2019-07-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu är det ju i och för sig huden som svettas, så att kommentaren att hon visar för mycket hud, kan alltså lika gärna säga att det är snuskigt för de som kommer senare.

För övrigt tycker jag det är för jävligt att du har behövt se olämpligt klädda människor på andra kollektivfärdmedel, extra illa är det att ingen skällt ut dem eller kastat av dem. Borde vara polisavvisning om man inte kan klä sig tillräckligt täckande, jävla dålig ursäkt att det är för att vi är i Sverige. Kan man inte ha normal hyfs fast man är svenskt?

De har de i Iran, mkt bra land. Åk dit ! (Ja jag vill att du åker dit, men jag vill inte )
Citera
2019-07-28, 15:23
Medlem
”detsamma gäller bara mansben”.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-och-tofflor/
Citera
2019-07-28, 15:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex

Emily skulle flyga till Teneriffa – var för "lättklädd"

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes...-for-lattkladd

Jag måste vara oerhört gammaldags, men jag tycker gott Emily, liksom denna Amanda kan ha något mer än bara BH på överdelen. Det passar sig inte vare sig på buss eller flyg.

https://postimg.cc/sMSYkKbf

Ser inte detta som något med Sharia eller Islam att göra utan bara sunt förnuft. Man går inte runt med bar överkropp helt enkelt!
Citera
2019-07-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och kabinpersonalen fick bakläxa.

Nja, personalen kunde ha hanterat det på ett bättre sätt. Det håller jag med om. Men TC sa inget om att beslutet varit fel, enligt texten alltså.
Citera
2019-07-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Naken svettig hud mot sätena är ofräscht. Har man tyg på kroppen är det trevligare för andra passagerare. Jag har sett kvinnor i BH-/bikinitops-klädsel i kollektivtrafiken där chaufförer inte sagt något. Några gånger har jag sett man få tillsägelse på grund av för lite kläder på arbete, klubb och kollektivtrafik, men blev inga tidningsrubriker.

Var framgår det att chauffören Amanda träffade behandlade kvinnor och män olika när det kommer till väldigt mycket blottad hud? Jag tycker det är lika ofräscht oavsett könet på den som sitter svettig halvnaken på bussen.
Det kan jag hålla med dig om. Absolut ofräscht med våta svettiga säten. Men historien förtäljer att "hon visar för mycket hud" - inte att hon svettade ner säten. Att visa för mycket hud är, enligt Koranen, inte ok som kvinna. Och det är män som bestämt det. Men vi är inte i ett muslimskt land. Vi är i ett protestantiskt land, och här är det ok.

Hade Skånetrafiken haft som policy att man inte fick sitta med mer eller mindre bar överkropp på en buss, så hade vi vetat det. Men det handlar det inte om här. Här handlar det om en troende muslim som ansåg att hon inte var välkommen eftersom hon inte var klädd enligt hans subjektiva åsikt hur man skall vara klädd.
Citera
2019-07-28, 15:26
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Det gjorde säkert inte hon som skulle flyga. Amanda gjorde det med råge, och lite till. Men det är ju en viktig sak i hela frågan. Att anpassa sig till läget. Skulle Amanda driva omkring på badstranden eller ett matställe alldeles intill en strand, så funkade hennes klädval publikt. Skulle hon rensa ogräs på sin tomt så funkar det med. Men i det offentliga rummet, så var den olämplig. Och alltså handlar det om unga människor som inte kan anpassa sig till läget, och inte någon önskning efter sharialagar som många andra fattat det som.

Hon på flyget hade långbyxor men bussflickan hade avklippta jeans det var skillnaden.
Citera
2019-07-28, 15:26
Medlem
Citat:
Nja, personalen kunde ha hanterat det på ett bättre sätt. Det håller jag med om. Men TC sa inget om att beslutet varit fel, enligt texten alltså.
Beslutet var fel eftersom man omgående stängde av chaffisen från sin tjänst.
Citera
2019-07-28, 15:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnytightlips
Vem fan bryr om hon var snygg eller ej, alla ska få klä sig hur de vill så länge man inte visar könet röven eller brösten.

Jepp

De som inte läst på om hur det land , de vill till ,har det med klädkoden ,skall tänka sig för om de borde flytta
Senast redigerad av landbandy 2019-07-28 kl. 15:31.
Citera
2019-07-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag måste vara oerhört gammaldags, men jag tycker gott Emily, liksom denna Amanda kan ha något mer än bara BH på överdelen. Det passar sig inte vare sig på buss eller flyg.

Ser inte detta som något med Sharia eller Islam att göra utan bara sunt förnuft. Man går inte runt med bar överkropp helt enkelt!

Håller med. Men Emily var ändå ganska täckt, hade Amanda haft så mycket tyg på sig så hade jag hållt med henne. Nu har jag föraren som hjälten i dramat. Kan inte vara en rätt för alla medborgare att få visa upp sitt bara bröst för alla andra.
Citera
2019-07-28, 15:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Inte naken, men halvnaken. Man behöver inte vara Sharia-polis för att man finner det olämpligt att gå runt och visa pattarna på offentliga färdmedel. Hade hon bara haft ett linne, eller en t-shirt över hade det varit grönt. Jag tycks vara i minoritet här, men gick hon klädd som på bilden här tycker jag det var rätt av chauffören att säga till. Någon jävla ordning får det faktiskt lov att vara. Vill man gå runt halvnaken besöker man lämpligen pridefestivalen istället.

Nej du är absolut inte ensam om att tycka som du,skulle någon av mina döttrar klä sej så där och gå ut på stan så kan jag garantera att jag skulle dela ut en lavett,uppfostran,sunt förnuft och vanligt folkvett verkar tydligen inte fungera hos unga människor idag
Citera
2019-07-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beslutet var fel eftersom man omgående stängde av chaffisen från sin tjänst.

Efter att alla rasister dragit igång någon slags hatstorm ja. Före det höll de ju med honom.
Citera
2019-07-28, 15:31
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:

Det som gör att det är mera BH än en topp är att magen är bar. Hade det varit en topp som gick ned till mijdan hade nog inte diskussionen kommit upp i något av fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in