2013-04-10, 19:58
Medlem
Tegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
ahaa.. där ser man.. tänkte att om man blandar en lek hela tiden så borde de kort som skulle kommit upp efter vi blandat leken inte komma upp, då vi blandar leken igen ändrar man väl utfallet?

typ oj jag skulle haft en triss men så vart det inte för vi hade blandat om leken.. ja du förstår hur..

Men jag är sjuk nu också så jag känner att tanke gångarna hänger kanske inte riktigt med här

Fast du vet ju aldrig att kommer få kortet du önskar, då det är precis lika stor chans att du skulle fått det kortet med en fryst lek och en som blandas kontinuerligt om du tänker efter lite.
Citera
2013-04-10, 23:00
Medlem
Citat:
om det nu är så att leken blandas hela tiden, borde inte oddsen bli helt knas då? eller är det jag som tänker fel? och borde inte variansen bli en hel del större?

Du tänker helt fel. Det är helt omöjligt att veta hur leken låg innan "omblandningen". Därför är det omöjligt att skilja en omblandad och en o-omblandad lek åt.

T ex så blandas inte "sedda kort" tillbaka så det spelar exakt noll roll om de gör det eller inte så länge inte blandningen är manipulerad.
Citera
2013-04-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegis
Frågan är väll om det är en lek på 52 som blandas om hela tiden eller om de kort som är utdelad och ligger på bordet är brända så bara de kvarvarande blandas om. Om bara de kvarvarande blandas förändras inte oddsen.

Är antagligen bara de kvarvarande som blandas om för annars hade femtal och andra omöjliga händer dykt upp.

Femtal skulle inte finnas ändå ( det finns fortfarande bara 4 av varje valör ). Däremot skulle det hända då och då att "foldade kort" dök upp på brädan. Eftersom det inte har rapporterats något sådant fall än så kan vi nog lugnt konstatera att så inte är fallet.
Citera
2013-04-11, 10:59
Medlem
japp jag tänker lite skevt angående det där.. men jag föredrar faktiskt en lek som blandas en gång hur man än vrider och vänder på det, känns mer seriöst för min del =)
Citera
2013-04-11, 18:10
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Korrekt. Andra sajters lek är klar när handen påbörjas, Boss Medias lek blandas precis hela tiden. Det är det kort som ligger högst upp för stunden (ev. näst högst upp om man räknar med brännkort) som spelas ut sekunden sista person trycker på syn/check/fold-knappen och det är dags för nästa kort.

Så när fisken sitter och skriker "FY FAEEEEN ja skulle inte ha foldat hade floppa kåk buhu" osv så har han faktiskt fel, hade han också synat in emellan de här två spelarna skulle en annan floppa sannolikt ha fallit ut.
Lite ytterligare information angående två stora siter: Full Tilt blandar hela tiden (medan handen pågår) men Pokerstars blandar innan korten delas ut.
Citera
2013-04-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Lite ytterligare information angående två stora siter: Full Tilt blandar hela tiden (medan handen pågår) men Pokerstars blandar innan korten delas ut.

Och ingen kommer någonsin att kunna märka någon skillnad. Ett argument för omblandning skulle kunna vara att det minskar risken för att någon på något magiskt sätt skulle kunna få tag på information om den färdigblandade kortleken.
Citera
2013-04-18, 00:13
Medlem
Sweet Helmers avatar
Är det någon mer än jag som har problem att se och spara ner handhistoriken på SvS? Har installerat om programmet tre gånger och varje gång brukar det funka till en början, en dag eller så, men efter ett tag försvinner det. Ibland kan det plötsligt börja funka igen och det kan hålla i sig nån timme innan det försvinner. Det står "Inga träffar hittade" i historikfönstret och mappen uppdateras inte. Jag håller på att bli galen på det, är det nån som har nåt tips om vad man ska göra?
Citera
2013-04-18, 00:23
Medlem
har du holdem manager installerat? hand historiken försvinner för mig om jag kör HM
Citera
2013-04-18, 01:42
Medlem
Sweet Helmers avatar
Citat:
har du holdem manager installerat? hand historiken försvinner för mig om jag kör HM

Nej det har känts lönlöst att skaffa nåt sånt eftersom handhistoriken ändå inte funkar, men jag antar att det har nåt med min dator att göra, för på min gamla dator hade jag inte det här problemet.
Citera
2013-04-18, 10:35
Medlem
.bird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet Helmer
Nej det har känts lönlöst att skaffa nåt sånt eftersom handhistoriken ändå inte funkar, men jag antar att det har nåt med min dator att göra, för på min gamla dator hade jag inte det här problemet.
Om det är någon tröst så har handhistoriken aldrig fungerat för mig på SvS! Sjukt buggat.
Citera
2013-04-18, 22:19
Medlem
BF_Swedens avatar
Handhistoriken har varit buggigt för mig i fyra år nu. Men av någon okänd anledning så funkade allt för första gången perfekt i helgen.

Nån som vet om de planerar att ge tillbaka pengar till spelare efter den där scammen och när det i så fall kommer ske? Och vilken nivå spelade de på?
Citera
2013-04-25, 17:42
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16669177.ab
Citat:
Flera personer har under veckan gripits misstänkta för de grova bedrägerier som upptäckts inom nätpoker hos Svenska Spel, enligt Rikskriminalpolisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in