normer precis som i ett taxi företag. Javisst Amanda skulle säkert ha kunnat gått ut i media och beklaga sej ändå och även tagit en telefon till ägarna,men till vilken nytta svaret hon garanterat skulle få är nog mitt företag mina regler,och saken skulle ha dött ut av sej själv efter en timme och inte blivit över 100 sidor här på FB[/quote]

Nobinas koncernledning ser inte särskilt multikulturell ut och har knappast satt dessa regler. Tvärtom var ju första pressmeddelandet tydligt om att detta inte var företagets policy.
https://www.nobina.com/sv/bolagsstyr...oncernledning/
Citera
2019-07-29, 01:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Busschauffören har nu gjort en Pudel.

Ja att dem ska veta hut, Ticker intee! Man får intee! Inte bra! Vi jör intee såå!

Dom ska enbart hålla käften, efterblivna människor som kommer hit till Sverige och tycker illa dagarna lång.
Citera
2019-07-29, 01:18
Medlem
Finns det fortfarande inga uppgifter om MGM?
Citera
2019-07-29, 01:30
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ursprungligen postat av Picasso2
Min dotter skulle inte drömma om att gå i något så lättklätt på stan som Amanda gjorde. Men det hör inte hit. Om hon VELAT, så har ingen chaufför i världen rätt att vägra henne åka. Personliga värderingar har inte i profession att göra. Sånt håller man för sig själv.

Fortfarande hoppas jag människan får sparken. Invandrare eller svensk skiter jag i. Han är SÅ fel ute.

Du är helt fel ute,i ett kommunalt bussbolag så fungerar säkert ditt resonemang men i ett privat bussbolag är det ägaren som sätter regler och normer precis som i ett taxi företag. Javisst Amanda skulle säkert ha kunnat gått ut i media och beklaga sej ändå och även tagit en telefon till ägarna,men till vilken nytta svaret hon garanterat skulle få är nog mitt företag mina regler,och saken skulle ha dött ut av sej själv efter en timme och inte blivit över 100 sidor här på FB
Men risken hade också funnits att buss/taxibolaget blivit uthängd såpass att de gått i konkurs. Slutligen bara en allmän fråga utan anknytning till trådämnet: Ett privat taxi/bussbolag får väl inte införa regler som bryter mot lagen ??.
Citera
2019-07-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej du är absolut inte ensam om att tycka som du,skulle någon av mina döttrar klä sej så där och gå ut på stan så kan jag garantera att jag skulle dela ut en lavett,uppfostran,sunt förnuft och vanligt folkvett verkar tydligen inte fungera hos unga människor idag

Att örfila sina små el. vuxna barn innehåller varken uppfostran, sunt förnuft el. vanligt folkvett. Så hur är det med dig själv?
Citera
2019-07-29, 01:35
Medlem
Är det inte lite väl mycket storm i ett vattenglas över detta? Det är ju sällan svenskar säger till, så jag antar att det är en invandrare som är chauffören i detta case. Vuxenvärlden har abdikerat som uppfostrare och stilpolis. Ungdomar, och vuxna (!), sitter med sina skor uppslängda på säten som andra sedan kommer att sitta på. Folk gapar rakt ut i luften, och surnar till om de inte får äta, prassla eller orera fritt även i tågens "tysta" sektioner. Folk förväntar sig acceptans hur sjaskigt eller intimt utspökade de än är. Och Amanda har sagt att hon blev både kränkt och förbannad, mer än någonsin förr i sitt 19-åriga liv.

Acceptans och tolerans är bara finare ord för likgiltigheten i samhället, 'enhället', där individens rätt hela tiden övertrumfar omgivningens.

Den mediala reaktionen och kommentarsfälten är väl mer intressanta än händelsen i sig. Styrkan i reaktionerna verkar tala för att många sitter på en krutdurk som bara väntade på att hitta en anledning att brisera.
Citera
2019-07-29, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Duger inte shorts som inte visar hängande skinkor? Och ett linne? Behöver man verkligen fläkta skinkor och bröst? Tanken för dessa kvinnor är att de ska verka sexiga, dom vill att män ska titta på dom.

