2006-06-13, 01:58
Medlem
ja blir TOKIG!

5minuters spel aa 2 ggr båda gångerna utdragen av 36 som sätter triss på turn trots agresivt spel som fan från mig,

och 34 som sätter stege på turn när ja sätter triss i ess.

poff 800kr borta....

förstår inte hur folk kan hitta syn med dom här händerna när man raiser rätt rejält
Citera
2006-06-13, 02:56
Medlem
HjarterDams avatar
Bara att betala, finns inget annat att göra.
SS är en sida där det är väldigt många nybörjare, man får anpassa sitt spel efter det också.
Man får räkna med att förlora ibland, det är i längden man måste se det.
Man kan gå grymt mycket plus om spelar lugnt och inte tiltar dom gångerna man blit utdragen.

Sen bör det tilläggas att det finns många roliga spelar på dom andra sajterna också, inte enbart ss.

Dags att sluta klaga när man blir utdragen tycker jag och bita ihop. I längden vinner man, ifall man är en bra pokerspelare.
Citera
2006-06-13, 12:49
Medlem
jo de e väl sant man ska inte gnälla men frågan är bara hur de hittar syn med dom där korten, de är ju inte precis så att man väntar sig de sitter på tex 34 när de raisats 14xbb eller 63 när de raisats 12xbb
Citera
2006-06-13, 13:27
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toker!!!
men frågan är bara hur de hittar syn med dom där korten

Många spelar ju bara för kicken och skulle aldrig få för sig att lägga en hand som 34. Jag menar man kan ju faktiskt ha flyt och träffa floppen riktigt hårt.
Citera
2006-06-13, 17:18
Medlem
då var vi där igen dagens första aa ställer in 400 pree får syn av 2.

var av en har 68 klonkar ett fyrtal i 8or.
Citera
2006-06-27, 11:06
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toker!!!
då var vi där igen dagens första aa ställer in 400 pree får syn av 2.
Nu har jag hållt mig borta från SS ett bra tag, men jag tänkte att det var dags att ge det en chans igen...

Hahaha. Måste köra en rain man och avreagera mig lite…
Only on Svenska Spel, detta hände alldeles nyss.

Har AA på hand
Tidig position.
Höjer 5xbb preflop.
Snubben efter mig och sb följer med.
Floppen är q-8-7 rainbow

Sb bettar drygt potten, ¼-del av sina chips, jag höjer all in så han måste slänga in allt för att calla. Hoppades givetvis han träffat q å satt med aq eller nåt…
Tredje liraren lägger sig.
Turn 6
Rvr 5

Small blind visar q4 off.
Han callade alltså all in på q-träff och usel kicker, får sen runner-runner för en stege.
Morsning, ibland är det kul med kortspel.
Citera
2006-06-27, 16:17
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Nu har jag hållt mig borta från SS ett bra tag, men jag tänkte att det var dags att ge det en chans igen...

Hahaha. Måste köra en rain man och avreagera mig lite…
Only on Svenska Spel, detta hände alldeles nyss.

Har AA på hand
Tidig position.
Höjer 5xbb preflop.
Snubben efter mig och sb följer med.
Floppen är q-8-7 rainbow

Sb bettar drygt potten, ¼-del av sina chips, jag höjer all in så han måste slänga in allt för att calla. Hoppades givetvis han träffat q å satt med aq eller nåt…
Tredje liraren lägger sig.
Turn 6
Rvr 5

Small blind visar q4 off.
Han callade alltså all in på q-träff och usel kicker, får sen runner-runner för en stege.
Morsning, ibland är det kul med kortspel.

Ibland undrar man om man det inte är bäst att vara en fisk. Dem verkar ta hem allt..
Citera
2006-07-02, 22:13
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Fyfan vad dåliga förlorare det finns på SS. Såna som följer pokermiljonen slaviskt och tror dom är proffs eftersom dom sett Glimnes "pokerskola".
Dom vet minsann precis hur man ska spela. Går man inte efter mall 1a är man en jättefisk.

Ett exempel, BB sitter på 46, checkar, flopp 235. Regnbåge. Sätter alltså stegen. Sen kom ett A, andra spelaren som är kvar raisar rätt rejält. Får syn. Sen kommer K, andra spelaren går all in, får syn. Visar upp AK.

Avslutar med att skriva i chatten "fyfan vad värdelös du är din jävla fisk" "hur kan du spela den handen?"

Ja, hur kan man spela en stege? Som var 100% säker efter rivern.
Citera
2006-07-02, 22:18
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Fyfan vad dåliga förlorare det finns på SS. Såna som följer pokermiljonen slaviskt och tror dom är proffs eftersom dom sett Glimnes "pokerskola".
Dom vet minsann precis hur man ska spela. Går man inte efter mall 1a är man en jättefisk.

Ett exempel, BB sitter på 46, checkar, flopp 235. Regnbåge. Sätter alltså stegen. Sen kom ett A, andra spelaren som är kvar raisar rätt rejält. Får syn. Sen kommer K, andra spelaren går all in, får syn. Visar upp AK.

Avslutar med att skriva i chatten "fyfan vad värdelös du är din jävla fisk" "hur kan du spela den handen?"

Ja, hur kan man spela en stege? Som var 100% säker efter rivern.

Ja, om han dessutom var BB så är det ju inget att snacka om.

Snubben med AK är ju den verkliga fisken eftersom han inte höjer preflop.
Citera
2006-07-04, 16:12
Avslutad
Dagens tips till alla som spelar på ss: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29638
Litet program som sparar all handhistorik istället för bara dom 5 senaste...
Prövade igår och det funkar alldeles utmärkt!!
Citera
2006-07-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebukadnessar
Dagens tips till alla som spelar på ss: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29638
Litet program som sparar all handhistorik istället för bara dom 5 senaste...
Prövade igår och det funkar alldeles utmärkt!!
Ingen chans att det är något mindre roligt i den? Keylogger osv. Eller är jag nojjig nu?
Citera
2006-07-04, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oxydon
Ingen chans att det är något mindre roligt i den? Keylogger osv. Eller är jag nojjig nu?

Min rulle är kvar iaf....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in