2019-07-28, 23:22
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det där är att be efter att bli våldtagen. Lösa jävla slynor överallt. Fy fan så smutsigt. Rätt åt henne. Förr i tiden hade kvinnorna respekt för sig själva. Nu särar de på benen för allt. Total nedmontering av kärnfamiljen. Folk undrar varför samhället är på väg åt helvete? Ja se er omkring.

Haha både tjejer och killar idag klär sig helt åt helvete. Speciellt ungdomar mellan 15-23 år, fattar inte dagens klädstil alls.
Citera
2019-07-28, 23:28
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag kom precis från Mallorca där jag spenderar en hel del tid och kan meddela att många, inhemska som turister har åtskilligt mindre kläder och får ändå åka buss

Yeah right!

Vad är åtskilligt mycket mindre kläder?

Hoppas du får en svettig transkvinna som väger 160 kilo i bikiniöverdel bredvid dig på din nästa Ryan Air flight dit.

Eller någon fet padda till radikalfeminist i 55-årsåldern med orakade armhålor.

Skulle det här vara tillåten klädsel på flyget tycker du?

Fast låt svenneludret få klä sig som hon vill. Tråden verkar ha ballat ur bara för att chauffören förefaller ha varit en muslim. Annars hade ingen här brytt sig.
Citera
2019-07-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Yeah right!

Vad är åtskilligt mycket mindre kläder?

Hoppas du får en svettig transkvinna som väger 160 kilo i bikiniöverdel bredvid dig på din nästa Ryan Air flight dit.

Eller någon fet padda till radikalfeminist i 55-årsåldern med orakade armhålor.

Skulle det här vara tillåten klädsel på flyget tycker du?

Fast låt svenneludret få klä sig som hon vill. Tråden verkar ha ballat ur bara för att chauffören förefaller ha varit en muslim. Annars hade ingen här brytt sig.
Man skall klä sig anständigt. Men anständig klädsel är också väldigt subjektivt. Jag ser ibland tjejer på stan med så små shorts att halva skinkorna sticker ut. DET är inte anständigt. Men fortfarande är det deras problem. Inte chaufförens.
Citera
2019-07-28, 23:39
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det har inte med kvinnor och män att göra för OSS. Det har med att göra att vi alla måste stå upp för varandra. Män ska naturligtvis försvara vår frihet precis som vi ska försvara mäns frihet. Vår frihet. Att få klä oss som vi vill.
Det har inget med feminism att göra. Feminism i sin grund är väldigt olik det män kallar för feminism idag. En felaktig och väldigt olycklig koppling har skett mellan rabiata antirasister, vänsterpartister och feminism. Det är inte bra.
Tack för dessa fina ord så här på sena kvällskvisten. De lenar och ger mig styrka och hjälper att "hålla huvudet kallt" i dessa tider då själva vårt sätt att leva/vara tycks börja ifrågasättas lite här och där. Och detta till råga på allt av människor som själva bor här. En annan "tröst" är min fasta övertygelse om att det finns en överväldigande majoritet som fortsatt vill leva lika fritt som vi gjort sedan en lång tid tillbaka.
Senast redigerad av Celeron 2019-07-28 kl. 23:57.
Citera
2019-07-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Haha både tjejer och killar idag klär sig helt åt helvete. Speciellt ungdomar mellan 15-23 år, fattar inte dagens klädstil alls.

Svenska ungdomar i 20 års åldern är mer skötsamma än på flera generationer. Och de är snarare mer pryda än min generation (60-talist). Vi solade toppless, hade gemensam bastu för män och kvinnor, badade nakna med släkt och vänner och på vårt babysim delade mammor och pappor omklädningsrum och duschar. Inget kladdande, stirrande eller smygfotograferande. Gillar inte alls det nya samhällsklimatet, sexfixeringen och försök att införa könssegregering. Tyvärr är det många svenska kvinnor som inte ens vill gå på badhus längre pga det vidriga stirrandet, oftast från män med ursprung i mellanöstern.
Citera
2019-07-28, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ja det är inte bara tjejerna. Männen med. Allt är ett resultat av det sjuka jävla mångkulturexperimentet svensken håller på med. Du ser hur misslyckat det är. Man ska inte hålla på och leka med psykologi och sånt shit.
Citera
2019-07-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Svenska ungdomar i 20 års åldern är mer skötsamma än på flera generationer. Och de är snarare mer pryda än min generation (60-talist). Vi solade toppless, hade gemensam bastu för män och kvinnor, badade nakna med släkt och vänner och på vårt babysim delade mammor och pappor omklädningsrum och duschar. Inget kladdande, stirrande eller smygfotograferande. Gillar inte alls det nya samhällsklimatet, sexfixeringen och försök att införa könssegregering. Tyvärr är det många svenska kvinnor som inte ens vill gå på badhus längre pga det vidriga stirrandet, oftast från män med ursprung i mellanöstern.

Nu kan man ju kanske inte dra jättemycket slutsatser utefter hur det var på 60-talet eftersom det var något avvikande på alla sätt. Tackvare hippie eran och kommunist-kollektiven. Både 50 och slutet på 70 var ju sedan rejält tvärt om. Men visst, sexfixeringen som är idag är jobbig, nu kan ju knappt tjejer och killar umgås utan att det ska handla om sex, vilket lite jag var inne på tidigare i tråden. Att vissa försvarar Amandas rätt till klädvalet för att de hoppas kunna glo och ligga med henne.
Citera
2019-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror inte du kan diskutera med denna där. Han tycker att kvinnorna ska sköta sig och inte klä sig som de vill och om de blir våldtagna så är det kvinnans fel.

Dessvärre en spridd uppfattning i vissa grupper och det är så många gruppvåldtäktsmän har försvarat sig vid rättegången.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gruppvaldtakt
Citera
2019-07-29, 00:41
Medlem
Ni som förnekar religion. Enligt artikel så sa busschauffören " du får inte visa så mycket hud" . Detta är typiskt för Islamister som vill kvinnor ska täcka se över knäna och armbågar.
Citera
2019-07-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smithfromus
Ni som förnekar religion. Enligt artikel så sa busschauffören " du får inte visa så mycket hud" . Detta är typiskt för Islamister som vill kvinnor ska täcka se över knäna och armbågar.

Dessutom tycker jag inte det var för lite kläder.
Citera
2019-07-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smithfromus

Ja, jag tror att detta är en medveten handling av en religiös extremist. Säkert inte första gången heller, men nu vågade denna kvinna slå tillbaka. Han agerar ungefär som sedlighetspoliserna som härjar i förorterna. Det kan finnas ett mål med detta. Trakasserier i badhus började ungefär samtidigt som högljudda muslimer ville könssegregera badhustiderna. Kanske vill man nu agera för att införa liknande i lokaltrafiken, med kvinnor i bakre delen, särskilda taxibilar för kvinnor mm. Och förstås slippa ta i hand på motsatt kön. Men att ljuga för icke-muslimer är inte alls haram så jag räknar med att busschaffisen kommer att neka.
Citera
2019-07-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Det är ingen hemlighet inom Region Skåne att det är problem med Nobinas personal och hur det beter sig. Detta vet alla men det är inget man vågar prata om då 80% av busschaufförerna har utländsk bakgrund..

Aha! Intressant! Vad är det för problem? Hur har man försökt lösa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in