2006-04-19, 18:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Man kommer kunna vinna några små potter tills nån har en hand och man (sannolikt) förlorar en stor pott.

Jag skulle nog tro att man kan tjäna på att spela ganska löst. Vet man vad man håller på med och kan indentifiera tighta spelare så borde man kunna plussa i längden. Har du som vana att betta pot behöver du bara vinna varannan för att gå plus minus noll, om du lägger dig vid en höjning.

Gus Hansen är ju t,ex känd för att spela mycket bra löst spel. Visserligen på en annan nivå, men kan du identifiera tighta och/eller fega spelare göra det dyrt för dom att syna så börjar även nybörjare kasta händer. Såhär spelar man förslagsvis inte på ett tiomannabord utan shorthanded.
Citera
2006-04-19, 19:12
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Eller så beror det på dig. Så här är det, det finns två möjliga varianter på det här, antingen har du och Sprut rätt och alla vi andra fel, eller så är ni ute och cyklar.
Be Raol om sannolikheten för att du och Sprut är två missförstådda pokergenier, kanske du ska börja acceptera fakta.

Men herregud människa, läs om mina poster innan du vräker ur dig fullkomlig idioti.

Jag har aldrig påstått att det är svårare att vinna mot nybörjare rent generellt, bara att JAG har haft mycket oflyt om man räknar outs mot syningsmaskiner. JAG tjänar mer på att kliva upp en eller två nivåer (eller helt enkelt byta från SS till något annat).

Jag är mycket väl medveten om att min hands värde ökar om jag får syn av nybörjare som försöker pricka in sin hålstege hela tiden. Men eftersom jag knappt har tjänat några pengar mot dessa nybörjare under lång tid så väljer jag att möta något bättre spelare, som ändå är på fisknivå.
Citera
2006-04-19, 19:19
Bannlyst
Citat:
Eller så beror det på dig. Så här är det, det finns två möjliga varianter på det här, antingen har du och Sprut rätt och alla vi andra fel, eller så är ni ute och cyklar.
Be Raol om sannolikheten för att du och Sprut är två missförstådda pokergenier, kanske du ska börja acceptera fakta.
Men det var ett jävla tjat! Jag har aldrig sagt att det jag påstår är fakta, utan bara att det är _vad jag tycker_! Och nog fan får jag tycka vad jag vill?!

Ja jag tycker att det är svårare att möta idioter/riktiga nybörjare som går med på varenda hand och följer med till showdown, torka tårarna nu och tänk på nått annat!
Citera
2006-04-19, 19:22
Medlem
CDPs avatar
Har spelat i cirka en vecka på 2,5-5 och 5-10 och jag är relativt nöjd.

Några klagomål dock:

När man tänker länge, kommer en varningstext fram och lägger sig rakt över exakt samma ställe som pottstorleken står. Grymt irriterande.

Man kan bara spela 5 bord samtidigt. Inte bra alls.

Dåligt med bord på nivåer över 5-10. Har inte sett ett fullt 10-bord på 7,5-15 och högre.

Kösystemet till borden är dåligt, när man får en plats åker man ur kön på de andra borden.på samma nivå.

Turneringarna är raktigenom usla. Blindsen höjs på tok för snabbt och turneringarna med rebuys är inte som riktiga rebuys, där man kan lägga till ett inköp direkt. När man sedan skulle göra addon var det inte självklart hur man skulle göra. Kan dock ha varit dålig uppmärksamhet från min sida.

------------------------------------

Fördelar:

Otroligt mycket fisk. Jag har aldrig sett så många spelare sitta med marker under maxinköpet. Blev en stor omställning från Stars cashgames där jag normalt huserar. På Svenska Spels Poker räcker det ofta med att bara spela korten, åtminstone på de nivåer jag spelar.

Riktigt bra att maxinköpen är 200xBB istället för 100xBB som det brukar vara.
Citera
2006-04-19, 19:49
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Men herregud människa, läs om mina poster innan du vräker ur dig fullkomlig idioti.

Jag har aldrig påstått att det är svårare att vinna mot nybörjare rent generellt, bara att JAG har haft mycket oflyt om man räknar outs mot syningsmaskiner. JAG tjänar mer på att kliva upp en eller två nivåer (eller helt enkelt byta från SS till något annat).

