2019-07-27, 13:25
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men det är en buss i Malmö det handlar om, nordens Ramallah. Så det skulle faktiskt kunna vara så att busschaffören talar för en majoritet av passagerarna.

Jag besökte ett annat europeiskt land tidigare i somras , där fanns knappt några muslimer alls vilket var jätteskönt. Det är tråkigt att vi drabbats så hårt av dessa i vårat land.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
Busschaffisen är antagligen en moralpolis.
Citera
Bannlyst
Sverige är ett mångkulturellt land och därför har busschauffören rätt.
Citera
2019-07-27, 13:26
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag bara älskar när svenska frigjorda feminister krockar med mångkulturen och känner sig kränkta. Lika överraskade varje gång

Vad är det du älskar? Att våra vackra och berömda städer förvandlas till islamistiska ghetton där folk från tredjevärlden börjar sätta agendan för hur vi ska leva i vårt egna land?

Chaffisen förtjänar en spark i skrevet.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-27 kl. 13:29.
Citera
2019-07-27, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Vad är det du älskar? Att våra vackra och berömda städer förvandlas till islamistiska ghetton där folk från tredjevärlden börjar sätta agendan för hur vi ska leva i vårt egna land?

Chaffisen förtjänar en spark i skrevet.
Men då får man ju rösta rätt helt enkelt.
Citera
2019-07-27, 13:31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Mena-folket har iallafall värderingar, ni har inga.
Citat:
Det är avsaknaden av värderingar som formar t.ex. pedofiler. Svenskar är kända för att vara pedofiler: (FB) Majoriteten av alla pedofiler är etniskt svenska män. Dags för riktade insatser?

Eller som den där svenske sportkommentatoren i USA. Nu får han se upp med att tappa tvålen.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ipen-av-polis/

Fler fall om svenska pedofiler i USA:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-gripen-i-usa
https://www.dagensps.se/nyheter/sven...il-domd-i-usa/

Så, jag anser att busschaffören agerade rätt i det här fallet. Generellt brukar man inte säga ifrån om det inte finns uppenbara skäl till det.

Svårt att veta om du har drabbats av en psykos eller bara trollar. Vad har pedofiler med trådens ämne att göra, samt hur får du ihop ditt gnäll om svenska pedofiler och att "MENA-folket" har "värderingar"? Vilka värderingar? Och det är väl inte i Sverige man idkar barnäktenskap?

Edit: Obs, att jag inte förnekar att jag tycker att en viss normlöshet och moralisk degenerering sprider sig inom den västerländska kulturen (jag vet dock inte om jag generellt har några problem med klädseln), men du svingar rätt hej vilt åt alla håll.
Senast redigerad av Europe 2019-07-27 kl. 13:35.
Citera
2019-07-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.

Du har bajs i huvudet. Princip alla chaufförer av buss och taxi i Malmö är muslimer.

Med det sagt, svensk må vara surgubbe. Men svensken skulle inte neka någon åka buss bara för den personen bar shorts och linne i 27 graders värme.
Citera
2019-07-27, 13:34
Medlem
swebarbs avatar
Typiskt MENA beteende, bara en tidsfråga innan vi har sharialagar i det här skitlandet och när hela regeringen om 20 år kommer bestå av araber bara.. vänta bara så får ni se eländet..

klart man har rätt att gå klädd i mycket lite kläder när det är runt 30 grader runtom i sverige.. en chafför ska skita fullständigt hur man är klädd såvida hon inte gick halvt toppless då är det såklart inte ok!

det är till 95% babbar som kör bussar i malmö... ingen svensk skulle våga säga så till en tjej..
Citera
2019-07-27, 13:37
Medlem
Att Malmö håller på att islamiseras är inte konstigt alls med tanke på att muslimerna snart är i majoritet. Muslimerna har överlägset flest barn och ungdomar på dagis och skolor. De dominerar gatubilden över stora delar av staden. De är väl medvetna om detta och tar för sig mer och mer. Det är händelsen med tjejen på bussen ett tydligt exempel på.

I Storbritannien finns det områden med nästan bara muslimer där shariapoliser patrullerar gatorna och ryter till och bestraffar folk som inte följer reglerna. Det finns också shariadomstolar i Storbritannien där kvinnan såklart är i ett enormt underläge då de dömer till männens fördel.

Detta är framtidens Sverige med världens mest extrema och liberala invandringspolitik. Återigen, ni som röstar för detta är högst ansvariga för den här utvecklingen. Ni ville ha massinvandring och mångkultur, så varsågoda.. Detta är framtiden. Icke-muslimer kommer få mindre och mindre makt och frihet och detta gäller främst kvinnor.

Jag vill se en stor i undersökning i Sverige liknande den jag citerar och länkar här under:

Citat:
Policy Exchange survey, described as the largest study of Muslim opinion in the UK ever undertaken, has found widespread belief in conspiracy theories and significant support for sharia law.