Det är sexuellt detta med att visa så mycket som möjligt. Tror du hon svettas mindre om hon visar mer? Tror du att man blir svalare i 30 graders värme om man visar sina hängande skinkor? , sina bröst några centimeter till? Så nästan bröstvårtorna syns?

Du måste förstå att detta beror på att få uppmärksamhet, inte för att svalka av sig.
Exakt vad är problemet med det?

Det vore inget problem i Italien. Inget i Spanien. Inget i Portugal. Inget i Frankrike. Fan knappt ens i Tyskland. I alla dessa länder har vi skrivit på att det faktiskt är okej för tjejer att flirta, att visa upp sig. Jag har inga som helst problem med det.

I Sverige, däremot, har vi en kultur där kvinnor klär sig provokativt och sedan blir vansinnigt sura om någon tittar på dem. "JAG KLÄR INTE UPP MIG FÖR DIG JAG KLÄR UPP MIG FÖR MIG SJÄLV"

Vår kultur är i grunden rutten. Den motarbetar medvetet, dagligen, stundligen, sunda sexuella kontakter mellan kvinnor och män.

Därför går den också hand i handske med muslimska strävanden.

Jag har inga problem med att bli kåt på en het tjej på bussen. Har du? Varför?
Citera
2019-07-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Men risken hade också funnits att buss/taxibolaget blivit uthängd såpass att de gått i konkurs. Slutligen bara en allmän fråga utan anknytning till trådämnet: Ett privat taxi/bussbolag får väl inte införa regler som bryter mot lagen ??.

Nej, ett företag får inte införa regler som bryter mot lagstiftning, det är rätt. Dock i vissa fall får man ingå avtal som förändrar lagen, en så kallad dispositiv lag, men det är enbart vissa lagar som är såna. Handlar mest om lagen om anställningsskydd och semesterlagen i såna fall. Alltså lagar om arbetsvillkor.
Citera
2019-07-29, 01:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Nej dom får aldrig bryta mot lagen men till skillnad från ett statligt/kommunalt bolag så kan en privat ägare neka passagerare i större utsträckning än ett statligt ägt bolag
Citera
2019-07-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Är det inte lite väl mycket storm i ett vattenglas över detta? Det är ju sällan svenskar säger till, så jag antar att det är en invandrare som är chauffören i detta case. Vuxenvärlden har abdikerat som uppfostrare och stilpolis. Ungdomar, och vuxna (!), sitter med sina skor uppslängda på säten som andra sedan kommer att sitta på. Folk gapar rakt ut i luften, och surnar till om de inte får äta, prassla eller orera fritt även i tågens "tysta" sektioner. Folk förväntar sig acceptans hur sjaskigt eller intimt utspökade de än är. Och Amanda har sagt att hon blev både kränkt och förbannad, mer än någonsin förr i sitt 19-åriga liv.

Acceptans och tolerans är bara finare ord för likgiltigheten i samhället, 'enhället', där individens rätt hela tiden övertrumfar omgivningens.

Den mediala reaktionen och kommentarsfälten är väl mer intressanta än händelsen i sig. Styrkan i reaktionerna verkar tala för att många sitter på en krutdurk som bara väntade på att hitta en anledning att brisera.

Det finns enbart en orsak, och inget annat till varför detta blossade upp som det gjorde. Mussehatare såg sin chans att hata lite på muslimer. Man vet inte om det är en muslim, eller om det är en han, eller om det ens är religiösa värderingar, men propaganda maskinen har inte vilat på sina lager inte, under ett par dygn. Och där i mitten stod Skånetrafikens pressavdelning, riktigt dåligt förberedd, och har hanterat läget lite så där halvbra, eller rent ut sagt skitdåligt. Och på detta har vi en moderat politiker som blev skitnödig utan dess like när Sdare började bråka, och ville inte vara sämre, så hon ansåg ju givetvis att alla var välkomna, oavsett klädsel, det mest ogenomtänkta jag hört någonsin, ärkepuckot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in