Jag är mycket väl medveten om att min hands värde ökar om jag får syn av nybörjare som försöker pricka in sin hålstege hela tiden. Men eftersom jag knappt har tjänat några pengar mot dessa nybörjare under lång tid så väljer jag att möta något bättre spelare, som ändå är på fisknivå.

Grejen är att det är total idioti att kliva upp nivåer utan att behärska dom under. Eftersom du inte fattar att du själv spelar dåligt och förmodligen tiltar väldigt lätt så förtjänar du inte att vinna pengar helt enkelt. Poker är betydligt mer än sannolikheter.

Jag tror inte att de dåliga spelarna träffar så ofta som du försöker insinuera, utan att du spelar fruktansvärt dåligt efter att dom gör det. Det är helt enkelt du som är fisken.
Citera
2006-04-19, 19:51
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprut
Men det var ett jävla tjat! Jag har aldrig sagt att det jag påstår är fakta, utan bara att det är _vad jag tycker_! Och nog fan får jag tycka vad jag vill?!
Börjar bli på sandlådenivå nu, du får gärna tycka vad du vill bara för sakens skull, och inte för att du tror att du har rätt
Citera
2006-04-19, 19:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprut
Jo, det är synnerligen irreterande när folk synar stora höjningar pre-flop med dåliga händer och sedan får in något osanolikt och vinner. Men du kanske borde ha höjt på turnen..? Fast förmodligen hade han synat en höjning där med och bara tagit ännu mer av dig.

Bra analys för han kan ju inte varit all-in pre-flopp? vet du ens vad da_vinci satt på o varför han skulle höjt på turn isåfall?
Citera
2006-04-19, 21:42
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Grejen är att det är total idioti att kliva upp nivåer utan att behärska dom under. Eftersom du inte fattar att du själv spelar dåligt och förmodligen tiltar väldigt lätt så förtjänar du inte att vinna pengar helt enkelt. Poker är betydligt mer än sannolikheter.

Jag tror inte att de dåliga spelarna träffar så ofta som du försöker insinuera, utan att du spelar fruktansvärt dåligt efter att dom gör det. Det är helt enkelt du som är fisken.

Men orka... Jag tjänar mina pengar, spelar bra och är nöjd. Om du nödvändigtvis måste gnälla och klaga så gör det någon annanstans.

Jag har respekt för folk som raol och easy_dan som är väldigt kunniga, men sådana som du (som har läst Dan Glimnes bok och fått storhetsvansinne) ger jag inte ett piss för. Noll hjärna, noll blygsamhet.
Citera
2006-04-19, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Bra analys för han kan ju inte varit all-in pre-flopp? vet du ens vad da_vinci satt på o varför han skulle höjt på turn isåfall?
Jag var aningen trött när jag kommenterade det där, missade att en gått all in.. Trodde dessutom att det var da_vinci som satt på kungarna och att han följde med till showdown. Det jag ville ha sagt var bara att han med Q-6 aldrig borde ha fått chansen att få in stegen.. Eller egentligen var bara min poäng att det är irreterande med folk som följer med på stora höjningar med dåliga händer (q-6) och vinner på dom.
Citera
2006-04-19, 22:16
Bannlyst
Citat:
Börjar bli på sandlådenivå nu, du får gärna tycka vad du vill bara för sakens skull, och inte för att du tror att du har rätt
På dig isf.
Jag har visst rätt, det är svårare för mig att vinna och läsa spelet när minst 6 personer följer med till showdown nästan varje hand, sen om det är för att jag är för att jag är en dålig spelare är en annan sak. Enligt min högst personliga åsikt krävs nöthanden väldigt ofta för att slå 5 st andra vid showdown, och den får jag inte speciellt ofta. Punkt slut, hej då.
Citera
2006-05-01, 06:39
Medlem
I-Ss avatar
Hur flyter det på på SS:s poker? Ni som lirar där, går det bra eller dåligt för er?
Citera
2006-05-01, 09:29
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Hur flyter det på på SS:s poker? Ni som lirar där, går det bra eller dåligt för er?

Åt helvete. 1 timme i sträck ser jag idiotsyn efter idiotsyn och efter showdown har vinnaren typ high card queen. Till slut får jag bra kort men springer in i AA inte mindre än 3 ggr i rad.

Fortfarande plus så jag cashade ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in