"
Citat:
There are relatively large levels of support among British Muslims for the implementation of elements of Sharia law," Policy Exchange said.

43% said they supported "the introduction of Sharia Law" and just 22% were opposed. 16% of British Muslims "strongly support" the "introduction of aspects of Sharia law into Britain".

35% of 18-24 year olds expressed support for "aspects" of sharia and nearly half of the over-55s supported some "provisions" of sharia.

https://www.secularism.org.uk/news/2...of-sharia-law/

https://www.expressen.se/debatt/sa-i...ska-partierna/

Citat:
Forskaren Sameh Egyptson beskriver hur Muslimska brödraskapet jobbar målmedvetet för att infiltrera den svenska partipolitiken: "För oss som kommer från Mellanöstern är det här inte någon överraskning."

Citat:
Enligt en färsk rapport från Pew-institutet är andelen muslimer i Europa i dag nästan 5 procent. För Sverige anges andelen till 8,1 procent, det vill säga omkring 800 000 personer. Och trenden är ökande. Med Pews definition kommer andelen muslimer i Sverige att öka till 11 procent fram till 2050 även om invandringen helt upphör. Med ”medelstor” invandring ökar andelen till 20 procent, med ”stor” invandring till 30 procent.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...limskt-kalifat
Citera
2019-07-27, 13:38
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Bra. Kvinnor klär sig som slampor idag. Finns ingen anledning att försöka täcka så lite som möjligt bland allmänheten
Ser inte riktigt problemet här. Jag är man, jag gillar kvinnor. Kvinnor klär sig lätt och sexigt när de går ut i de varma soliga vädret.
Det är ju en win-win situation tycker jag.
Citera
2019-07-27, 13:41
Medlem
Citat:
Det är avsaknaden av värderingar som formar t.ex. pedofiler. Svenskar är kända för att vara pedofiler: (FB) Majoriteten av alla pedofiler är etniskt svenska män. Dags för riktade insatser?

Eller som den där svenske sportkommentatoren i USA. Nu får han se upp med att tappa tvålen.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ipen-av-polis/

Fler fall om svenska pedofiler i USA:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-gripen-i-usa
https://www.dagensps.se/nyheter/sven...il-domd-i-usa/

Så, jag anser att busschaffören agerade rätt i det här fallet. Generellt brukar man inte säga ifrån om det inte finns uppenbara skäl till det.
Jag föreslår att du läser bifogad länk. Beskriver "värderingarna" som du förespråkar.

Vad säger du om detta?

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...om-hedersvald/

Edit. Såg nu att artikeln har blivit blockerad för icke prenumeranter.

Några citat:

"Sexuellt hedersvåld – den outforskade paradoxen"

"Det rör sig om män som tilltvingar sig sex med sina fruar, men också bröder som håller en syster hemma från skolan och utnyttjar henne sexuellt, farbröder som våldtar en brorsdotter, pappor som utför oskuldskontroller, kusiner som tilltvingar sig onani, pappor som klipper av dottern håret och tvingar henne att gå ut naken. Det kan också vara pappor som håller fast och binder sina döttrar "för de ska träna sig i att komma loss om de blir överfallna" och som besöker dem i sängen om kvällarna. Alltsammans inom ramen för tankegångar om att flickan/kvinnan måste kontrolleras för att inte "bli en hora".
/.../
"Med dessa "nya" kunskaper måste sexuellt våld inkluderas när vi talar om hedersrelaterat våld. Utifrån en "rationell" analys av hedersvåld – att våldet har till syfte att skydda oskulden – märks en paradox: Det som våldet ska vara ett skydd emot är just det som våldsverkaren utsätter kvinnan för."
/.../
"I ett universum av svekfulla, giriga och sexuellt gränslösa kvinnor är det lätt att urskulda mäns (och kvinnors) våldsutövning mot kvinnor: Våldet upphör att ses som våld, det blir en rättmätig korrigering av flickan/kvinnan eftersom hon genom sin gränslösa natur ständigt riskerar att fläcka gruppens anseende."
Citera
2019-07-27, 13:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
I din hjärna möjligen. Det enda som förändrats är moralen. Men spring du runt och dansa på gatorna med killar som huggit av sig kuken och sminkar sig. Du tror säkert dom är kvinnor innerst inne bara för dom säger att det känns så. Din nya tid...

Andas.

Jag tycker sexifieringen av samhället är motbjudande och absurd (där politiker, kulturelit och medier bär huvudansvaret), med det sagt; hur kommer det sig att du blir skogstokig och börjar smutskasta en ung kvinna och hennes familj å det grövsta för att hon går klädd som hon behagar? Du vet inte ens hur hennes kläder såg ut.

Bättre att diskutera moralens förfall i en annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in