2019-07-29, 01:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar inte om reseminnen, militärtjänstgöring, sverigedemokraterna, muslimer i allmänhet.

Tråden handlar om händelsen då en tjej som haft kläder på sig som en busschaufför inte tyckte var ok, och därmed inte lät henne stanna på bussen.

Fokus för forumet är jämställdhet och diskriminering.

OT raderat.

/Mod
Citera
2019-07-29, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Deras uppsåt är att ta över Sverige

Precis som de tagit över Grekland?? Det mest kristna ordodoxa landet ever i EU???

Eftersom det till exempel finns en i denna tråd som hade blivit tillsagt att inte åka topless i Grekland.

Alltså ni kan ge upp den där lite halvgalna paranoida tanken på att muslimerna försöker införa sharialagar, denna tråd är hittills inget bevis på det.
Citera
2019-07-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att sitta och torgföra personliga åsikter och sen trycka på att det faktiskt är företagets policy är ju bara så korkat, och DESSUTOM vägra henne att åka med, är ju hejdlöst. Han skyller på arbetsgivaren här. Frågan är hur många han tvingat av bussen som INTE har anmält honom? Ser man en råtta i sin trädgård, så finns det garanterat 10 till. I det här fallet är nog mörkertalet stort.

– Han sa att jag visade för mycket hud och att Skånetrafiken hade en policy om att man inte fick vara så lättklädd på bussen. Han ville därför att jag skulle gå av, säger Amanda Hansson.

Den chauffören hade inte jag velat ha i mitt bussbolag, om jag hade något. Fan vet vad han kan ställa till med som man inte får höra talas om som arbetsgivare. Snacka dålig reklam.

Du verkar så klok!
Funderat på det samma, kan inte tänka mig att hon var den första att bli avvisad av idioten men förhoppningsvis den sista!
Citera
2019-07-29, 02:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Ja, och hennes klädsel var olämplig för det. Det är ofräscht för andra människor med massa naken svettig hud mot säten och medresenärer i en trång buss.

Hur mycket tror du man svettas om man är påbyltad en riktigt varm sommardag?
Blir så jäkla trött på nymoralismens återkomst och längtar tillbaka till min ungdoms frihet.
Citera
2019-07-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hoppas han råkar på en lättklädd tjej som har med sig en stor stark kille som påtalar för honom att han vet var hans brevlåda bor -skämt åsido ,en kille som påpekar att han vet telefonnumret till chefen hans och att han spelat in allt på mobilen och kommer förmedla detta till busschaffisens högre ämbetsmän .

Vi får inte tappa bort oss och gå med på vad som sägs ! Spelar ingen roll om koranen säger si eller så ,nu följer vi inte koranen i det här landet och det måste dessa kommunanställda muslimer förstå ! Annars får de bli bönemän i sin egen kyrka ,det enda som inte gör dem kränkta .

Ja men jisses vilket härligt scenario haha, speciellt om "killen" kommit något efter så chaffisen hunnit börja tillrättavisa henne, skulle de uppfattas direkt som ett par så gissar jag att han hållit truten.
Citera
2019-07-29, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det var ett väldigt fokus på kvinnors klädsel i den här tråden. Är det inte uppenbart att fokus borde vara på busschauffören och hans problematiska förhållande till människans största organ?

Någon som har en idé om hur man kan ta reda på hans namn?

Ja här är det fullständig moralpanik när den är som sämst, blame the victim... riktigt sorgligt!
Citera
2019-07-29, 02:22
Medlem
Juggernawts avatar
Antalet idioter och troll i denna tråd är häpnadsväckande. Det här är Sverige där svenska värderingar gäller. Passar det inte så kan man återvända till det skräplandet man kommer ifrån.
Citera
2019-07-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Du är hjärndöd. Hon bjuder ju fan in våldtäktsmännen med den där klädseln.

Ta du din lurviga farsa o lika skäggiga morsa o dra tillbaka hem!!
Citera
2019-07-29, 06:26
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vidrigt av chaffisen.han slänger av en riktigt söt tjej med härlig figur.

Det är inte Stina Wollter i bikini eller Ylva Johansson i string eller nån annan tjockis i klimakteriet full med tatueringar och piercad heller. Med valkar och skägg och vårtor och sånt.

Amanda straffas bara för att hon är blond och välsvarvad och lite varm i solen. Så ska det inte få gå till. Inget sharia här.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2019-07-29 kl. 06:43.
Citera
2019-07-29, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Har du levt under en sten? Svalt där?

Du får lära dig förstå skillnad på BH, som är ett underplagg, och en top som gjord för att användas ytterst!

Du är helt borta i skallen. Vad gör du när du ser en kvinna i aftonklänning utan axelband och urringning ner till naveln? Planerar våldtäkt?

Tänk Sara Dawn Finer i samma kläder där svettigt fläskt är blottat och intryckt i minimala kläder.
Och Fab Freddy i bara en nätbrynja och tajta kalsonger på bussen i 35 graders värme.
Citera
2019-07-29, 07:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tänk Sara Dawn Finer i samma kläder där svettigt fläskt är blottat och intryckt i minimala kläder.
Och Fab Freddy i bara en nätbrynja och tajta kalsonger på bussen i 35 graders värme.
Ja? Och?

Tänk en svettig muslimgubbe i kavaj eller en otvättad ziggis med böcklingstank.
Många man gärna skulle slippa på bussen men det är helt irrelevant i frågan om de ska FÅ åka buss.
Citera
2019-07-29, 07:30
Medlem
[quote=Celeron|68228804]Föraren, vilket tydligt framgått i media, har ingen som helst rätt att avvisa en kvinna p.g.a den klädsel hon hade. Även om han tycker att det strider mot hans privata värderingar kring vad som är "oanständigt" eller vad han anser vara heder och moral. Han kör därtill åt ett bussbolag där man tar avstånd från händelsen med att t.o.m betona att det "absolut inte finns någon klädpolicy för resenärer". Alltså enligt den "vidsynta svenska modellen" som funkar väldigt bra för de flesta sedan länge. Chaffisen hade förmodligen inte ens kunnat starta ett eget bussbolag där hans egna regler gällde utan at

Hon har ingen social koll.
Skulle inte förvåna mig om hon rapar och petar i näsan vid matbordet också.
Hon säger själv att det är hennes vilja som kommer först...vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in